• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Wundernacht: a surprise night out, curated by locals

11 juli 2016 door Lobke Elbers

Hoe kunnen reizigers nog verrast worden met unieke concepten? Willen zij alles weten, of is de verrassing juist een belangrijk onderdeel van de reis? Moet er voldaan worden aan de verwachtingen of moeten deze verwachtingen juist overtroffen worden? Dankzij een nieuw initiatief wordt de markt met verrassing-reisconcepten verder uitgebreid! Samen met locals worden door Wundernacht verrassingen gecureerd!

Hoe werkt Wundernacht precies?

Wundernacht organiseert verrassingsavonden, gecureerd door locals. Op het moment dat je een Wundernacht boekt, krijgt de reiziger een vragenlijst toegestuurd. Aan de hand van die informatie gaat het team van Wundernacht aan de slag met het organiseren van jouw avond. We proberen iedere avond een persoonlijke twist te geven. Op de dag van je Wundernacht krijg je om 17:00 een sms met de instructies naar je eerste locatie. Op de volgende locaties liggen enveloppen klaar met verdere instructies. 

Wanneer iemand heeft geboekt krijgt hij of zij een bevestigingsmail met daarin een link naar een korte vragenlijst. Hierin proberen we op een grappige manier onze klanten een beetje beter te leren kennen. Door middel van het selecteren van afbeeldingen laten ze ons laten weten welke sokken ze aan zouden doen op hun Wundernacht en welke celebrity er wel zou mogen aanschuiven tijdens het diner. Daarbij vragen we ook naar hun favoriete en meest recente locaties in de stad zodat we zeker weten dat we ze verrassen!

 Via de website bieden we de volgende pakketten aan:Pakketen_Wundernacht
Zodra we de voorkeuren hebben ontvangen gaan wij de avond bedenken. Inderdaad op zoek naar activiteiten en daaromheen plannen we dan de andere locaties waar bijvoorbeeld gegeten en gedronken wordt. Aan de hand van het pakket kijken we dan nog waar we een extra verrassing kunnen toevoegen, meestal inspelend op de reden van de boeking. Wanneer we alles rond hebben schrijven we de brieven, printen ze uit en bezorgen de enveloppen bij onze partners. Deze overhandigen ze weer aan onze klanten tijdens hun Wundernacht.

Bij het boeken van A Sweet Little Secret ligt de focus voornamelijk op het ontdekken van nieuwe en unieke locaties in de stad. Bij The Big Trip en Cosmonaut Adventure hebben we extra ‘’Wunder’’ in petto. Denk aan onverwachtse dingen die gebeuren tijdens de avond. Wat er precies gebeurt, geven we natuurlijk niet prijs. Hoe groter het budget, hoe groter de verrassing. Een overnachting in dezelfde stad kan eenvoudig bijgeboekt worden.

Hoe is het idee voor Wundernacht ontstaan?

Het idee is in maart 2015 ontstaan tijdens een brainstormsessie georganiseerd door een van de oprichters van Wundernacht, Wout Arets. Die avond vroegen wij ons af wat er in een grote stad als Amsterdam nog mistte. Zodoende kwamen er een aantal ideeën op tafel waaronder een verrassingsavond. Uiteindelijk hebben wij (Julius en Wout) het idee gerealiseerd. Vorige zomer zijn we live gegaan en eind augustus organiseerden we onze eerste Wundernacht. Op dit moment hebben we meer dan zeventig avonden georganiseerd, met een gemiddelde waardering van 4,3 op een schaal van 5. Op dit moment vinden er ongeveer drie Wundernachten per week plaats.

Welke visie heeft Wundernacht?

Wij zijn van mening dat een stad zoveel meer te bieden heeft dan de standaard locaties waar iedereen naar toe gaat. We willen daarom iedereen de kans geven om ook de ‘hidden gems’ en lokale hotspots van een stad te kunnen ervaren.

Wat zijn de succesfactoren?

Het succes van Wundernacht zit hem in het feit dat we luisteren naar het verhaal van onze klant. Door middel van de vragenlijst proberen we de avond persoonlijk te maken. Onze uiteindelijke droom is dat je een Wundernacht profiel kunt maken. Met dit profiel leren we je beter en beter kennen. Zo word je volgende ervaring, wellicht in een andere stad, nog beter dan de vorige. Daarbij is een grote succesfactor de service. Onze klanten hoeven werkelijk niets te doen behalve naar de locaties te gaan. Dit wordt door onze klanten echt als een luxe ervaren.

Wat is het businessmodel?

Over het totaalbedrag verdient Wundernacht een commissie. We zien dit zelf als service kosten voor het organiseren van de avond. Het resterende bedrag wordt uitbesteed aan de locaties. Gedurende de avond hoeft er uiteraard niks betaald te worden door onze klanten.

Bestaan er al soortgelijke concepten? 

Een soort gelijk concept is Srprs.me. Hoewel zij meer op de buitenlandse ervaring focussen, staat de verrassing wel centraal. Wij geloven erin dat juist in deze tijd, waar alles mogelijk is, mensen graag verrast worden. Het niks zelf hoeven te regelen is natuurlijk een bepaalde luxe. Toch merken we dat juist in deze tijd waar iedereen ontzettend druk is, hier sterk behoefte aan is.

Logo_Wundernacht

wundernacht recensies

Wat willen jullie met Wundernacht over een jaar bereikt hebben?

Momenteel bieden wij onze verrassingsavonden aan in Amsterdam en Utrecht. Over een jaar willen wij in meerdere steden in Nederland zitten. Daarbij willen we het ‘Wunderweekend’ meer aandacht geven. Zo zorgen wij ervoor dat je je als Nederlander toerist in eigen land kan gaan voelen.

Even dromen, waar staat Wundernacht over 5 jaar?

Over vijf jaar zitten we met Wundernacht in meerdere steden, verspreid over de hele wereld. Onze verrassingsavond is dan onder andere te boeken in Londen, New York, Tokio, Parijs en Hong Kong. Iedere Wundernacht klant heeft een eigen profiel. Hierdoor kunnen de buitenlandse teams gemakkelijk een avond voor jou plannen. Het meenemen van een Lonely Planet op reis is dan zo 2018….

Gerelateerde Berichten

  • Gespot: Spotted by Locals "groter" dan Lonely Planet en co?

    Het in 2008 in Amsterdam gelanceerde Spotted by Locals - uitgevers van Engelstalige online en mobiele…

  • Spotted by Locals introduceert iPhone stadsgidsen

    Spotted by Locals, een serie online en PDF reisgidsen met tips van locals in 33…

  • Spotted by Locals wint Guardian & Observer Travel Award 2010

    De kranten Guardian en Observer hebben zojuist bekend gemaakt dat Spotted by Locals, een Nederlandse…

Categorie: Specials, Startups Tags: Amsterdam, utrecht, Wundernacht

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media Expedia reviews Airbnb technologie Booking.com Vakantiebeurs hotels instagram TripAdvisor TUI mobiel NHTV travel destinatiemarketing Facebook Google onderzoek reizen KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring