• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Zij kiest en hij gaat mee

14 juni 2013 door Annelies Hulshof

Dat het voornamelijk vrouwen zijn die de vakanties uitzoeken, dat wisten we al. Maar nu wordt het ook nog onderbouwd door een onderzoek van Skyscanner. Bijna driekwart van de vrouwen zegt dat zij al het zoekwerk voor de vakantie uitvoeren terwijl maar 9% aangeeft dat de man het doet. Dit blijkt uit een poll gehouden door vliegticketzoekmachine Skyscanner onder 1000 internationale reizigers.

‘De vrouw pikt de betere deals eruit’

Van de mannen uit het onderzoek die toegaven dat hun partner op onderzoek gaat zegt een derde dat dit komt omdat hun partner er beter in is en betere deals eruit pikt. Een op de tien geeft toe gewoon te lui te zijn om het uit te zoeken.

Een vijfde van deze mannen gelooft dat hun partners er meer plezier in hebben om op zoek te gaan naar de perfecte vakantie en 19% denkt dat hun partners het doen omdat zij pietluttiger zijn – en ze hebben waarschijnlijk nog gelijk ook want slechts 24% van de vrouwen geeft aan dat ze het geen probleem vinden om de mannelijke wederhelft alle beslissingen rondom de vakantie te laten maken.

Tevreden

Toch blijkt dat er veel harmonie is tussen man en vrouw als het aankomt op vakantiebeslissingen. 95% van de vrouwen en 97% van de mannen zegt tevreden te zijn met de huidige manier van beslissen. Dit wordt nog meer versterkt door het feit dat maar 5% aangaf het vaak oneens te zijn met de beslissing van de partner. Over de keus voor vluchten wordt het minst gediscussieerd met maar 2% die aangeeft hier vaak ruzie over te maken. Een vliegticketzoekmachine als Skyscanner zal zeker helpen de lieve vrede te bewaren, aangezien alle luchtvaartmaatschappijen en ticketwebsites in een oogwenk worden vergeleken waardoor er geen discussie kan ontstaan over het beste vliegticket. Het uitgavenpatroon daarentegen is het grootste discussiepunt tussen partners, zegt een op de tien respondenten.

Als reisorganisatie hierop inspelen

Als reisorganisatie is het daarom van belang om deze vrouwelijke gebruiker serieus mee te nemen in het designproces van je website. Het is de vrouw die zich goed moet kunnen bewegen op je website en kunnen boeken.

Gerelateerde Berichten

  • Zakelijke reiziger gaat voor snelheid en prijs

    Een ruime meerheid van de zakelijke reizigers kiest bij een buitenlandse zakenreis voor snelheid en…

  • D-reizen gaat reisbureaus sluiten wegens fusie en online focus

    D-reizen gaat fysieke reisbureaus sluiten om overeind te kunnen blijven. Door de fusie met VakantieXperts…

  • Nieuwe koppeltjes in de reisbranche: KLM en Airbnb, Baidu en Uber

    Is de reisbranche in rep en roer? De sharing initiatieven Airbnb en Uber hebben beiden…

Categorie: E-commerce

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb NHTV onderzoek KLM Google instagram TripAdvisor Facebook reviews TUI Expedia Booking.com travel destinatiemarketing Vakantiebeurs technologie mobiel reizen Social Media hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext