• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Zoeken 3.0: integreer content en social channels

18 maart 2010 door Sabine de Witte

Zoek 3.0 volgens Bill Hunt

De eerste spreker op de Congresdag van de SES Amsterdam is Bill Hunt, mede-oprichter van Search Engine Strategies Inc. in ruste. Hunt reist tegenwoordig de hele wereld af om zijn ideeën over Search Marketing en nieuwe ontwikkelingen te delen. Vandaag geeft hij zijn visie op ‘Getting Ready For Search 3.0.’

Search is van steeds groter belang

Bill Hunt begint zijn verhaal met de verschuivingen van search als functie, naar tactiek, naar strategie en waar we nu staan: integratie. Search zou veel meer geïntegreerd moeten worden en wordt door bedrijven nog te vaak niet serieus genomen en blijft een ondergeschoven kindje. Terwijl search juist een belangrijk onderdeel van (online) marketing zou moeten zijn. “You’re expected to be there, search and social channels are part of the marketing mix these days”.

Idee 1: Leverage the value of search across the marketing mix

Te vaak wordt een gebrek aan conversie of lage positie gewijd aan een ‘zoekprobleem’: niet SEO geoptimaliseerde website, terwijl het probleem in de content zit. Content moet geschreven zijn op de doelgroep, wil het conversie halen. Waar zit de doelgroep, waar zoekt die op en wat wil die weten? Daaromheen moet de zoekmachine strategie worden gebouwd, in plaats van alleen op de hoogste positie in Google. Als de consument niet op de website vindt wat hij zoekt, is een eerste positie bij Google geen garantie voor conversie.

Idee 2: Leverage keyword data to its fullest potential

Ontwikkel content die bezoekers bevredigt, door gebruik te maken van gegevens als waar ze online komen, waarop ze zoeken en wat ze willen weten. Vinden ze niet wat ze zoeken, haken ze af. Gebruik keywords als unique selling point en stem content daar op af.

Idee 3: Leverage social channel marketing

Social channels worden ondergeschat, zeker nu Google real time search biedt en blogs, tweets en andere social channels onmiddels geïndexeerd worden. Social channels moeten worden geintegreerd in de zoekmachine strategie, snellere verspreiding van berichten is er bijna niet. Social channels zijn voor bedrijven een goede aanvulling op offline pr en een makkelijke manier om een bedrijf te branden, engagement en trust bij klanten op te wekken en de positie in zoekmachines te verbeteren. Betere vindbaarheid vergroot de kans op conversie, weten we allemaal anders hielden we ons niet met search bezig.

Idee 4: Create the voice of the consumer

Speel in op de ‘sentiment and needs’ van de klant. Die zoekt naar wat er op dat moment gewenst is. Beïnvloed normen en waarden en stuur veranderingen daarmee, spring in op veranderende behoeften. Hier speelt content weer een grote invloed, de kans om te beïnvloeden krijg je niet als de bezoeker niet vindt wat hij zoekt.

Wie praat er?

Volgens het schema van Hunt om search 3.0 toe te passen (planning/recruit/engage/evaluate/bond en revise) is vooral het recruiten een onderdeel dat steeds belangrijker wordt. Wie praat er? Van wie is dat blog, die tweet of een review afkomstig?

Search 3.0 in de reisbranche

Search 3.0 biedt genoeg nieuwe mogelijkheden voor de reisbranche om posities te verbeteren. Het belang van nieuws, real time content, blijkt maar weer eens. Tijd om reviews toe te passen en social media in te zetten. Maar blijf in de gaten houden wie wat zegt, bouw een relatie op met online potentiële en al bestaande klanten op door online conversatie aan te gaan. Blogs zijn interessant, maak daar gebruik van door zelf content te schrijven of te reageren op bestaande relevante blogs en zo in real time search zichtbaar te blijven. Neem search en vooral social serieus, want dit is al een grote aanvulling op en concurrent van offline marketing.

Gerelateerde Berichten

  • Nieuws, search en social nieuwe tool

    Het belang van nieuws voor search Dat nieuws belangrijk is voor de resultaten blijkt wel…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Content strategie PaperFlies: Inspirerende Reisgidsen

    Waar iedere bedrijfstak de afgelopen jaren een duidelijke focus op content marketing heeft gelegd, daar…

Categorie: Marketing, Zoekmachine marketing Tags: bill hunt, search 3.0, ses amsterdam, sesa, social

Over Sabine de Witte

Sabine de Witte is freelance copywriter en tekstschrijver gespecialiseerd in webteksten en SEO. Daarnaast doet ze ook vertalingen, Google Adwords en online marketing en social media advies. Bloggen voor TravelNext is een leuke vertaalslag van ontwikkelingen delen met de nooit stilstaande reisbranche en het schrijfvak. Ook is Sabine curator van het citizenM magazine en travel + lifestyle reporter op sabinedewitte.nl. Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. SES amsterdam op het web | E-difference online marketing weblog schreef:
    19 maart 2010 om 14:08

    […] https://www.travelnext.nl/zoeken-3-0-integreer-content-en-social-channels.html […]

  2. Zoekmachinemarketing in 2010 | Frankwatching schreef:
    20 maart 2010 om 09:01

    […] Presentatie Bill Hunt […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia instagram destinatiemarketing mobiel reviews reizen hotels KLM TUI onderzoek Vakantiebeurs TripAdvisor Google Facebook NHTV travel Social Media technologie Airbnb Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring