Zoover maakt een einde aan het ‘urenlang ronddolen op internet’ van consumenten die het perfecte vakantieadres zoeken. Het bedrijf start in oktober met een pilot waarbij klanten aan de hand van een ingevuld reizigersprofiel online binnen 48 uur de ideale vakantie toegestuurd krijgen.

Dat vertelt head of commerce van Zoover, Jitske Roos, in de jongste uitgave van Travmagazine. Het bedrijf neemt met de nieuwe dienst het werk voor zoekende klanten uit handen. Aan de hand van zes vragen bouwt de consument online een reizigersprofiel op, dat door Zoover gebruikt wordt als zoekinformatie. Binnen twee dagen ontvangt de klant drie offertes van de voor hem ideale vakantie.

Zoekcriteria

De criteria waaraan de vakanties worden getoetst zijn het soort reisgezeldschap, het type accommodatie, het budget, de voorkeur voor een bestemming en de belangrijkste vakantievoorkeuren.

Eén partner

De aanvragen worden doorgestuurd naar de partners van Zoover. ‘We sturen een aanvraag maar naar één partij door, die dan drie offertes kan uitbrengen’, zegt Roos. ‘We willen niet dat partijen tegen elkaar gaan opbieden. Zoover is de afzender, maar bij boeking wordt de naam van de touroperator bekend.’ De pilot loopt tot 31 december.

Twitter-koppeling

Zoover maakte eerder deze maand bekend zijn reviewpagina’s te verbeteren door ook klantbeoordelingen op Twitter te tonen. Zoover zegt de eerste vakantiewebsite te zijn die een dergelijke koppeling met Twitter heeft.

‘De tweets geven consumenten actuele informatie over een accommodatie’, vertelde Luuk Roestenberg, manager new media van Zoover, aan Twinkle. ‘Als bijvoorbeeld het zwembad op een camping wordt verbouwd, dan zie je dat terug in de tweets over deze camping. Deze informatie vind je niet altijd terug in de standaard reviews op onze site.’

Dit artikel verscheen eerder op de website van Twinkle