• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TUI: ‘Aggressieve groeiplannen met Cheqqer’

13 april 2010 door Redactie Twinkle

TUI gaat zijn platform voor vakantiebeoordelingen Cheqqer met vaart uitrollen over Europa. Nog deze maand moet de site live gaan in een tweede Europees land, na het gebleken succes van een pilot in Nederland.

Sinds lancering van Cheqqer medio jaar verzamelde het geaggregeerde platform een kleine achthonderdduizend reviews van vakantiegangers. Daar zitten dus ook vakantiebeoordelingen tussen die TUI via andere kanalen verkreeg.

In de traditionele boekmaand januari bracht een recordaantal van een kwart miljoen mensen een bezoek aan de site. Bovendien wist Cheqqer, nog altijd in bèta, grote adverteerders als Expedia en Booking.com plus nog een aantal andere touroperators buiten het eigen portfolio aan zich te binden.

Sandra Leonhard, verantwoordelijk voor webstrategie en business development bij TUI, kondigde tegen travel-portal Tnooz.com een periode van ‘agressieve groeiplannen’ in en rond Europa aan. Ze wil niet zeggen in welk ander Europees land Cheqqer deze maand live zal gaan.

Verder zei Leonhard dat TUI zijn user generated content ook wil gaan ontsluiten via offline-reisbureaus. Cheqqer vervult daarbij een databasefunctie à la Toeristiek.

Gerelateerde Berichten

  • Cheqqer van TUI gaat internationaal

    Sandra Leonhard, Director Web Strategy & Business Development bij TUI Travel PLC, heeft op het…

  • Zoover lanceert profielensite MyZoover

    Zoover heeft een sociaal netwerk gelanceerd. Op MyZoover kunnen bezoekers een profiel aanmaken met al hun…

  • TUI trekt stekker uit Cheqqer

    TUI is gestopt met Cheqqer, het platform voor vakantiebeoordelingen dat twee jaar geleden werd geopend.…

Categorie: E-commerce Tags: Booking.com, Cheqqer, Expedia, MyZoover, reviews, Sandra Leonhard, Tnooz.com, Toeristiek, TUI, vakantiebeoordelingen, Zoover

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Lees Interacties

Reacties

  1. Carla van den Berg zegt

    13 april 2010 om 17:08

    Ik wil graag reageren op de laatste zin van dit artikel: “Cheqqer vervult daarbij een databasefunctie à la Toeristiek.”

    De objectieve Toeristiek informatie en de subjectieve User Generated Content zijn 2 wezenlijk verschillende informatiebronnen die elk in een andere behoefte voorzien.

    De kracht van Toeristiek is de objectiviteit van de informatie, waardoor -gebaseerd op betrouwbare feiten- geselecteerd kan worden, gekoppeld aan beschikbaar en boekbaar aanbod van de touroperators. Dit biedt de reisbureaumedewerker(ster) tijdens het verkoopgesprek de mogelijkheid om snel en efficient een betrouwbaar advies te geven.

    In tegenstelling tot de objectiviteit van de Toeristiek informatie, wordt bij user generated content uitsluitend de persoonlijke interpretatie van de invuller weergegeven, waarbij er geen eenduidig referentiekader bestaat. Iemand die luxe gewend is, vindt een 2 sterren hotel waarschijnlijk helemaal niets en geeft een onvoldoende, terwijl een backpacker een hoge ranking zal geven.

    In onze balieapplicatie Toeristiek Travelsearch wordt overigens zowel de feitelijke informatie als de subjectieve informatie op accommodatieniveau bij elkaar getoond en daarnaast worden er ook nog EXPERT reviews van reisprofessionals getoond.

    Toeristiek heeft i.s.m. Vakantiepanel (o.m. D-Reizen/OAD groep ) een goedgevulde eigen database van hoogwaardige consumenten reviews opgebouwd.

    Toeristiek TravelSearch biedt vele malen meer dan Cheqqer zal kunnen. De vergelijking dat “Cheqqer een database functie á la Toeristiek vervult”, is derhalve nogal bezijden de waarheid.

    Carla van den Berg
    Commercieel Directeur TSi-Solutions & General Manager Toeristiek

Trackbacks

  1. Weblog | Reismanagers · TUI trekt stekker uit Cheqqer schreef:
    29 juni 2011 om 15:31

    […] groeiplannen’ Vorig voorjaar zei TUI nog agressieve groeiplannen te hebben met Cheqqer, ook buiten proeftuin Nederland. Een echte concurrent voor Zoover of het […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI mobiel destinatiemarketing Booking.com reviews NHTV Google travel hotels instagram technologie Facebook Expedia TripAdvisor reizen KLM Social Media onderzoek Airbnb Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext