De wereldwijde vlucht zoekmachine Kiwi verbetert haar mobiele applicatie door een reisplanningssectie in te voeren. Naast het verkopen van tickets, zal Kiwi haar klanten helpen hun vakantie te plannen. De door Sygic Travel verstrekte gegevens bevatten tal van toeristische kaarten, 20 miljoen bezienswaardigheden, 2 miljoen hotels en 70.000 tours en activiteiten. De reisinhoud wordt bij de aanschaf van tickets in de app weergegeven.

“Luchtvaartmaatschappijen en andere reisbedrijven zijn op zoek naar manieren om de gebruikersbetrokkenheid te vergroten en willen hun klanten meer bieden dan alleen een eenmalige aankoop van tickets. Ze willen dat mensen teruggaan voor meer informatie en diensten. Daarom heeft Kiwi.com besloten zich te concentreren op dit aspect. Het partnerschap met Sygic Travel is op deze manier zinvol. De gegevens die wij aan Kiwi.com verstrekken, worden door ons contentteam bijgewerkt en de betrouwbaarheid is al door miljoenen reizigers bewezen”, zegt Barbora Nevosádová, marketing directeur van Sygic Travel.

Kiwi.com is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de grootste en meest populaire zoekmachines en ticketverkopers van vluchten ter wereld, met een dagelijkse omzet van meer dan € 2,5 miljoen. De reisplanning data van Sygic Travel is slechts een van de vele functies die Kiwi.com wil introduceren naast haar eigen technologie en 24/7 klantenservice om de klantenreizen makkelijker en plezieriger te maken.

Sygic Travel helpt sinds 2011 mensen bij het plannen van reisroutes. Het is begonnen met het verstrekken van data en planning tools voor andere reisbedrijven in juli. Bedrijven kunnen nu hun White Label en Sygic Travel SDK gebruiken (een complex pakket voor implementatie) voor diverse doeleinden, bijvoorbeeld om hun eigen gidsen te maken of om populaire plekken voor elk gebied in de wereld in kaart te brengen. Er zijn tal van manieren om de SDK te gebruiken in zowel webpagina’s als mobiele apps.