• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De klant als affiliate

26 januari 2011 door Louis Jansen

De ultieme droom van ieder (reis)bedrijf: Zoveel vaste klanten dat je geen nieuwe nodig hebt. Omdat dat lang niet altijd lukt, heb je altijd weer nieuwe klanten nodig om je (online) doelen te halen. In het online landschap komen die potentiële nieuwe klanten via allerlei kanalen in op je website of ander online verkooplocatie terecht, bijvoorbeeld een aparte shop die je binnen Facebook beschikbaar stelt. Een van die middelen die (nieuwe) klanten aanlevert is affiliate marketing.

Het mooi van Affiliate Marketing is dat je iemand beloont voor het aanleveren van kwalitatieve traffic / bezoekers. Maar zou waarom zou je dat concept niet direct voor bestaande klanten kunnen gebruiken. 

Bestaande klanten die voor nieuwe klanten zorgen

In de eerste alinea refereerde ik naar de ultieme situatie. Het hebben van louter bestaande klanten om je doelen te halen. En omdat dat dat niet altijd zo is, heb je andere activiteiten nodig. Maar, wie mijn vorige artikel over de BITS marketing strategie gelezen heeft, weet inmiddels dat ook weer nieuwe klanten uit bestaande klanten kunt halen.

De letters BITS stonden voor Bekendheid, Imago, Traffic en Sales. De S van Sales gaat over de verkopen aan nieuwe klanten. Achter BITS stonden nog twee letters: C en R van Crosssale en Referrer. Dit artikel gaat over Referrers. En daarmee bedoel ik het aan laten brengen van nieuwe klanten, door bestaande klanten.

Wanneer bestaande klanten enthousiast vertellen over jouw producten, diensten en services zijn dat eigenlijk ambassadeurs van jouw merk. En waarom zou je ambassadeurs die daardoor nieuwe klanten aanbrengen niet belonen zoals je dat met affiliates doet?

Binnen de travelbranche zou dit met name een mooie mogelijkheid zijn voor zakelijke reizigers, want die reizen frequenter dan reizigers in het leisure segment. Zakelijke reizigers boeken hun reis nu via reisagenten zoals BCD, ATP of Uniglobe. Maar via bovenstaande constructie zou je voor zakelijke reizigers, zeker die uit de MKB markt, kunnen overhalen om rechtstreeks bij jou te boeken. En voor iedere keer dat die zakelijke klant die ik aangebracht heb bij bijvoorbeeld KLM of NS Hispeed, krijg ik als bestaande klant dan een beloning. De vorm van die beloning kan uiteraard van alles zijn, iets financieels, punten of wat dan ook…

Lees het hele artikel op Louisjansen.nl

Gerelateerde Berichten

  • Affiliate marketing en de reiswereld.

    Affiliate marketing is het plaatsen van een (link)advertentie op een website waarbij je commissie krijgt…

  • De online marketing van Corendon (Travel2010)

    Daan van Luipen bracht op Travel2010 de toehoorders op de hoogte van de online strategie…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

Categorie: Customer service, E-commerce

Over Louis Jansen

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Weblog | Reismanagers · De klant als affiliate -- Topsy.com schreef:
    26 januari 2011 om 22:43

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door sinds1998, Roy Platje. Roy Platje heeft gezegd: Reismanagers.nl: De klant als affiliate http://bit.ly/fuDclh […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek travel Google reviews Booking.com KLM Vakantiebeurs TripAdvisor NHTV destinatiemarketing mobiel hotels Airbnb Social Media TUI Expedia reizen technologie instagram Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring