• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

7 musthaves voor een mobiele hotelwebsite

28 augustus 2012 door Annelies Hulshof

Elke marketeer weet dat het internet niet weg te denken is uit de marketingcommunicatie strategie van een hotel. Waarschijnlijk is de website waar mensen bij weg kunnen dromen, inspiratie op kunnen doen en over worden gehaald om te boeken dan ook al lang klaar. Maar wordt er ook gedacht aan het feit dat die bezoekers wel eens via mobiel de site kunnen bezoeken? Een mobiele website is in dit geval geen overbodige luxe. In deze blogposting geef ik 7 musthaves waaraan een mobiele website voor je hotel moet voldoen.

 Toegankelijk voor alle formaten schermen

Het is belangrijk dat een mobiele website goed te bekijken is op zowel een smartphone als een tablet. Er zijn veel verschillende devices met veel verschillende formaten schermen die gebruik maken van verschillende browsers. Zorg ervoor dat de website voor al deze formaten en browsers geoptimaliseerd is.

Kunnen ze de website niet zien, dan kunnen ze niet eens boeken bij je hotel. Maar wat misschien nog erger is, is dat een slechte ervaring op een website wel eens gedeeld kan worden met vrienden of op sociale media. Een werkende website is dus de eerste stap naar het wekken van de interesse voor jouw hotel.

Betover de reiziger met mooie visuals

Reizigers willen betoverd worden door mooie video’s, virtuele tours of prachtige plaatjes van het zwembad bij maanlicht. Ze willen zien wat ze krijgen voor hun boeking, of ze nou op een laptop of op een tablet aan het zoeken zijn naar hun juiste overnachtingsadresje. Zorg hierbij wel voor de volgende dingen:

  • Laad de website niet vol met zware bestanden, de bezoeker moet nog steeds goed de website kunnen bezoeken en bekijken
  • Maak optimaal gebruik van het beeldscherm, gebruik zo veel mogelijk van de beschikbare ruimte
  • Zorg ervoor dat de visuals er zowel in landscape als in portrait goed uit zien
  • Check de laadtijd en hou ze kort
  • Zorg ervoor dat duidelijk is wat de bezoeker ziet, gebruik onderschriften

Hotel details

Zorg ervoor dat alle contact informatie op de website staat en makkelijk te vinden is. Zorg ervoor dat alles wat een bezoeker nodig heeft voor, tijdens en na hun verblijf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Klik hier om ‘maps’ te gebruiken
  • Klik hier om te bellen
  • E-mailadres
  • Algemene gegevens (zoals uitcheck tijd, parkeermogelijkheden en restaurantinfo)

Optie om te boeken

Veel websites maken het niet gemakkelijk om op je mobiel daadwerkelijk een kamer te boeken. Het is te complex en niet handig voor op een kleiner scherm dan een laptop. Zorg ervoor dat jouw toekomstige klanten gemakkelijk en met weinig lastige stappen een hotelkamer kunnen boeken op hun mobiel. Zorg voor een goed mobiel boekingssysteem.

  • Zorg dat altijd de ‘Boek nu’-button zichtbaar is
  • Zorg ervoor dat alle velden zichtbaar zijn en gemakkelijk ingevuld kunnen worden op een smartphone
  • Zorg voor een veilig systeem
  • Geef bevestigingen van de boeking door

Integreer sociale media

Reizigers willen hun ervaringen delen, misschien is dat wel het twee-na-leukste van reizen. Ze willen reviews achter laten, of hun vrienden vertellen dat ze in dat geweldige hotel hebben of gaan slapen. Geef ze dan ook de mogelijkheid om dit te doen. Zorg ervoor dat er share buttons staan op je website en zorg ervoor dat ze binnen enkele simpele stappen hun tweet, post of e-mail hebben geplaatst.

Aanbiedingen

Vergeet de mobiele bezoekers niet bij de aanbiedingen, deze willen net zo graag de korting ontvangen als de bezoekers die via een computer je website bekijken. Misschien is het leuk om zelfs alleen je mobiele bezoekers een speciale aanbieding te doen. Zorg er hoe dan ook voor de de aanbiedingen up-to-date zijn, makkelijk te begrijpen en te gebruiken.

Up-to-date informatie

De informatie op de mobiele website hoort up to date te zijn en niet verouderd. Geef bijvoorbeeld de juiste tijden van de opening van het zwembad in de zomer en geef op de website ook de verbouwingen van het hotel aan.

Het is makkelijker als je dit gewoon binnenshuis kunt regelen, en niet voor elke wijziging het bureau dat de website heeft gemaakt hoef in te schakelen.

Zijn er nog meer musthaves voor een mobiele website voor een hotel? Laat ze dan zeker even achter in de comments.

Afbeelding: Benjamin Rivers

Gerelateerde Berichten

  • Wat willen smartphone gebruikers van mobiele travelwebsites?

    Google heeft onderzoek gedaan naar de wensen en behoeften in mobiele sites van smartphone gebruikers.…

  • Binnenkort mobiel tickets kopen bij KLM

    KLM heeft een nieuwe mobiele website en een applicatie voor de iPhone gelanceerd. Reizigers kunnen…

  • Cheaptickets
    CheapTickets investeert in mobiel boeken

    CheapTickets heeft zijn iPhone-applicatie uitgebreid met een boekingsmogelijkheid. Wie een vliegticket boekt via de app,…

Categorie: Mobiel Tags: hotelwebsite, mobiel, smartphone

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek instagram Google TUI Airbnb hotels technologie reviews travel reizen destinatiemarketing mobiel Facebook KLM Vakantiebeurs NHTV Expedia Social Media TripAdvisor Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring