Delta kondigt aan nog dit jaar supersnelle en gratis wifi in te voeren. Een grote stap op weg naar een gepersonaliseerde vliegervaring, kernpunt van Delta’s visie op de toekomst van het reizen. De huidige coronacrisis weerhoudt Delta niet van het blijven werken aan innovatieve technologieën. Al langer vindt Delta dat wifi aan boord gratis zou…Lees meer
Mobiel
Cathay Pacific lanceert Whatsapp-klantenservice voor Nederlandse reizigers
Cathay Pacific lanceert een nieuw geverifieerd Whatsapp-account als extra servicekanaal voor Nederlandse consumenten, reizigers van Cathay Pacific. De Whatsapp-functie, die vanaf vandaag beschikbaar is, biedt passagiers van de Hongkongse airline op een snelle en laagdrempelige manier hulp bij het boeken van een vlucht, wijzigen of upgraden van bestaande boekingen en bij vragen over bijvoorbeeld bagage….Lees meer
Beleef Airbnb Experiences vanuit je eigen woonkamer
Airbnb kondigt vandaag de lancering van Online Experiences aan, een eenvoudige manier voor mensen om tijdens de COVID-19 crisis vanuit huis verbinding te maken, een inkomen te verdienen en digitaal te reizen. Nu mensen over de hele wereld thuisblijven ter bescherming van hun eigen gezondheid en die van anderen, vallen veel standaard activiteiten zoals naar…Lees meer
Adverteren via YouTube: bereik is niet de sleutel, het gaat om de intentie
Voorheen werd video met name gebruikt voor branding en om zoveel mogelijk mensen te bereiken en te inspireren. Tegenwoordig zijn we in staat om video meer in te zetten als een performance-kanaal en dat zal de komende jaren doorgroeien, dat liet Omid Yazdanpanah van Google weten tijdens de Travel & Leisure Summit van RMC en…Lees meer
Smartphone speelt grote rol in het boekingsproces en de beleving van quality time
De smartphone speelt in het boekingsproces en de beleving van quality time van de gast een steeds grotere rol. Zeker 70% van alle directe boekingen gebeuren online dus via smartphone, laptop of pc. Wanneer dat vlekkeloos verloopt, krijgt de vakantie de eerste positieve impuls. Praktische, gerichte en complete informatie op de smartphone geeft de gast…Lees meer
Indrukwekkende groei van zoekopdrachten voor Rusland, Kenia en Brazilië
Waar willen Nederlanders het liefst hun vakantie doorbrengen, en wat zijn de huidige reistrends? Google publiceert elke zes maanden de Google Travel Monitor. Dit is een analyse van het online zoekgedrag van Nederlandse gebruikers op het gebied van reizen en vakanties. Google selecteerde de zeven meest relevante categorieën aan de hand van de snelst groeiende…Lees meer
Schiphol biedt Chinese reizigers unieke reis- en winkelervaring met WeChat services
Schiphol gaat een samenwerking aan met WeChat en biedt hiermee Chinese reizigers een unieke reis-en winkelervaring met de services die via de applicatie beschikbaar zijn. De luchthaven speelt daarmee in op de vraag van deze groeiende groep reizigers. Naast WeChat Pay als betaalmiddel via de telefoon, bieden Schiphol en WeChat een geïntegreerd aanbod van diensten…Lees meer
Aan wie verkopen touroperators schaarse hotelkamers in 2025?
Een eigen polsband en munteenheid voor hotels en touroperators? Door: Roy van Delft Geen gedoe meer met tellen van bonnen, te kleine handtassen, verloren muntjes of lang aanschuiven aan de bonnenkassa’s bij het binnenkomen van een festival. Afgelopen editie gingen betalingen van drank, eten, merchandise op Tomorrowland en DreamVille enkel via een polsbandje. Festivalgangers die eerder…Lees meer
KLM’s Augmented Reality handbagagecheck beschikbaar in Messenger
De service is nu breed beschikbaar voor iPhone-gebruikers (6s of hoger) in KLM’s Messenger. De AR-handbagagecheck gebruikt een transparante, virtuele KLM-koffer die over een echte koffer kan worden geplaatst. Zo is direct te zien of de bagage qua afmetingen past in de bagagebakken aan boord. Passagier kunnen zo in hun thuisomgeving gemakkelijk controleren of de…Lees meer
Schiphol werkt aan toekomstbestendig mobiel netwerk
Royal Schiphol Group en de drie mobiele operators, KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo, gaan samenwerken aan een nieuw en toekomstbestendig mobiel indoor netwerk op de luchthaven, zodat de mobiele gebruikerservaring van reizigers en medewerkers verder verbetert. De komende twee jaar wordt gefaseerd het nieuwe netwerk aangelegd in alle aankomst- en vertrekhallen, lounges, pieren, het stationsgebied, Schiphol…Lees meer