• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

8 Zoekmachine Marketing Feiten

21 juli 2008 door Martin van Kranenburg

Zoekmachine marketing is in enkele jaren uitgegroeid tot de meest populaire vorm van online marketing. Dit is niet verwonderlijk omdat inmiddels meer dan 95% procent van alle internetgebruikers gebruik maken van zoekmachines om informatie op te zoeken. Voor bedrijven is het dan ook van groot belang om gevonden te worden. Wie niet of slecht gevonden wordt, ziet dat direct terug in zijn (online) omzet.

Tijd voor wat zoekmachine marketing feiten::

1. 98% van de internetters gebruikt zoekmachines
2. Google heeft in Nederland een marktaandeel van meer dan 90%
3. In 2001 had Google een marktaandeel van 34%
4. 85% beschouwt een merk in topposities als een A-merk
5. 90% kijkt niet verder dan de eerste 20-30 resultaten
6. Bij het zoeken wordt overwegend 2 of 3 zoekwoorden gebruikt
7. 77% vindt (nieuwe) websites/bedrijven via zoekmachines.
8. Bezoekers afkomstig uit zoekmachines = hogere conversie

Bij zoekmachine marketing draait het om het optimaliseren van de juiste zoekwoorden. De website moet qua techniek, structuur en content zo ingericht dat een zoekmachine robot de site optimaal kan doorzoeken. Websites met relevante content, die goed doorzoekbaar zijn voor zoekmachine robots doen het goed in zoekmachines.

Naast het optimaliseren van de website (SEO = search engine optimization) kan je er ook voor kiezen om te adverteren in zoekmachines (SEA = search engine advertising). Aan de hand van de analyse van de huidige website en het concurrentieveld op de geselecteerde zoekwoorden zal je moeten kijken wat je plan van aanpak wordt om zoekmachine marketing het beste in te zetten.

Gerelateerde Berichten

  • Trends in zoekmachine marketing voor 2010

    Meer volume, meer zoekopdrachten, meer data, snellere verbindingen, meer advertenties, meer aanbiedingen en meer media.…

  • Informatie uit zoekmachine meest betrouwbaar

    Volgens het Mediascope Europe 2007 studierapport van de European Interactive Advertising Association (EIAA) blijkt dat…

  • Uitslag De Speld zoekmachine award

    Landal Greenparks winnaar De Speld Landal Greenparks heeft de Speld Zoekmachine award 2010 binnen gesleept…

Categorie: Marketing, Zoekmachine marketing Tags: zoekmachine marketing feiten

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Nicole Janzen zegt

    23 april 2018 om 11:32

    Goedemorgen Martin,

    Op dit moment ben ik voor mijn studie bezig met het schrijven van een plan van aanpak voor de zoekmachine optimalisatie van heerlijkehuisjes.nl. Ik ben erg enthousiast over jou en ben benieuwd wat jij voor mij kan betekenen.. Jouw expertise heeft veel raakvlak met mijn onderzoek. Ik mail u omdat ik wat extra ondersteuning ben op het gebied van mijn plan van aanpak, dit in de vorm van een interview of enkele tips waarin ik heerlijkehuisjes.nl kan adviseren. Mocht er meer ondersteuning mogelijk zijn, dan zou ik graag eens samen kijken naar het plan aanpak.. Zou ik uw hulp kunnen inschakelen om een plan van aanpak te maken?

    Graag hoor ik van u wat u hierin kunt betekenen en wat de kosten hiervoor zijn. U kunt mij bereiken op dit e-mailadres of per telefoonnummer 06-31197206.

    Vriendelijke groet,

    Nicole Janzen

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb Facebook KLM reizen onderzoek Vakantiebeurs mobiel Expedia reviews TripAdvisor Google technologie travel NHTV Booking.com TUI hotels instagram Social Media destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring