• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hartman: ‘Transavia.com en Martinair één organisatie’

26 augustus 2009 door Redactie Twinkle

KLM-topman Peter Hartman laat weinig twijfels bestaan over de toekomst van dochtermaatschappijen Transavia.com en Martinair: ‘Dat wordt gewoon één lowcost-organisatie binnen KLM.’

Dat heeft Hartman zich op de slotdag van het golfevenement KLM Open laten ontvallen aan Reisrevue. Volgens de topman zit er niks anders op: ‘Cultuurverschillen vind ik geen argument. Deze ontwikkeling is in de luchtvaart niet tegen te houden.’

Op de barricade
Het personeel van Transavia.com klom begin dit jaar op de barricade toen het fusievoornemen van KLM aan het licht kwam. De goed presenterende maatschappij zat niet te wachten op een samenvoeging met ‘zorgenkindje’ Martinair. Bovendien zou de cultuur van beide bedrijven teveel verschillen.

Fabel
Tjero Zomer, CEO van Transavia.com, verwees berichten over een fusie afgelopen voorjaar nog naar het rijk der fabelen. Volgens de opvolger van de opgestapte Onno van den Brink zou een synergieonderzoek maximaal kunnen leiden tot een intensievere samenwerking tussen beide maatschappijen.

Onder één dak
Vanaf begin volgend jaar komen beide maatschappijen in ieder geval onder één dak te werken: Martinair wordt huurder in het nieuwe hoofdkantoor van Transavia.com. Over de gezamenlijke behuizing schrijft Transavia.com op de eigen site: ‘We lopen niet vooruit op de uitkomsten van het synergieonderzoek, maar we zullen wel bekijken hoe we een aantal dingen slim samen kunnen doen. Dat zijn met name het gezamenlijke gebruik van het bedrijfsrestaurant – waar wij overdag ook informeel kunnen overleggen – en de receptie.’

MP en HV in de lucht
Maar de plannen van Hartman gaan veel verder: ‘Om sterker te staan in het internationale krachtenveld wil hij toe naar één lowcost-organisatie. De beide merken blijven wel in de lucht. Hartman: ‘MP (Martinair, red.) voor longhaul en HV (Transvia.com, red.) voor Europa.’

KLM Werelddeals
KLM is deze week overigens zelf gestart met een nieuwe ‘Werelddeals’ campagne, waarbij de maatschappij korting biedt op vluchten tot eind maart volgend jaar. Bram Gräber, directeur van KLM Nederland daarover tegen Reisrevue: ‘We liften mee op de publiciteitsgolf rond de KLM Open en op het succes van onze eerdere prijsacties. Daardoor scoren we deze zomer in Nederland ondanks de crisis circa vijf procent meer passagiers.’

Gerelateerde Berichten

  • Affiliate marketing en de reiswereld.

    Affiliate marketing is het plaatsen van een (link)advertentie op een website waarbij je commissie krijgt…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Transavia.com verdient 2 euro per passagier

    Transavia.com houdt ongeveer 2 euro over aan iedere passagier die het vervoert. ‘Iets minder dan…

Categorie: Affiliate marketing, Marketing Tags: fusie, KLM, Martinair, Onno van den Brink, Peter Hartman, synergieonderzoek, Tjero Zomer, Transavia.com, Werelddeals

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel Vakantiebeurs TripAdvisor NHTV Google technologie reviews Expedia travel Facebook Booking.com hotels KLM Airbnb onderzoek Social Media destinatiemarketing reizen instagram TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring