Op 22 mei staat de affiliatedag weer op het programma, dit jaar onder de naam AFD Performance Based Marketing. Tijdens deze 7e editie leggen we de nadruk op de aspecten die je helpen het rendement en de performance van je affiliate en online marketing inspanningen te verbeteren.

Het thema van deze editie is Mobile first. Maak het verschil op mobiel. Steeds meer affiliates weten het verschil te maken via de mobiele devices. Waarbij zij succesvolle apps hebben ontwikkeld of de juiste mobiele website hebben weten te maken waarmee ze sales genereren. De markt voor affiliatemarketing is volop in beweging, maar moet ook nodig verder evolueren. Nieuwe innovaties zijn noodzakelijk om mee te gaan in de ontwikkelingen binnen online marketing en e-commerce als geheel.

Programma

Kick-off met data driven insights. Gegeven door Strategy Director Kevin Edwards, werkzaam bij UK’s grootste ‘performance network’: Affiliate Window. Wat je kunt verwachten? ”Expect a rapid whistle stop tour of acquisition based marketing from mobile conversion rates to customer quality data and much more in between.”

Het programma zit bomvol info, tips & tricks want zowel voor en na de break kun je je inschrijven voor maarliefst 4 parallelsessies. Een greep:

  • SEO voor affiliates: word onafhankelijk van Google updates met een lange termijn SEO strategie
  • Hoe maak je optimaal gebruik van Product datafeeds?
  • Affiliate marketing zoals het zou moeten zijn – onbekende (sexy) affiliate & optimalisatie technieken
  • Van converteren moet je leren
  • MISSION IMPOSSIBLE? Affiliate marketing in een gereguleerde kansspelmarkt vanaf 2014
  • Mobile: klinkt cool! En nu?

Een aantal specifieke sessies

Travel affiliate professional Christian Solcer van Tiqets vindt ook dat apps & mobile gaaf klinken. Maar wat zijn de ontwikkelingen op affiliate gebied hierover en bovenal waar je op moet letten om deze kanalen succesvol in te zetten in binnen- en buitenland. Christiaan vertelt zijn ongezouten mening en visie over valkuilen, kansen en wat de toekomst kan bieden voor iedereen in het performance based eco systeem: adverteerder, netwerk en publisher.

Sjoerd zal vertellen over de nieuwe investeringen van SanomaVentures en hoe performance based marketing een belangrijke rol speelt voor de startups van SanomaVentures. Een case hiervan zal worden gepresenteerd door Sander Dullaart, zijn startup Social Shop ontving recentelijk een investering van SanomaVentures.

Het vervolg op de best gewaardeerde presentatie van de AFD 2013. In deze presentatie gaat Wilco de Kreij aan de hand van inspirerende cases diverse “outside-the-box” strategieën en tactieken delen die in Nederland niet of nauwelijks (goed) toegepast worden.

Meer informatie over het volledige programma inclusief timetable? Klik hier.

PAN paneldiscussie

Het Platform Affiliate Netwerken (PAN) lanceerde begin 2014 een gedragscode voor ontdubbeling en conversieattributie voor adverteerders. Volgens het PAN dient de gedragscode meer duidelijkheid en transparantie te creëren voor publishers en netwerken enerzijds en adverteerders anderzijds.

In de PAN Paneldiscussie zullen vijf experts plaats nemen en hun mening delen over de huidige en toekomstige Affliate markt.

1. Marko Dobroschelski (Daisycon)

2. Jessica Haagmans (Affilinet)

3. Lauri Koop (Zanox)

4. Govert van Eerde (Tradedoubler)

5. Rik van Elk (Affiliate4you)

Tenslotte..

..wordt door Stefan (Manager Horizontal Performance Based) over de laatste ontwikkelingen binnen sanoma en hun visie en aanpak van de performance based en affiliate markt gesproken.

Aanmelden

Wil je nog deelnemen aan deze prachtige editie van Mobile First (Performance Based Marketing), meld je dan snel hier aan.

Let op: voor leden van Twinkle geldt een gereduceerd tarief. Doe er je voordeel mee.

afd2014_336x280