Bedrijven beschikken over bergen on- en offline data die inzicht kunnen geven in hun klanten. De kunst is om uit die enorme hoeveelheid data de juiste informatie te halen en zo je eigen klanten te leren kennen en beter van dienst te kunnen zijn. De marketeer van nu heeft de uitdaging om waarde te creëren met data driven marketing. De juiste inzet van (big) data kan de performance een enorme boost geven en de bedrijfsresultaten tot een ongekend niveau doen stijgen. Aldus de organisatie van het Webanalytics Congres 2014!

Every day we have to ‘measure-optimize-repeat’. Maar dat kan sneller, fijner, beter. Daarom wordt op het 8e Webanalytics Congres in het Van der Valk Hotel, Houten (Utrecht) informatie geboden voor zowel de strategische professional als de slimme nieuwkomer in de analytics-wereld. Sprekers uit binnen- en buitenland zijn ingevlogen en zij nemen je mee nemen in het ruime aanbod aan topics die nu spelen. Sprekers van travel organisatie Sundio Group maar ook van buiten de branche (zoals ING en Marktplaats) nemen je mee in onderwerpen als big data, social media analytics, multichannel en mobile.

Programma woensdag 2 april Expertsessies

Leren hoe je een effectiever dashboard maakt met webanalytics data in Google of in Excel. Of weten wat de laatste ontwikkelingen zijn in Google Analytics als tool om het gedrag beter te begrijpen en monitoren. A/B testen in een sessie van 2 uur? Ook dit jaar presenteert het congres weer een aantal ‘nieuwe’ voormannen zoals Jasper Dijkstra (CEO Storm Insights), Craig Sullivan (o.a. gewerkt voor Google, Lego, Carglass) en Arend Zwanenveld (Online Dialogue).

Bekijk hier het gehele programma + timetable van de expertsessies.

Programma donderdag 3 april Congresdag

De Keynote wordt ingevuld door Craig Sullivan. Als kick-off geeft hij het startsein voor de opening van de onderwerpen data, customer insights, split testen. Hoe kom je tot succesvolle uitkomsten? Wat zijn de grootste problemen die voorkomen in organisaties en wat doen zij verkeerd? Hij geeft als aanzetje alles wat je nodig lijkt te hebben om de nieuwste ontwikkelingen en tools niet als een moeilijke uitdaging te zien, maar deze te omarmen.

Voor de lunch zijn tevens Anton Buning van Albelli (tevens gewerkt voor travel organisatie @Leisure) en Allad de Boer van Marktplaats aan het woord. Zij zullen ingaan op o.a. het maturity proces van Web Analytics en hoe je kunt experimenteren als Lean Startup.

Na de lunch zijn er drie parallelsessies gepland waarbij je telkens de keuze hebt tussen twee inspirerende sessies. Ga je voor Sabine de Vos die antwoord geeft op vragen als: Hoe analyseer je een seizoengevoelige klantreis van 60-120 dagen over 5 devices, 6 doelgroepen, honderden bestemmingen en talloze kanalen? En hoe rapporteer je deze inzichten aan meerdere afdelingen binnen een internationale organisatie?

Of voor het omgekeerde verhaal: van offline naar online  met voorbeelden uit de offline wereld van innovatie die vertaald worden naar de online wereld door Hans Lingeman (Winkle).

De dame en heer van Sanoma gaan in op de Viva Ipad app; De perfecte tablet app ontwerpen en bouwen gaat namelijk niet over één nacht ijs. Je gaat door een proces van concept, design en ontwikkeling. En na het lanceren van de applicatie begint het pas écht. Door middel van scrum en lean start-up methode bouw je een product op basis van inzichten in plaats van aannames. Tim Akkerman en Sonja Kamst verdiepen zich in hun verhaal o.a. op tagging van de app.

Jorick Heins richt zich op een verfrissende kant: hij gebruikt wetenschappelijke inzichten en vertaalt deze naar praktijkgerichte toepassingen en concrete resultaten. Zijn vakgebied is online persuasion en geeft een masterclass ‘Online Overtuigen’. Neuromarketing, psychologie en consumentengedrag zijn de uitgangspunten.

Bekijk hier het hele programma + timetable van de congresdag.

Erbij zijn?

Je kunt je aanmelden voor de expertsessies, de congresdag of beiden. Let op, er gelden leuke kortingen voor o.a. deelnemers die vorig jaar zijn geweest, lid zijn van Twinkle plus of Thuiswinkel.org.

Credits headerafbeelding: Search Engine People Blog