• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

[Advertorial] Webanalytics Congres 2014

26 maart 2014 door Redactie TravelNext

Bedrijven beschikken over bergen on- en offline data die inzicht kunnen geven in hun klanten. De kunst is om uit die enorme hoeveelheid data de juiste informatie te halen en zo je eigen klanten te leren kennen en beter van dienst te kunnen zijn. De marketeer van nu heeft de uitdaging om waarde te creëren met data driven marketing. De juiste inzet van (big) data kan de performance een enorme boost geven en de bedrijfsresultaten tot een ongekend niveau doen stijgen. Aldus de organisatie van het Webanalytics Congres 2014!

Every day we have to ‘measure-optimize-repeat’. Maar dat kan sneller, fijner, beter. Daarom wordt op het 8e Webanalytics Congres in het Van der Valk Hotel, Houten (Utrecht) informatie geboden voor zowel de strategische professional als de slimme nieuwkomer in de analytics-wereld. Sprekers uit binnen- en buitenland zijn ingevlogen en zij nemen je mee nemen in het ruime aanbod aan topics die nu spelen. Sprekers van travel organisatie Sundio Group maar ook van buiten de branche (zoals ING en Marktplaats) nemen je mee in onderwerpen als big data, social media analytics, multichannel en mobile.

Programma woensdag 2 april Expertsessies

Leren hoe je een effectiever dashboard maakt met webanalytics data in Google of in Excel. Of weten wat de laatste ontwikkelingen zijn in Google Analytics als tool om het gedrag beter te begrijpen en monitoren. A/B testen in een sessie van 2 uur? Ook dit jaar presenteert het congres weer een aantal ‘nieuwe’ voormannen zoals Jasper Dijkstra (CEO Storm Insights), Craig Sullivan (o.a. gewerkt voor Google, Lego, Carglass) en Arend Zwanenveld (Online Dialogue).

Bekijk hier het gehele programma + timetable van de expertsessies.

Programma donderdag 3 april Congresdag

De Keynote wordt ingevuld door Craig Sullivan. Als kick-off geeft hij het startsein voor de opening van de onderwerpen data, customer insights, split testen. Hoe kom je tot succesvolle uitkomsten? Wat zijn de grootste problemen die voorkomen in organisaties en wat doen zij verkeerd? Hij geeft als aanzetje alles wat je nodig lijkt te hebben om de nieuwste ontwikkelingen en tools niet als een moeilijke uitdaging te zien, maar deze te omarmen.

Voor de lunch zijn tevens Anton Buning van Albelli (tevens gewerkt voor travel organisatie @Leisure) en Allad de Boer van Marktplaats aan het woord. Zij zullen ingaan op o.a. het maturity proces van Web Analytics en hoe je kunt experimenteren als Lean Startup.

Na de lunch zijn er drie parallelsessies gepland waarbij je telkens de keuze hebt tussen twee inspirerende sessies. Ga je voor Sabine de Vos die antwoord geeft op vragen als: Hoe analyseer je een seizoengevoelige klantreis van 60-120 dagen over 5 devices, 6 doelgroepen, honderden bestemmingen en talloze kanalen? En hoe rapporteer je deze inzichten aan meerdere afdelingen binnen een internationale organisatie?

Of voor het omgekeerde verhaal: van offline naar online  met voorbeelden uit de offline wereld van innovatie die vertaald worden naar de online wereld door Hans Lingeman (Winkle).

De dame en heer van Sanoma gaan in op de Viva Ipad app; De perfecte tablet app ontwerpen en bouwen gaat namelijk niet over één nacht ijs. Je gaat door een proces van concept, design en ontwikkeling. En na het lanceren van de applicatie begint het pas écht. Door middel van scrum en lean start-up methode bouw je een product op basis van inzichten in plaats van aannames. Tim Akkerman en Sonja Kamst verdiepen zich in hun verhaal o.a. op tagging van de app.

Jorick Heins richt zich op een verfrissende kant: hij gebruikt wetenschappelijke inzichten en vertaalt deze naar praktijkgerichte toepassingen en concrete resultaten. Zijn vakgebied is online persuasion en geeft een masterclass ‘Online Overtuigen’. Neuromarketing, psychologie en consumentengedrag zijn de uitgangspunten.

Bekijk hier het hele programma + timetable van de congresdag.

Erbij zijn?

Je kunt je aanmelden voor de expertsessies, de congresdag of beiden. Let op, er gelden leuke kortingen voor o.a. deelnemers die vorig jaar zijn geweest, lid zijn van Twinkle plus of Thuiswinkel.org.

Credits headerafbeelding: Search Engine People Blog

Gerelateerde Berichten

  • [Advertorial] Webanalytics Congres op 13 & 14 maart 2013

    Elke dag zijn we druk bezig met het verzamelen van data over klantgedrag om bezoekers…

  • Webanalytics Congres 1 & 2 juni

    Op 1 & 2 juni vindt hét congres op het gebied van Webanalytics plaats. Met…

  • Webanalytics congres 14 en 15 maart

    Dit jaar wordt voor de zesde keer het Webanalytics Congres georganiseerd. Door de sterke opkomst…

Categorie: Travel Events, Webanalytics Tags: Data Driven Marketing, Webanalytics Congres

Over Redactie TravelNext

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google mobiel TripAdvisor reizen destinatiemarketing KLM Expedia technologie Booking.com Social Media reviews TUI Vakantiebeurs instagram travel Facebook hotels NHTV onderzoek Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext