Elke dag zijn we druk bezig met het verzamelen van data over klantgedrag om bezoekers te verleiden meer en meer te kopen. Maar de hedendaagse klant laat zich niet meer zo makkelijk vangen. Ze hebben hoge verwachtingen over uw product en websites, oriënteren zich eerst voordat ze kopen. En als het niet goed is wordt er direct geklaagd op social media. In dit veranderende speelveld moeten we onze weg zien te vinden.

Daarom gaat het Webanalytics Congres, dat plaats vindt in het Van der Valk Hotel in Houten – Utrecht, dit jaar terug naar de kernvraag van analytics: Waarom? Waarom koopt een klant wel of niet? Waarom werkt de ene versie van de website wel en de andere versie niet?

Woensdag 13 maart – Workshopdag

Donderdag 13 maart zullen 6 trainers de deelnemers mee nemen in een praktische Workshopdag. De hele dag komen personen als Ben Yoskovitz (Year One Labs), Ton Wesseling (Online Dialogue), Selwyn de Koo & Guy Rippe (Netprofiler) en Noah Iliinksy (IBM) je bijspijkeren over onder andere webanalytics, big data, a/b testen en data visualisatie.

Bekijk hier het hele programma en meer informatie van de workshopdag

Donderdag 14 maart – Congres

Op vrijdag 14 maart vinden in de ochtend plenaire sessies plaats. Manu Raja (TomTom) gaat daarin bijvoorbeeld in op hoe zij analytics gebruiken om hun inzichten in de behoeften van hun klanten te verbeteren en daar op in te spelen met hun producten en conversie.

Aurelie Pols (Mind Your Group), vertelt hoe in Europa de switch wordt gemaakt van traditionele web-analist naar het gebruiken van digitale analytics. Ze zal laten zien hoe de bezigheden van een analyst in Europa aan het veranderen door de komst van Big Date en privacy-issues, die leiden tot een datagedreven mentaliteit.

In de middag vinden parallelsessies plaats over onder andere de Cookiewetgeving, Social media metrics en beïnvloedingsstrategieën.

Noah Iliinksy van IBM zal de dag afsluiten met een plenaire sessie over data visualisatie. Deelnemers zullen leren wat er nodig is voor een visualisatie om succesvol te zijn, hoe kritisch te kijken naar andere visualisaties en vertrekken met veel nieuwe ideeën over het design proces van data visualisatie.

Bekijk hier het hele programma en meer informatie van het congres

Meld je aan

Bekijk hier meer informatie over de dagen of meld je direct aan.

Credits headerafbeelding: Search Engine People Blog (CC)