• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

SES Affiliate panel learnings uit 3 invalshoeken

6 oktober 2011 door Sabine de Witte

Affiliate panel
Het Affiliate panel bestaande uit Joris Toonders (Yonego), Ruud Kok (Internet Advantage) en Sabine de Vos (DeJongIntra) deelde vanuit hun vakgebied (bureau, affiliate en adverteerder) en ervaringen hun kennis en beantwoorden de stellingen.

Investeer in content
Bij de eerste stelling komt uit alle hoeken dat toegevoegde waarde onderscheidend is. Zonder toegevoegde waarde is een affiliate website kansloos tegen Panda, maar ook voor de eindgebruiker. Onderscheidt jezelf van concurrenten en de adverteerder. De makkelijkste manier is via content. Investeer in content en/of redactie. Zo creëer je autoriteit, actualiteit en continuïteit.

SEO & Affiliate
Een bekend ‘probleem’ bij affiliates is dat ze graag makkelijk geld willen verdienen. Vaak is een affiliate website een project ernaast. Nu de techniek niet meer bepalend is voor SEO en de verschuiving naar content verplaatst, is er nog meer concurrentie qua rankings, AdWords en andere affiliates.

Social Media & Affiliate Marketing
Social media heeft invloed op SEO, maar lijkt voor affiliates nog een stap te ver. Terwijl Imbull met Actiecode een Facebook pagina met bijna 75.000 fans heeft weten neer te zetten en daarmee heeft bewezen dat social media kanalen daadwerkelijk kunnen werken voor affiliates, mits je toegevoegde waarde kunt bieden. Een niche en duidelijke doelgroep is een must om je staande te kunnen houden in de affiliate wereld.

Kannibalisme en afsnoepen
Uit de zaal een opmerking van Oxxio, wat steeds vaker moet concluderen sommige affiliates te moeten belonen terwijl ze boven Oxxio zelf ranken of tegen elkaar op adverteren in AdWords. Oxxio heeft haar website breed opgezet over energie voorzieningen, affiliates maken gebruik van de vergelijkingsmodules en bieden ook op merknaam. Eigenlijk zijn de affiliates nu hun concurrent.
Sabine reageert instemmend en geeft aan dat het soms voorkomt, maar dat het ook in het voordeel kan werken. Onlangs is Travelta op zichzelf staand geworden en werkt zij daar nu succesvol mee samen zonder tussenkomst van een netwerk. Joris Toonders geeft aan dat alles goed door gemeten moet worden en dat op basis daarvan keuzes moeten worden gemaakt. Wordt je echt gekannibaliseerd door affiliates, dan kun je dat aantonen en regelingen treffen. Het is tegenwoordig geen schande om te verbieden om op brand name of bepaalde keywords te ranken als affiliate, zoals Vodafone doet met Vodafone kortingscode. Kijk waar er wordt afgesnoept en of dat op een andere manier wordt gecompenseerd.

Onzichtbare affiliates
De tijd van opzichtige affiliate websites is geweest. Zowel door panda, maar ook gebruikers die in de war raken als ze de daadwerkelijke boeking elders moeten maken. Booking.com springt daar handig op in door een white label api aan te bieden, waardoor de boeking bij de affiliate zelf plaats vindt. Boekingen uit kliks en linkjes raken steeds meer achterhaald. Ook is een verschuiving zichtbaar naar blogs. Content verspreiden is de eerste insteek van het blog, als daar door middel van affiliate marketing geld mee te verdienen valt, is dat leuk meegenomen. Blogs worden steeds meer een nieuw kanaal voor affiliate marketing, zo is te zien aan websites als fashionchick.nl.

Een boeiende sessie met veel verschillende inzichten op affiliate marketing!

Credits headerafbeelding: Taka (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Affiliate marketing en de reiswereld.

    Affiliate marketing is het plaatsen van een (link)advertentie op een website waarbij je commissie krijgt…

  • Affiliate Marketing in de reisbranche

    De laatste jaren neemt affiliate marketing een steeds grotere positie in als het gaat om…

Categorie: Affiliate marketing, Marketing, Social media, Travel Events Tags: seo & affiliate marketing, SES, ses amsterdam, social media affiliate marketing, toekomst affiliate marketing, Trends & Ontwikkelingen

Over Sabine de Witte

Sabine de Witte is freelance copywriter en tekstschrijver gespecialiseerd in webteksten en SEO. Daarnaast doet ze ook vertalingen, Google Adwords en online marketing en social media advies. Bloggen voor TravelNext is een leuke vertaalslag van ontwikkelingen delen met de nooit stilstaande reisbranche en het schrijfvak. Ook is Sabine curator van het citizenM magazine en travel + lifestyle reporter op sabinedewitte.nl. Zie ook mijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel TUI reviews reizen Google technologie Expedia destinatiemarketing Vakantiebeurs Booking.com Social Media travel instagram Airbnb onderzoek NHTV KLM hotels Facebook TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring