Airbnb onderzoekt of het in de toekomst zijn business kan uitbreiden met het verkopen van vliegtickets of het voor de klant reserveren van diners. Daarmee zou het bedrijf een directe concurrent worden van onder andere vliegticketsites.
Dat meldt de Financial Times naar aanleiding van een interview met Airbnb’s mede-oprichter Nate Blecharczyk.
Nieuwe producten en diensten
Airbnb wil zijn core business uitbreiden met extra’s ‘die je ook van een hotel kan verwachten’, zegt Blecharczyk. Hij geeft aan dat het bedrijf momenteel bezig is te onderzoeken welke producten of diensten interessant zouden kunnen zijn voor zijn miljoenen gebruikers uit tweehonderd landen. ‘Het komt erop neer dat het eigenlijk alles zou kunnen zijn. Of je nu een diner van tevoren wilt reserveren of vliegtickets wilt boeken.’ Blecharczyk doet verder geen uitspraken over de concrete uitvoering van de plannen.
Vierde in lijst grootste hotelketens
Airbnb is sinds zijn oprichting in 2008 behoorlijk gegroeid. Onlangs ontving het bedrijf tijdens een investeringsronde tussen de 400 en 500 miljoen dollar. Daarmee bezet het bedrijf volgens The Wall Street Journal met een geschatte waarde van 10 miljard dollar (7,3 miljard euro) momenteel de vierde plaats in de lijst van grootste hotelketens.
Dit artikel stond eerder op Twinklemagazine.nl.