• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Aliën maakt toeristen wegwijs in Brazilië via game

22 maart 2012 door Annelies Hulshof

Het Braziliaanse Tourism Board heeft twee nieuwe online tools gelanceerd, een interactieve brand channel website en een video game app genaamd ‘Brasil Quest’. Beide applicaties hebben als doel de toerist wegwijs te maken en hun trips te kunnen plannen.

Brand channel website
De brand channel website van Brazilië is gemaakt in samenwerking met Google en helpt reizigers bij het plannen van hun trips in Brazilië. Het Youtube kanaal leidt (potentiële) toeristen door het land met behulp van prachtige filmpjes die onder andere zijn geupload door verschillende Youtube-gebruikers.

In het kanaal kun je aangeven wanneer je gaat, hoe lang, met wie en welke activiteiten je aantrekken. Aan de hand van de gemaakte keuzes krijg je een aantal videosuggesties te zien die je door kunt kijken. Op het kaartje naast de video’s staat waar het filmpje gemaakt is zodat je makkelijker je trip kunt plannen. Interessant als je het mij vraagt, een leuke manier het plannen te vergemakkelijken en de voorpret te vergroten. Ook om inspiratie op te doen is dit een uitstekende tool.

Brasil Quest
De tekst, ‘on a very sad planet somewhere in the universe’, wordt vervolgd met een animatie video van een schattig uitziende alien, YEP, die in zijn verveelde zoektocht naar hapiness besluit Brazilië te bezoeken en wordt betoverd door de schoonheid van het land. In de game gaat de alien langs de 12 verschillende steden die de FIFA World Cup in 2014 hosten en komt langs alles wat het land te bieden heeft.

De game, Brasil Quest, wordt officieel gelanceerd op donderdag 22 maart in New York. Deelnemers verzamelen om 5 uur ’s avonds op de hoek van 45th Street en Broadway om de game tegen elkaar te spelen. Dit zal live worden uitgezonden op een groot scherm op Times Square.  De drie winnaars zullen elk twee tickets aangeboden krijgen naar de één van de drie topbestemmingen in Brazilië: Rio de Janeiro; Salvador of Manaus. Elke deelnemer krijgt een YEP actiefiguur mee naar huis.

De twee apps werken in op de beleving en maken de schoonheid van Brazilië zichtbaar op een mooie en ook grappige manier.

Gerelateerde Berichten

  • Weinig budget maakt Griekenland creatief in online marketing

    Toerisme is één van de belangrijkste inkomstenbronnen voor Griekenland. Het jaarlijkse budget om Griekenland als…

  • stripfiguren en de reisindustrie
    Stripfiguren en de reisindustrie

    Stripfiguren lijken een aantrekkelijk medium om reisbestemmingen onder de aandacht te brengen. Al in 2003…

  • ‘Bruisend Benidorm’ – hoe online om te gaan met een vastgeroest imago?

    Als PR-bureau voor de toeristische sector hebben wij te maken met vaak onwrikbare imago’s van…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding Tags: Brand channel, Brasil Quest, Brazilie, dromen, Planning

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media onderzoek travel NHTV destinatiemarketing Airbnb Facebook instagram Expedia technologie KLM Google hotels Booking.com mobiel TripAdvisor Vakantiebeurs TUI reviews reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring