• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Destinatiemarketing

Vakantieparken in Nederland: bereid je voor

14 april 2020 door Laurens Taekema

Momenteel zijn de meeste vakantieparken in Nederland gesloten of is het er bizar rustig. “Stilte voor de storm”, voorziet vakantiepark-expert Laurens Taekema van Parkvakanties. “Zodra de overheid groen licht geeft, zullen Nederlanders de vakantieparken massaal gaan boeken.” De verblijfsrecreatie zit nu nog vrijwel op slot vanwege het Coronavirus en de landelijke  afgekondigde maatregelen vanuit de overheid….Lees meer

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding, TravelNieuws, Trends Tags: bungalowparken, coronavirus, crisis, klant, vakantieparken

Destinatie betrekken bij je event: de stad als podium

27 november 2019 door Danny Oosterveer

Een internationaal event organiseren in Nederland.. vaak wordt er dan gekozen voor Amsterdam. Maar Nederland heeft uiteraard veel meer te bieden, zo bewijst Wisse Kommunikatie met het ‘Data Know Better’-event dat zij oktober dit jaar organiseerde. De organisatie besloot het over een andere boeg te gooien en het internationale gezelschap in Arnhem te ontvangen. Ik…Lees meer

Categorie: Destinatiemarketing, TravelNieuws Tags: arnhem, eventmarketing, regiomarketing

Travel Congress – Overtoerisme: daar waar de balans tussen bewoners en toeristen verstoord wordt

11 januari 2019 door Renske Swarts

Door: Renske Swarts Wie op een willekeurige middag over de dam naar het centrum van Amsterdam loopt, komt al snel tot de conclusie dat het hier nooit rustig zal zijn. En wie tijdens een citytrip naar Parijs denkt “even” de Eiffeltoren te bezoeken, komt al snel bedrogen uit. Een lange wachtrij verder en je kunt…Lees meer

Categorie: Destinatiemarketing, Duurzaamheid, TravelNieuws, Trends Tags: Amsterdam, Congress, Overtoerisme, Toerisme, travel, Travel Congress, trends, Vakantiebeurs

Curaçao lanceert “Beleef het zelf”-campagne

15 oktober 2018 door Dylan Cinjee

Deze maand rolt het Curaçao Toeristen Bureau een wereldwijde branding campagne uit met de naam “Feel It For Yourself”. In Nederland zal deze campagne zichtbaarheid krijgen als de “Beleef het zelf”-campagne. De focus ligt hierbij op de rijke geschiedenis, de authentieke sfeer en het unieke scala aan bezienswaardigheden en activiteiten die er te zien en…Lees meer

Categorie: Destinatiemarketing, Marketing, TravelNieuws Tags: beleving, campagne, curacao, marketing

Kan duurzaam toerisme Boracay redden?

26 april 2018 door Suzanne van Duijn

Het Filipijnse eiland Boracay sluit vandaag (26 april) haar spreekwoordelijke deuren. Boracay kan de toeristenmassa niet meer aan en neemt radicale maatregelen. Maar is een sluiting de oplossing? Heeft een tijdelijke toeristenstop effect? Of zijn er andere mogelijkheden waar locals én toeristen de vruchten van kunnen plukken? Honderdduizenden toeristen zullen komend half jaar een andere…Lees meer

Categorie: Destinatiemarketing, Technologie, TravelNieuws

Europese steden moeten innoveren op het gebied van ‘Smart Tourism’

18 april 2018 door Dylan Cinjee

Op initiatief van het Europees Parlement lanceert de Europese Commissie ‘European Capital of Smart Tourism’ om Europese steden aan te moedigen te innoveren op het gebied van ‘Smart Tourism’. Met ‘smart tourism’ doelt de Europese Commissie op nieuwe uitdagingen en behoeften in een snel veranderende sector, waaronder digitale informatie, producten en diensten; gelijke kansen en…Lees meer

Categorie: Destinatiemarketing, Social media, Technologie, TravelNieuws, Trends

Chinese bezoekers ontdekken Nederland via innovatieve app

29 maart 2018 door Dylan Cinjee

KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing hebben samen een app gelanceerd met als doel Chinese bezoekers te inspireren, informeren en te begeleiden tijdens hun reis door Nederland: ‘WeChat Go Europe’. De innovatieve WeChat go app biedt Chinese bezoekers op maat gemaakte reisinformatie met een rijk aanbod aan Nederlandse bezienswaardigheden verspreid over het land. WeChat go Europe…Lees meer

Categorie: Apps, Destinatiemarketing, Marketing, Social media, Technologie, TravelNieuws

Reisbedrijven en studenten komen samen op Ibiza

21 februari 2018 door Sharon Evers

De zevende editie van de Reiswerk Studenten Challenge (RSC) vindt dit jaar plaats van 25 mei tot en met 29 mei op Ibiza. De vijfdaagse businesscourse voor afstuderende hbo en wo studenten e-commerce, IT, online marketing, business intelligence en toerisme biedt reisbedrijven de ultieme kans om in contact te komen met aanstormend talent van verschillende…Lees meer

Categorie: Destinatiemarketing, Technologie, Travel Events, Trends Tags: ANVR, ANWB Reizen, Buro Scanbrit, Calamiteitenfonds, Corendon, Customer Journey, D-reizen, D-rt Groep, De Jong Intra Vakanties, Disma Reizen, Estivant Vakanties, NHTV, Pelikaan Reizen, Schiphol, SGR, Sunweb, Sunweb Group, Thika Travel, travel, vacanceselect

Riksja Travel matcht reizigers met locals

16 februari 2018 door Dylan Cinjee

Reizigers op basis van hun hobby’s matchen met de lokale bevolking. Een concept wat nog niet eerder is gelanceerd, maar daar brengt Riksja Travel verandering in.  Het concept wordt gelanceerd op de bestemming, waarbij de reizigers gekoppeld worden aan locals. “Nee, het gaat niet om liefdesmatches”, lacht Vincent Pietersen, bestemmingsexpert bij Riksja Cuba. “Dat is een vak…Lees meer

Categorie: Destinatiemarketing, Technologie, TravelNieuws

Een destination marketingcampagne en een vulkaan: het succes van Inspired by Iceland

19 januari 2018 door Regina van der Laan

IJsland staat al een aantal jaren bekend om zijn creatieve en succesvolle marketingcampagnes onder de noemer Inspired by Iceland. In 6 jaar tijd steeg het aantal internationale bezoekers van 460 duizend naar 1,8 miljoen, en dat voor een land met slechts 340 duizend inwoners! De oorsprong van dit succes gaat zo’n 10 jaar terug. Sveinn…Lees meer

Categorie: Destinatiemarketing, Marketing, Technologie, Vakantiebeurs Vakdagen

  • Ga naar pagina 1
  • Ga naar pagina 2
  • Ga naar pagina 3
  • Interim pagina's zijn weggelaten …
  • Ga naar pagina 28
  • Ga naar Volgende pagina »

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM TripAdvisor instagram Airbnb NHTV Vakantiebeurs Expedia Google reviews Booking.com travel Social Media TUI reizen mobiel technologie Facebook hotels destinatiemarketing onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext