Momenteel zijn de meeste vakantieparken in Nederland gesloten of is het er bizar rustig. “Stilte voor de storm”, voorziet vakantiepark-expert Laurens Taekema van Parkvakanties. “Zodra de overheid groen licht geeft, zullen Nederlanders de vakantieparken massaal gaan boeken.” De verblijfsrecreatie zit nu nog vrijwel op slot vanwege het Coronavirus en de landelijke afgekondigde maatregelen vanuit de overheid….Lees meer
Destinatiemarketing
Destinatie betrekken bij je event: de stad als podium
Een internationaal event organiseren in Nederland.. vaak wordt er dan gekozen voor Amsterdam. Maar Nederland heeft uiteraard veel meer te bieden, zo bewijst Wisse Kommunikatie met het ‘Data Know Better’-event dat zij oktober dit jaar organiseerde. De organisatie besloot het over een andere boeg te gooien en het internationale gezelschap in Arnhem te ontvangen. Ik…Lees meer
Travel Congress – Overtoerisme: daar waar de balans tussen bewoners en toeristen verstoord wordt
Door: Renske Swarts Wie op een willekeurige middag over de dam naar het centrum van Amsterdam loopt, komt al snel tot de conclusie dat het hier nooit rustig zal zijn. En wie tijdens een citytrip naar Parijs denkt “even” de Eiffeltoren te bezoeken, komt al snel bedrogen uit. Een lange wachtrij verder en je kunt…Lees meer
Curaçao lanceert “Beleef het zelf”-campagne
Deze maand rolt het Curaçao Toeristen Bureau een wereldwijde branding campagne uit met de naam “Feel It For Yourself”. In Nederland zal deze campagne zichtbaarheid krijgen als de “Beleef het zelf”-campagne. De focus ligt hierbij op de rijke geschiedenis, de authentieke sfeer en het unieke scala aan bezienswaardigheden en activiteiten die er te zien en…Lees meer
Kan duurzaam toerisme Boracay redden?
Het Filipijnse eiland Boracay sluit vandaag (26 april) haar spreekwoordelijke deuren. Boracay kan de toeristenmassa niet meer aan en neemt radicale maatregelen. Maar is een sluiting de oplossing? Heeft een tijdelijke toeristenstop effect? Of zijn er andere mogelijkheden waar locals én toeristen de vruchten van kunnen plukken? Honderdduizenden toeristen zullen komend half jaar een andere…Lees meer
Europese steden moeten innoveren op het gebied van ‘Smart Tourism’
Op initiatief van het Europees Parlement lanceert de Europese Commissie ‘European Capital of Smart Tourism’ om Europese steden aan te moedigen te innoveren op het gebied van ‘Smart Tourism’. Met ‘smart tourism’ doelt de Europese Commissie op nieuwe uitdagingen en behoeften in een snel veranderende sector, waaronder digitale informatie, producten en diensten; gelijke kansen en…Lees meer
Chinese bezoekers ontdekken Nederland via innovatieve app
KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing hebben samen een app gelanceerd met als doel Chinese bezoekers te inspireren, informeren en te begeleiden tijdens hun reis door Nederland: ‘WeChat Go Europe’. De innovatieve WeChat go app biedt Chinese bezoekers op maat gemaakte reisinformatie met een rijk aanbod aan Nederlandse bezienswaardigheden verspreid over het land. WeChat go Europe…Lees meer
Reisbedrijven en studenten komen samen op Ibiza
De zevende editie van de Reiswerk Studenten Challenge (RSC) vindt dit jaar plaats van 25 mei tot en met 29 mei op Ibiza. De vijfdaagse businesscourse voor afstuderende hbo en wo studenten e-commerce, IT, online marketing, business intelligence en toerisme biedt reisbedrijven de ultieme kans om in contact te komen met aanstormend talent van verschillende…Lees meer
Riksja Travel matcht reizigers met locals
Reizigers op basis van hun hobby’s matchen met de lokale bevolking. Een concept wat nog niet eerder is gelanceerd, maar daar brengt Riksja Travel verandering in. Het concept wordt gelanceerd op de bestemming, waarbij de reizigers gekoppeld worden aan locals. “Nee, het gaat niet om liefdesmatches”, lacht Vincent Pietersen, bestemmingsexpert bij Riksja Cuba. “Dat is een vak…Lees meer
Een destination marketingcampagne en een vulkaan: het succes van Inspired by Iceland
IJsland staat al een aantal jaren bekend om zijn creatieve en succesvolle marketingcampagnes onder de noemer Inspired by Iceland. In 6 jaar tijd steeg het aantal internationale bezoekers van 460 duizend naar 1,8 miljoen, en dat voor een land met slechts 340 duizend inwoners! De oorsprong van dit succes gaat zo’n 10 jaar terug. Sveinn…Lees meer