• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Opmerkelijk! Als Google Maps jouw bestemming niet op streetview wilt: Sheepview360.com

13 juli 2016 door Lobke Elbers

Gisteren viel mijn oog op een eigenzinnige campagne van Visit Faroe Islands. Deze bijzondere bestemming vroeg zich letterlijk af hoe zij hun mooie wegen moeten laten zien, als Google Streetviews hen niet wilt opnemen. Het is immers onmogelijk het gevoel te beschrijven om door de groene valleien en bergen te rijden, naast de oceaan en tussen de cliffs. Maar het probleem is, De Faeröer Eilanden bestaan niet op Google Street View, in tegenstelling tot (bijna) de rest van Europa. De 18 eilanden in de Noord Atlantische Oceaan hebben het heft in eigen handen genomen en een eigen Street View gelanceerd: Sheep View 360.

Sheep View 360

Om dit te realiseren is zachtjes een 360Ëšcamera op de rug van het schaap geplaatst (aangedreven door een zonnepaneel), die foto’s zou nemen als het dier vrij de open hellingen van de Faeröer begraasd. Foto’s worden vervolgens terug naar de mobiele telefoon van de camera beheerster Durita (werkzaam bij Visit Faroe Islands) verzonden, zodat zij ze zelf kan uploaden naar Google Street View. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat de Faeröer op de kaart gezet worden op een zeer unieke wijze!

Middels deze campagne van Visit Faroe Islands, wordt op een zeer creatieve manier aandacht gevraagd voor het tekenen van een petitie. Een onschuldige destinatiecampagne, waar Google Street View het onderwerp van gesprek voor is geworden.

Durita de ambassadeur

Durita werkt bij Visit Faroe Islands en neemt zelf de hoofdrol bij het maken van de video’s en is tevens boegbeeld van de campagne. Middels haar blog vraagt ze met behulp van video en foto aandacht van Google en de rest van de wereld, om haar woonplaats in kaart te brengen.

We Want Google Street View

De video’s nemen de kijkers steeds een stapje verder mee in het proces van de Sheep View 360 footage. Ondertussen worden er leuke feitjes van de bestemming gedeeld.

Taking the First Step

De eerste sheep view 360 video

De eerste Sheep View footage is al geplaatst. Door het gebruik van de camera zijn de beste 360 foto’s geüpload naar Google Street View en alle ontwikkelingen zijn via deze link te bekijken.

Speciale hashtag #wewantgooglestreetview

Sinds de start worden de mooiste bestemmingsfoto’s gedeeld op Instagram met de hashtag #wewantgooglestreetview. Hiervoor wordt content gebruikt van andere Instagrammers. De post waarin de campagne werd aangekondigd, kreeg zo’n 7.000 likes. Het is wachten nu op Google.

wewantgooglestreetview

campagne aankondigin

Gerelateerde Berichten

  • Google Maps Engine Lite: Een nieuwe feature om itineraries te maken

    Met Google Maps Engine Lite kun je nu maps customizen waarbij je gebruik maakt van…

  • Het Nieuwe Fietsen en Google Maps

    Fietspaden doorkruisen heel Nederland. Volgens de Fietsersbond gaat het om minstens 29.000 kilometer. En het…

  • Google schrapt externe hotelreviews op Maps en Places

    Hotelbeoordelingen op reviewsites als TripAdvisor en Yelp worden niet meer getoond op Google Maps en…

Categorie: Destinatiemarketing, Video Tags: 360 video, Google Street View, Sheep View 360, Visit Faroe Islands

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De toekomst van UBER: maps als hart van de service en backend van de business | TravelNext schreef:
    1 augustus 2016 om 14:11

    […] te kunnen definiëren. En daarbij komt nog eens, dat er nog steeds plekken ter wereld zijn waar geen gedetailleerde maps van te vinden […]

  2. De meest creatieve marketingcases in travel in 2016: Google Sheepview en 100 days of Polar Night Magic | TravelNext schreef:
    21 december 2016 om 12:54

    […] van de leukste campagnes dit jaar waarover ook al eerder op Travelnext is geschreven blijft toch wel Google Sheepview van Visit Faroe Islands. Levi Hanssen, werkzaam bij deze DMO, nam […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Vakantiebeurs Social Media instagram Airbnb travel technologie reviews Facebook Google Booking.com mobiel Expedia hotels reizen destinatiemarketing TripAdvisor KLM TUI NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext