Groupon mag van de Reclame Code Commissie geen bodemprijzen meer communiceren voor tickets die uiteindelijk veel duurder blijken te zijn. De ANVR spande een zaak aan tegen de kortingssite, die voor 29 euro vouchers aanbood voor Europese topbestemmingen.
De kortingsbonnen gaven recht op korting bij Airfast Tickets, maar de werkelijke prijs van een ticket werd pas bij boeking bekend. Ook belastingen en toeslagen werden dan pas zichtbaar. ‘Het is net alsof ik een voucher ga aanbieden van 50 euro voor een Rolls Royce en dat de klant dan bij de definitieve aankoop nog even een paar ton moet neerleggen’, citeert TravMagazine ANVR-directeur Frank Oostdam.
ANVR besloot de zaak voor te leggen aan de Reclame Code Commissie (RCC), die de brancheorganisatie vanochtend gelijk gaf. Groupon moet voortaan de ‘onvermijdbare kosten’ bij de deals communiceren. De uitspraak zal nog worden geplucieerd op de site van de RCC.
Eén reactie
Betekent dit ook dat gedupeerden hun geld terug kunnen eisen van groupon? Ik heb namelijk een aantal tickets gekocht, maar voel me in de maling genomen door Groupon en wil mijn geld terug.
Met vriendelijke groet,
Ido de Vries