• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Apps uit reisbranche kennen de grootste groei

11 oktober 2012 door Annelies Hulshof

Organisaties in de reisbranche duiken steeds dieper in het ontwikkelen van apps, ze willen tijdens elke fase van het reizen in verbinding staan met de reiziger. Daarvoor willen ze voor alles wat reizigers doen ook in een mobiele service voorzien, van het plannen, tot boeken, tot delen van hun ervaringen. Een artikel op eMarketer laat zien dat die moeite niet voor niets is. 

Hoog gebruik van reis-apps

De apps worden namelijk veelvuldig gebruikt. Een onderzoek van Nielsen in mei 2012 ‘Courting Today’s Mobile Consumer’ laat namelijk zien dat in Amerika de reis gerelateerde apps de grootste groei door maken, namelijk zo’n 116%. En dat terwijl de gemiddelde groei van app-gebruik zo’n 84% is. De reisbranche en haar apps doen het daarmee uitzonderlijk goed ten opzichte van andere branches.

Meer dan alleen boeken

Een onderzoek van Comscore, “Mobile Travel Advisor”, laat zien dat reizigers meer op hun smartphone doen dan alleen on-the-go boeken. Ze zijn voornamelijk bezig met hotel-gerelateerde dingen, als het opzoeken van het adres, dingen te doen en waar te eten in de buurt, of het opzoeken van reviews.

Reactie van de reisbranche

Travel marketeers zetten veelvuldig kanalen in waarbij klanten kunnen inchecken, coupons kunnen krijgen, gebruik kunnen maken van diensten van het hotel en andere destinatie-gerelateerde services die ervoor zorgen dat de beleving van de klant groter wordt. Zoals tips van wat er in de omgeving te doen is, aan sights, aan events of restauranttips. Omdat deze aanbevelingen zowel voor toeristen als voor locals interessant zijn, kan de app breder uitgezet worden door de marketeers.

Het reizen is van nature een mobiele bezigheid, het is daarom logisch dat reizigers naar hun smartphone grijpen als ze on the go zijn en verwachten dat daar hun informatie te vinden is.

Bron: eMarketer
Afbeelding: Miss_HG (cc)

Gerelateerde Berichten

  • Online consumentenbestedingen in 2020 goed voor 27 miljard euro, reisbranche kent grootste groei

    Online consumentenbestedingen zullen na 2013 weer aantrekken dankzij online verkopen. Naar verwachting groeit de totale…

  • TravelNieuws: Google trips en de implicaties voor reizen en reizigers

    Google lanceerde officieel Google Trips. Na enige geruchten over de nieuwe app in dit blog…

  • Online consumentenbestedingen in 2020 goed voor 27 miljard euro, reisbranche kent grootste groei

    Online consumentenbestedingen zullen na 2013 weer aantrekken dankzij online verkopen. Naar verwachting groeit de totale…

Categorie: Destinatiemarketing, Mobiel Tags: app, comscore, mobiel, Nielsen

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. 5 aandachtspunten voor apps in de hotelwereld - TravelNext schreef:
    6 juli 2015 om 09:01

    […] apps bijna niet te overzien. Daar is op TravelNext al eerder over geschreven door Annelies ‘Apps uit reisbranche kennen de grootste groei‘, door Thomas ‘hotelapps veroveren een plek in de communicatiemix‘ en recent nog […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Expedia instagram mobiel Booking.com Facebook NHTV Google onderzoek hotels reviews destinatiemarketing Social Media reizen travel TUI Airbnb TripAdvisor Vakantiebeurs KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring