• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

ARAG zet Twitter in voor vluchtcompensatie

10 augustus 2011 door Martin van Kranenburg

ARAG heeft deze week het Twitteraccount Flight Claim Scan (@flightclaimscan) gelanceerd. Het doel is om hiermee luchtvaartpassagiers via Twitter live op de hoogte gehouden van vertraagde en geannuleerde vluchten die in aanmerking komen voor een compensatieregeling variërend van €125,- tot €600,- per persoon.

Marc van Erven, CEO van ARAG: ‘Na de succesvolle lancering van de Flight Claim Service in 2010, met een website en een App, biedt ARAG de consument nu ook ondersteuning via Twitter. Wij willen gedupeerde passagiers via Twitter proactief attenderen op hun rechten.’

Via het Twitteraccount Flight Claim Scan krijgen passagiers direct inzicht of hun eigen vlucht compensabel is en hoe zij een claim kunnen indienen. Naast het Twitteraccount @flightclaimscan krijgen passagiers via het Twitteraccount @flightclaim tips over vertraging en annulering en worden gedupeerden direct aangesproken.

Flight claim service
Flight claim service

Van Erven: ‘Het gros van de gedupeerde reizigers weet niet van het bestaan van de regeling of vindt het indienen van een claim teveel gedoe.’ De regeling bepaalt dat passagiers bij annulering of meer dan drie uur vertraging, recht hebben op compensatie, tenzij er sprake is van overmacht. In dit geval dient de luchtvaartmaatschappij dat aan te tonen. De compensatie voor een vertraagde of geannuleerde vlucht kan oplopen tot € 600,- per passagier. Deze bedragen zijn nog exclusief de additionele verblijfskosten, zoals maaltijden en eventuele overnachting(en).

Zoals ik het nu bekijk zijn de tweets vooral gefocust op het zenden. Er is nog weinig sprake van dialoog. Als ARAG zijnde zouden ze via monitoringstools actief moeten scannen op de zoektermen “vertraging:” en dan het dialoog opzoeken met reizigers die op dit moment vertraging hebben en warm zijn voor een claim. Wel een erg leuk initiatief.

Gerelateerde Berichten

  • Hoe zet je social media in om van een zoeker een boeker te maken? Social Media Congres 2011

    Vandaag mocht ik ook zelf aan de slag om een presentatie te geven over hoe…

  • Twitter trends

    12 april 2011 vond een discussiebijeenkomst over twitter, politiek en journalistiek plaats. Deze was georganiseerd…

  • Vakantiehuizen verhuren via Twitter

    Net als in andere branches merk ik dat veel reisbedrijven nog aan het stoeien zijn…

Categorie: Social media, Twitter Tags: ARAG, Flight claim service

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan zegt

    11 augustus 2011 om 11:34

    Mooi initiatief inderdaad. Maar toch ouderwets Nederlands zeiken: ik wist niet dat je vrachtvluchten ook kon claimen. CLX7153 is een vrachtvlucht 🙂

  2. Victorine Stille zegt

    12 augustus 2011 om 10:01

    De dialoog gaat ARAG aan via @flightclaim, daar wordt actief gescand op zoektermen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Expedia TUI hotels destinatiemarketing Facebook Vakantiebeurs onderzoek TripAdvisor Airbnb instagram reizen travel mobiel reviews NHTV Booking.com Social Media Google KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext