Pinterest is booming business in social media-land, het is met 17,8 miljoen unieke bezoekers een van de snelst groeiende platformen van dit moment. Arke heeft een leuke paas-actie bedacht met dit virtuele prikbord, PaasPinnen.
Pinterest
Pinterest is een erg aantrekkelijk uitziend virtueel prikbord (board) waar je interessante, grappige of mooie foto’s en video’s van overal op het web kunt delen (pinnen). Je kunt ervoor kiezen verschillende boards aan te maken voor verschillende interesses, boards van anderen volgen en pins van anderen repinnen. ‘Ideaal om mooie foto’s ter inspiratie voor een volgende vakantie te verspreiden’, vindt Arke.
Maar liefst 80% van de gebruikers van Pinterest is vrouw. En laten de vrouwen nou nét de eindbeslissers zijn als het gaat om vakanties. Daarmee worden de gebruikers van Pinterest een interessante groep voor Arke.
PaasPinnen met Arke
Arke maakt slim gebruik van dit hard groeiende medium door de nieuwe campagne PaasPinnen. Over de hele website van Arke worden van zaterdag 31 maart tot en met maandag 9 april maar liefst honderd paaseieren verstopt op foto’s. Alles wat de gebruiker hoeft te doen, is deze foto’s pinnen op zijn of haar pinterest account. Elk paasei heeft zijn eigen nummer en door een loterij wordt een winnaar gekozen van een iPad. Het leuke daarvan is dat hoe meer foto’s de gebruiker pint, hoe groter de kans is om te winnen. Naast de 100 gekleurde paaseitjes wordt er elke werkdag een gouden paasei op de website verstopt, de gebruiker die deze als eerste pint ontvangt een reischeque ter waarde van € 200,-.
Arke is de eerste Nederlandse reisorganisatie die een actie doet met Pinterest. Arke hoopt met deze actie veel media aandacht te krijgen en veel traffic naar de website te genereren. Een leuke actie en ik ben erg benieuwd naar de resultaten. Laat ik nou net ei 2 gevonden hebben, Pinnen maar..!
3 reacties
Mooi artikel! Waar ik nog geen reacties op heb gezien is de SEO waarde van deze actie van Arke. Door bezoekers actief te laten zoeken gaat de bounce rate van de site omlaag en het aantal bezochte pagina’s omhoog.
Dit zijn 2 indicatoren voor Google die de relevantie van een site bepalen en dus de ranking. Als er veel gezocht wordt naar de eieren zal de ranking van de Arke.nl site dus verbeteren.
Daarnaast krijgt Arke.nl meer inkomende links vanaf het Pinterest platform naar de site
On top-of-that krijgt Arke veel kwalitatieve backlinks doordat de Media aandacht besteden aan deze campagne en deze linken naar http://www.arke.nl
Als de internet marketeers van Arke het ook zo bedacht hebben is het een hele slimme bedachte campagne! Hulde!
Overigens heb ik op http://www.adfiliate.nl/2012/04/05/pinterest-waarom-wat-waar/ nog een mooie infographic geplaatst over Pinterest.
Bedankt voor de vriendelijke woorden over de Pinterest actie PaasPinnen van Arke.
Het visueel gedreven Pinterest sluit uitstekend aan op de behoefte van de consument bij het zoeken naar een vakantie. Er kan nog zo veel te lezen zijn over een bestemming, één foto zegt meer dan 1.000 woorden.
De PaasPinnen actie is opgezet om mensen op een speelse en simpele manier kennis te laten maken met het brede aanbod aan vakanties van Arke. Iedere productmanager is betrokken geweest bij het selecteren van de beste vakanties om te promoten tijdens de PaasPinnen actie. Hierdoor zijn niet alleen zonvakanties, maar ook de vele verre reizen, rondreizen, stedentrips en autovakanties onder de aandacht gebracht.
Met deze actie is Arke op een ludieke manier als eerste in de Nederlandse reisbranche een actie gestart op Pinterest. Diverse media hebben dit opgepikt of zullen dit nog op gaan pikken tijdens het Paasweekend.
Dat de vele honderden Pins en berichten in de media goed zijn voor het verstevigen van de posities van de website is inderdaad een van de mooie effecten van Pinterest.
Tot en met 2e Paasdag blijven de 100 paaseieren verstopt en geeft iedere unieke Pin een kans op de te verloten (e)iPad, dus Pinnen maar!