• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Asia as an answer to the European and American crisis?!

13 maart 2012 door Alexander Lamprecht

Op woensdag 7 maart 2012 heeft een paneldiscussie op de ITB Berlijn bestaand uit Martin Craigs (PATA), Declan Hurley (The Ritz-Carlton), Pieter Idenburg (Suntec Singapore), Helen Marano (WTTC), Melissa Ow (Singapore Tourism Board) en Zoltan Somogyi (UNWTO) veranderingen door de crisis binnen de reisindustrie belicht en probeert uit te tekenen welke industrieën hiervan kunnen profiteren. Siew Hoon Yeoh (Web in Travel) heeft deze ronde gemodereerd.

The tone of voice
In de huidige tijd van de crisis in Europa en ook de VS zien veel mensen hoop in Azië. Siew Hoon Yeoh brengt na de lunch de discussie op een leuke en creatieve manier op gang en heeft haar panelkandidaten gevraagd om een song te kiezen, die het best bij de huidige economische situatie past. De gekozen songs:

  • The Beatles: Come together
  • Elton John: Goodbye Yellow Brick Road
  • The Beatles: Here comes the sun
  • Queen: Under Pressure
  • Jason Castro: Over the rainbow
  • Heartland: Built to Last

De songs roepen verschillende gevoelens op: Het is niet bekend wat gaat gebeuren, meer samenwerken binnen de reisindustrie, hoop, druk, het potentiaal dat Europa ten opzichte van Azië te bieden heeft, voortbestaan van de reisindustrie in de toekomst heeft de panelgroep als stellingen geformuleerd om de songkeuze ook beter toe te lichten.

De markt Azië
China, India en Indonesië zijn landen in de reisindustrie die zeker nu sterk groeien. De keten Ritz-Carlton blijft wel investeren in China. Acht hotels zijn nu in China en vijf hotels zijn er nu onder constructie.
Waar China wel veel bezoekers misloopt is de uiterst langdurige en ingewikkelde visaprocedure. Dit wordt medeveroorzaakte door de regering.
Maar kijkend naar de toeristische statistieken voor Europa kan men zeker niet spreken van een crisis. Azië is wel het land wat gedurende een lange periode met regelmaat groeit.

Kansen voor reisorganisaties in de EU
Waar reisorganisatie in Europa nog meer en beter kunnen inspelen om Europa voor Aziaten aantrekkelijk te worden: Te weten wie er komt uit Azië, de doelgroep ook te begrijpen, er zijn veel jonge reiziger die de wereld instromen, zorg voor trainingen en enorme kansen liggen ook in het luxussegment (die wel voortdurende en uiterst snelle service verwachten). Volgens de panel kandidaten worden de low-cost-carrier luchtvaartmaatschappijen niet sterk gewaardeerd binnen de reisindustrie. Het is een prijsgevecht gaande. Het feit dat een consument voor een low-cost-carrier vlucht kiest wil niet zeggen, dat diegene niet rijk is. Declan verduidelijk dit aan het voorbeeld uit Barcelona. Hier landen veel low-cost-carrier. Een toerist kiest dan wel voor de low-cost-carrier vlucht voor 50 Euro, maar is dan wel bereid voor een verblijf in het Ritz-Carlton 450 Euro te betalen.

De antwoord op de crisis?
Maar wat moet men nu doen in de huidige tijd van de crisis? Suggesties: Blijven reizen, online blijven, doorgaans de informatie toegankelijk maken, markten verkennen, passie tonen en een beleidsplan voor social media/mobiele gebruik opstellen.

Gerelateerde Berichten

  • travel_alberta
    What the heck is an Alberta? Een case over destination marketing

    De provincie Alberta in Canada is niet eerste plek waar je aan denkt als je…

  • Facebook Home: het hoe, wat en waarom

    Facebook lanceert Home: vrienden als het middelpunt van mobiel. Een sterke troef voor Facebook, maar is…

  • RyanAir lanceert Ryanair Labs: IT innovation to change the world

    Ryanair heeft Ryanair Labs gelanceerd. Een digitaal IT innovatie lab in Dublin met als doel:…

Categorie: Destinatiemarketing Tags: Azië, ITB Berlijn

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Social Media Expedia Facebook NHTV onderzoek mobiel Booking.com reviews Google instagram destinatiemarketing technologie TUI TripAdvisor travel reizen KLM hotels Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext