• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Beeldbank: een must bij de promotie van je stad

5 maart 2013 door Sanne Bakker

Een foto zegt meer dan 1000 woorden; dat is in het marketingvak algemeen bekend. Jaap gaf vanochtend al tips om je afbeeldingen zo goed mogelijk voor je te laten werken in Google. Zelf vind ik het uitzoeken van foto’s het moeilijkste uit mijn vak. Vele citymarketeers zullen het waarschijnlijk met me eens zijn. Waarom ik dit moeilijk vind? Met (meestal) één beeld willen we meerdere doelgroepen aanspreken; het bruisende van de stad uitbeelden in het juiste decor en dan moet de foto ook nog eens rechtenvrij, van kwaliteit en in het juiste jaargetijde zijn genomen. Wij hebben daar bij Delft Marketing een beeldbank voor, ik vind dat een must voor elke stad.

Rechtenvrij, hoge resolutie en professionele beelden

Sinds 2008 is de beeldbank www.delftimagebank.com in de lucht. Hierop staan rechtenvrije beelden met een hoge resolutie (300 dpi voor drukwerk), gemaakt door professionele fotografen. De beeldbank wordt veelvuldig gebruikt; niet alleen door de pers maar ook door vormgevers, touroperators en bijvoorbeeld lokale ondernemers.

En daar zijn wij bij Delft Marketing heel blij mee. We zien in de media namelijk steeds dezelfde kwalitatieve beelden van de stad opduiken. Dit verhoogt het effect van de citymarketing van onze stad. Bovendien draagt het bij aan een efficiëntere bedrijfsvoering; ik hoef niet meer voor iedere journalist – die bijvoorbeeld vraagt om een beeld van de Markt – het foto-archief in te duiken.

Blijven investeren

Voor een stad is het een must om in nieuw beeldmateriaal te blijven investeren. Delft Marketing laat bijna ieder jaargetijde een nieuwe serie maken. Dit moet wel omdat het stadsbeeld continue verandert: straten die autoluw zijn geworden, voorgevels die een nieuw aangezicht hebben gekregen en natuurlijk de kleding van de personages die op zijn minst een beetje met de laatste mode moet overeenkomen.

Hoe behoud je traffic?

Enerzijds door steeds nieuwe beelden op de beeldbank te plaatsen. De aangemelde gebruikers van de beeldbank krijgen van ons een email als er weer nieuwe beelden beschikbaar zijn. En anderzijds voortdurend blijven verwijzen naar de beeldbank: in nieuwsbrieven, op website en natuurlijk in de redactienoot onderaan de persberichten.

Gebruik van user generated content

Ik kom – o.a. via Pinterest – ook prachtige kiekjes tegen die door ‘gewone’ toeristen en bezoekers zijn gemaakt. Toeristen met een digitale spiegelreflexcamera om hun nek zijn anno nu al lang niet meer alleen de Japanners; die maken tegenwoordig foto’s met hun iPad.

user generated content

De via twitter gedeelde foto’s verzamelen we actief op ons Pinterest board ‘Photos by visitors’. Op Delft.nl en Delft.com hebben we een RSS-feed van deze foto’s geplaatst.

Wat mij momenteel bezighoudt is de vraag wat we kunnen met deze user generated fotocontent? Hoe kunnen we deze vorm van content supporten? En nog actueler: hoe zit het met de rechten? Wat mag wel en wat niet? Tips zijn welkom. Hier hoop ik binnenkort meer duidelijkheid over te hebben (tips zijn welkom). To be continued dus!

Gerelateerde Berichten

  • De Donald Duck en destinatiemarketing

    Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest…

  • Hotels
    Tips om visueel uit te blinken op TripAdvisor

    Visuele content is belangrijker dan ooit, mensen willen weten waar ze terecht komen en geïnspireerd…

  • Nieuwe ronde, nieuwe kansen: 3 Flickr tips voor destinatie marketeers

    "Flickr, is dat niet die foto website die op sterven na dood is?" is wat…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding Tags: beeldbank, Delft, images

Over Sanne Bakker

Op projectbasis wil ik bedrijven in de leisure & hospitality branche adviseren bij hun e-commmerce strategie en voor hen online marketing werkzaamheden coördineren en uitvoeren. Mijn specialisme is hierbij e-mail & content marketing maar ook voor all-round ondersteuning ben ik beschikbaar. Als freelancer wil ik voornamelijk actief in de leisure & hospitality branche zijn wat past bij mijn HBO opleiding Vrijetijdsmanagement. De afgelopen 8 jaar heb ik mij gespecialiseerd in de e-commerce & online marketing en dat komt goed uit gezien 65% van alle boekingen online gemaakt worden. Voorheen was ik werkzaam als E-Commerce Manager bij WestCord Hotels (2013-2015) en Online Marketing Consultant bij Delft Marketing (2010-2013).

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Nieuwe ronde, nieuwe kansen: 3 Flickr tips voor destinatie marketeers - TravelNext schreef:
    21 mei 2013 om 12:04

    […] beschreef eerder al hoe je user generated content bij de promotie van je stad kunt gebruiken en ook op Flickr kun je hier gebruik van maken. Je kunt namelijk een gallery maken, […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews Booking.com onderzoek Airbnb destinatiemarketing travel Facebook instagram mobiel TUI technologie Google Social Media KLM TripAdvisor Expedia Vakantiebeurs NHTV hotels reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext