• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Belgen gaan aan de slag met virtual reality bril in Neckermann winkels

6 februari 2015 door Lobke Elbers

Neckermann in België heeft in vier winkels gewerkt met de virtual reality bril. In dit filmpje is te zien hoe klanten dat ervaren. ‘Het is mooier dan een fotoboek of een reisboek, je ervaart nu helemaal zelf hoe het daar is’, aldus de klant die binnen 1 minuut virtueel op het strand stond.

We gaan dit jaar nog heel veel van de virtual reality horen. Virtual reality is niet nieuw, maar in 2015 zul je er ook als consument wel een aantal zelf kunnen kopen, waaronder de Oculus Rift. Maar ook de Gear VR bril van Samsung, die je zojuist in de video zag en samen met de Oculus is gemaakt.

Hoe werkt dit?

De Samsung VR bril wordt gezien als accessoire voor de Samsung Note 4 telefoon, die je erin klikt. Niet de bril zelf maar de telefoon zorgt dus voor het scherm en de visuals van de vakantiebestemmingen uit de video. De bril bevat lenzen en bewegingssensoren die ervoor zorgen dat zodra je beweegt, ook het gevoel krijgt van virtual reality.

Samsung heeft diverse 360 graden video’s beschikbaar gemaakt in een losse app genaamd Milk VR. Dat zijn bestemmingsvideo’s van over de hele wereld, opgenomen met speciale camera’s (meerdere camera’s). Zodra je deze video’s terugkijkt, creëert de bril het effect dat je 360 graden rondom kunt kijken. Tweakers maakte een uitgebreid introductiefilmpje van de bril die je hier terug kunt zien.

tweakers samsung

Ook in UK en Duitsland zijn reisagenten met VR begonnen

Naast Belgie, is het concept ook uitgerold in winkels in Engeland en Duitsland. Tijdens de kick-off zijn er 12 video’s beschikbaar op drie destinaties: New York, Rhodos en diverse kamertypes en points of interests in de virtuele tour. De video’s zijn gemaakt door Visualise en een filmpje van hoe dit in zijn werk ging is hier terug te zien.

Eigen video mogelijk

Natuurlijk is de industrie ook hard bezig met het ontwikkelen van eigen VR video’s. Zo is The Creative Lab in Nederland (onderdeel van ADE, NHTV) bezig met een eigen VR video voor de Oculus. Deze toepassing zal voor de reisindustrie uiteindelijk ook interessanter zijn, zodat klanten die een VR bril willen proberen, ook daadwerkelijk op de accommodaties ‘kunnen staan’ die de touroperator aanbiedt.

De video’s gemaakt door Visualise voor Neckermann/Thomas Cook bevatten bijvoorbeeld ook VR films van een Smartline hotel op Rhodos en een Sunconnect hotel op Cyprus.

Gerelateerde Berichten

  • De toekomst van reizen en Virtual Reality door de bril van Avinash Changa

    Virtual Reality (VR), het concept bestaat al sinds 1920 en werd voornamelijk bij astronauten en…

  • Lessen voor Europa: Chinees virtual reality shopping platform voor travel: Zanadu Travel VR

    De eerste VR travel concept store in de wereld, staat, hoe kan het ook anders,…

  • Virtual reality en de toekomst in toerisme?

    Als pretparkexpert mag ik regelmatig in de nieuwste, snelste en mooiste achtbanen zitten. Daarom was…

  • De toekomst van reizen en Virtual Reality door de bril van Avinash Changa

    Virtual Reality (VR), het concept bestaat al sinds 1920 en werd voornamelijk bij astronauten en…

  • Lessen voor Europa: Chinees virtual reality shopping platform voor travel: Zanadu Travel VR

    De eerste VR travel concept store in de wereld, staat, hoe kan het ook anders,…

  • Virtual reality en de toekomst in toerisme?

    Als pretparkexpert mag ik regelmatig in de nieuwste, snelste en mooiste achtbanen zitten. Daarom was…

Categorie: Technologie, Virtual reality Tags: Neckermann, virtual reality

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Zal Apple voor de ‘wow’ factor zorgen in de reisindustrie? #itb15 - TravelNext schreef:
    12 maart 2015 om 11:23

    […] vraag vanuit het publiek was of Virtual Reality (VR) interessant is voor de reisbranche. Het antwoord was hierop heel duidelijk: ja. Nu is VR nog in de […]

  2. Travelmedia Congres! Hotel, destinaties en toerisme op 3 juni [ad] - TravelNext schreef:
    22 april 2015 om 11:24

    […] Neckermann in België zijn ze onlangs gestart met virtual reality in de winkels. Een van de actuele voorbeelden waarmee Thomas Cook dieper ingaat op personalisering en het bieden […]

  3. De Social Media Summer Checklist - TravelNext schreef:
    13 juli 2015 om 09:34

    […] apps en media. Het eerste bedrijf dat binnen zijn branche succesvol een campagne lanceert met Virtual of Augmented reality, Snapchat, Periscope of iBeacons wint zijn investering ruimschoots terug in […]

  4. Waarom verkeersbureaus de 360° videotrend moeten omarmen - TravelNext schreef:
    21 september 2015 om 09:59

    […] video’s gaat ondersteunen. Virtual Reality apparaten zoals de Oculus Rift werden al eerder omarmd door reismerken, waar ze vooral ingezet worden als ‘leukigheid’ op beurzen. Voor zover ik weet, heeft geen […]

  5. Wie gaat de eerste reisretailer zijn op Pinterest? - TravelNext schreef:
    5 november 2015 om 15:51

    […] hoe, op basis van aanbod in de fysieke winkel, een reisretailer zich zou kunnen onderscheiden. Ja, de Oculus, en ja de tablets. Maar wat is nu echt voor de reiziger leuk? Is er werkelijk nooit gedacht aan […]

  6. The use of virtual reality in the physical arena for tour operators – Customer Engagement Management in Tourism schreef:
    8 oktober 2016 om 13:09

    […] Elbers, L. (6 February, 2015). Belgen gaan aan de slag met virtual reality bril in Neckermann winkels. Retrieved on October 6, 2016 from https://www.travelnext.nl/belgen-gaan-aan-de-slag-met-virtual-reality-bril-neckermann-winkels.html […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI instagram Booking.com Social Media Vakantiebeurs TripAdvisor travel KLM onderzoek Facebook technologie hotels Google Expedia reviews NHTV Airbnb mobiel reizen destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring