Wie zin heeft in een verre reis, hoeft daar vanaf vandaag zijn huis niet meer voor uit. Met de nieuwe iFly VR (virtual reality) kun je nu virtueel op pad. Via dit online platform van KLM kan de bezoeker met behulp van VR een bijna levensechte reis ervaren. KLM wil mensen inspiratie geven om te…Lees meer
Virtual reality
Emirates lanceert als eerste web virtual reality technologie
Emirates introduceert een online 3D vliegtuigmodel en is daarmee de eerste airline die web virtual reality (VR) technologie heeft gelanceerd op haar eigen digitale platform. Het 3D model is een 360 graden visualisatie van het interieur van de Emirates A380 en geeft reizigers de kans om voorafgaand aan de vlucht al een kijkje te nemen…Lees meer
Google Expedities stuurt scholieren op virtuele schoolreis naar Schiphol
Scholieren kunnen sinds vorige week op een virtuele schoolreis naar Schiphol met Google Expedities. 360°- en 3D-afbeeldingen maken het mogelijk dat kinderen kunnen rondkijken op Schiphol zonder dat ze hun eigen klasgebouw verlaten. Google Expedities is een onderwijstool waarmee klassen en kleine groepen virtuele excursies over de hele wereld kunnen maken. Sinds vorige week dus ook naar…Lees meer
Force Field en Oculus nemen je mee terug naar de Gouden Eeuw
‘Meeting Rembrandt’ neemt je mee naar het Amsterdam van de Gouden Eeuw. Je beleeft belangrijke momenten uit Rembrandt’s leven samen mét hem. Waaronder de totstandkoming van de fameuze ‘Nachtwacht’. Dit alles is totstandgekomen door een samenwerking tussen Oculus Studios en de Amsterdamse virtual reality studio Force Field. Oculus, de Amerikaanse fabrikant van de VR bril ‘Gear…Lees meer
Het effect van een 360° video bekeken met een VR bril op bestemmingsimago & reisintentie
Het gebruik van Virtual Reality (VR) is een veel besproken onderwerp in het toerisme. Het kan worden ingezet als marketing tool dat door de meeslepende ervaring video marketing naar een hoger niveau pusht. Toch, ondanks het potentieel van VR video, zijn er maar weinig toeristische bedrijven die dit toepassen (Explorista Media, 2015; Sheivachman, 2016). Waarom?…Lees meer
Virtual Reality & mixed reality: ”coastiality” is in leisure normaal, die kennis delen we graag
We wilden graag weten hoe het in de leisure industrie gesteld is met virtual reality en augmented reality. Deze industrie loopt op dat gebied voor op de reiswereld. Nadat we online zagen dat de wereld gek werd van het bericht dat Six Flags en Samsung op 26 februari samen de ”mixed reality” coaster gaan lanceren…Lees meer
Lessen voor Europa: Chinees virtual reality shopping platform voor travel: Zanadu Travel VR
De eerste VR travel concept store in de wereld, staat, hoe kan het ook anders, in China. Het is de grootste ‘reiswinkel’ van China; Zanadu en werd augustus vorig jaar al gelanceerd. Het is van oorsprong een online travel agency, maar heeft een bezoek aan hun stenen shop de moeite waard gemaakt. De store heeft…Lees meer
Entertainment in 2017; vermaakt worden door reisorganisaties
Ieder bedrijf heeft zijn eigen verantwoordelijkheid binnen de customer journey. Mooi gezegd, maar weten we dan eigenlijk van elkaar wel welke verantwoordelijkheid wij nemen? Onlangs interviewde ik de nieuwe directeur van Transavia, Erik-Jan Gelink die daar zo zijn eigen ideeen over heeft. Maar hoe kan die verantwoordelijkheid genomen worden als we niet eens van elkaar…Lees meer
Mega travel technologie trend #3 digitale realiteit
In de toekomst kijken als het gaat om digitale realiteit, is lastig. Eigenlijk staan we pas aan het begin. Het is de taak aan de reisorganisaties om zelf te bepalen wat nu uiteindelijk het doel is van het gebruik van een digitale realiteit en wat het voor hun product, dienst en service kan doen. Meer…Lees meer
Fast growing markets voor een fast growing online reisbureau: Expedia deelt inzichten & toekomstvisie
Nederland en Azië zijn voor Expedia fast growing markets. Tijdens een Expedia event in Amsterdam ging ik in gesprek met Andreas Nau, marketing director van Expedia Europe en Rene Nieuwmans hoofd commercie Europa en verantwoordelijk voor Expedia.nl. Ook Nessa O’Gorman, senior loyalty programme vertelde nieuwe inzichten en wat dit bedrijf in travel de komende periode…Lees meer