• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Belvilla wint onderzoek naar boeken vakantiehuisjes in Frankrijk met overmacht

12 juni 2013 door Klaas Kroezen

Belvilla is veruit favoriet voor het online boeken van vakantiehuisjes in Frankrijk. Belvilla.nl trekt tijdens een vrije oriëntatie van 100 respondenten verreweg de meeste bezoekers, en weet ruim eenderde daarvan tot aan de kassa te verleiden. De website slaat dan ook qua eindscore een groot gat met de concurrentie, die ontzettend dicht op elkaar eindigt. HomeAway.nl en D-reizen.nl staan op de respectievelijk tweede en derde plaats op de ranglijst.

Oorlog na de eerste slag verloren

De basis voor de overwinning wordt al gelegd door de grote voorsprong van Belvilla op het gebied van online vindbaarheid. Het mag dan een flinke duit kosten, maar Belvilla verschijnt bij de meeste relevante zoekwoorden in Google direct bovenaan de lijst. Een extra belangrijk gegeven in de travelbranche, waar consumenten bijzonder vaak op vergelijkend onderzoek gaan naar de beste aanbieding.

Als gevolg hiervan weet Belvilla 80% van de respondenten naar de website te trekken. Op grote afstand volgen HomeAway.nl (49%) en Gites.nl (40%). Nog groter is het verschil met Vrij Uit (17%) en D-reizen (16%). Deze laatste aanbieders hebben de oorlog na deze eerste slag eigenlijk al verloren.

huisjeFR - google

Verschillen in conversie

Het aantal respondenten dat Belvilla na de vrije oriëntatie als favoriet aanwijst, ligt namelijk hoger dan het bezoekersaantal van Vrij Uit en D-reizen. Belvilla weet ruim eenderde van de bezoekers te overtuigen en komt daarmee uit op 28% van de totale voorkeur. De conversie van Vrij Uit is even hoog en ook D-reizen doet het op dit gebied aardig, maar in combinatie met de slechtere vindbaarheid komen zij niet verder dan respectievelijk 6% en 4% van de voorkeur.

HomeAway.nl en Gites.nl, de websites die met een – erg – hoge conversie nog in de buurt zouden kunnen komen, laten het ook afweten. Onderstaande tabel is glashelder: Belvilla houdt de voorsprong van de eerste slag vast tot en met het eindoordeel van de respondenten. De conversiepercentages suggereren wel dat een paar concurrenten een bedreiging zouden kunnen vormen wanneer zij over een betere vindbaarheid zouden beschikken.

huisjeFR - conversie

HomeAway en Gites geen serieuze opties

Respondenten beoordelen websites die ze bezoeken op tien onderdelen, en geven aan of ze de website in kwestie als serieuze optie meenemen in hun beslissingsproces. De resultaten van dat laatste staan hieronder weergegeven. De websites die zichzelf qua vindbaarheid tot best of the rest mogen kronen, doen niet genoeg om Belvilla enige serieuze concurrentie te bieden.

HomeAway wordt door de helft van de respondenten niet als serieuze optie gezien. Vooral de aanwezigheid van reclame voor andere organisaties wordt door veel bezoekers als vervelend ervaren. Op de website van Gites hebben bezoekers moeite met de navigatie en het feit dat vakantiehuisjes niet direct geboekt kunnen worden.

huisjeFR - optie

Ranglijst spreekt boekdelen

De eindscores hieronder, die op basis van alle onderzoeksresultaten zijn berekend, spreken voor zich. Belvilla heeft de enige website die goed wordt gevonden én vervolgens ook weet te overtuigen. Redenen voor dit laatste staan onder de ranglijst geïllustreerd in de vorm van een aantal citaten van respondenten. Belvilla scoort op de tien onderzochte onderdelen tussen de 7,0 en 8,8, terwijl de nummer twee van de ranglijst nergens boven een 6,7 uitkomt.

huisjeFR - ranglijst

Waarom kiezen respondenten voor Belvilla?

  • ‘Het is een eenvoudige site waarop je heerlijk kunt surfen en kijken naar vakantiehuizen. Ze hebben goede prijzen, en het is makkelijk te boeken.’
  • ‘Fijne betrouwbare site waar je ook telefonisch te woord kunt worden gestaan als je dat wilt.’
  • ‘Zeer duidelijk en overzichtelijk met veel keuze.’
  • ‘Je kunt op een snelle manier een huisje vinden dat aan de wensen voldoet.’
  • ‘Door de overzichtelijkheid is het gemakkelijk boeken, ook voor ouderen die niet zo handig zijn met een computer.’

Dit bericht is ook geplaatst op Wua.nl

Gerelateerde Berichten

  • Onderzoek social media en vakantie: Frankrijk meest besproken vakantieland

    Frankrijk is in 2015 het meest besproken vakantieland op social media. Er werden ruim 30.000…

  • Website reviews: Kamperen als God in Frankrijk

    Hoewel Frankrijk misschien niet meer het nummer 1 vakantieland is voor veel Nederlanders, vertrekken deze…

  • Europeanen bezoeken minder websites voordat ze boeken

    Europeaanse reizigers houden het simpel wanneer het op online travel shoppen aan komt. Het percentage…

Categorie: Marketing Tags: Belvilla, WUA

Over Klaas Kroezen

Klaas Kroezen heeft een Master of Business Administration (MBA) in Amsterdam gedaan. Zijn scriptie over de succesfactoren van online reviews is gebruikt als basis voor zijn boek Review! Het succes van online mond-tot-mond reclame. Klaas is sinds 1999 actief als internetondernemer. Samen met zijn broer Henk Kroezen is hij oprichter van WUA! Marktleider in online oriëntatieonderzoek.

Lees Interacties

Reacties

  1. Familie van Doorn zegt

    9 februari 2015 om 21:59

    Beste,

    Graag ontvangen wij van jullie een offerte om onze vakantiehuis(en) bij jullie onder te brengen inzage verhuur.

    Groet Matty en Rinus van Doorn

Trackbacks

  1. Belvilla heeft best presterende website in travelbranche - TravelNext schreef:
    4 september 2013 om 09:00

    […] april 2013 bleek Belvilla veruit favoriet voor het boeken van vakantiehuizen in Frankrijk. Mede via betaalde posities in Google kwam 80% van de respondenten op Belvilla.nl terecht en wees […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews hotels TUI NHTV Social Media onderzoek TripAdvisor reizen Google Vakantiebeurs KLM Airbnb Booking.com destinatiemarketing technologie instagram mobiel travel Facebook Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext