Bidroom, een concept waarbij consumenten die reeds een hotelboeking hebben gemaakt bij een grote OTA, via het platform dezelfde kamer voor een lage prijs kunnen krijgen, heeft de prijs voor Beste Travel Startup in Nederland gewonnen. De uitreiking vond plaats tijdens het Reisgala op zaterdag 27 januari in de Hotels van Oranje in Noordwijk. Dit jaarlijkse evenement is het belangrijkste in zijn soort in Nederland en trekt elk jaar weer de top uit de Nederlandse reiswereld.

Naast de uitreiking van de Holiday Awards, werd de Travel Talent Award toegekend aan nieuw talent in de reisindustrie, samen met de Sustainable Travel Award en de ‘Travel Personality of the Year’. “We zijn vereerd om zo’n prestigieuze prijs te mogen ontvangen”, aldus Michael Ros, co-founder van Bidroom. “We zijn vooral blij dat ons bedrijf steeds vaker wordt opgemerkt door de Hotel industrie uit Nederland, waar het idee van Bidroom werd geboren, en waar de beide medeoprichters, Michael Ros en Casper Knieriem, vandaan komen. In het buitenland, groeit Bidroom al explosief, onder andere in Italie, Spanje, UK en Duitsland.”

NOORDWIJK AAN ZEE – Sfeerreportage uitreiking Awards TravMagazine.
© 2018 Foto: Nils van Houts

“We zijn met ons team van nu ruim 50 mensen bezig de balans binnen de hotelsector weer in evenwicht te krijgen, zodat hotels weer grotendeels de controle terugkrijgen en het aantal directe boekingen kunnen vergroten. We zijn erg gepassioneerd over ons bedrijf en we zijn vastbesloten om de komende tijd nog beter te worden.”

Bidroom toont aan dat simplicity werkt. “Iedereen begrijpt wat we doen. Het is schaalbaar voor zowel de hotels als de gebruikers. We doen geen rare dingen en hebben de tijd mee, dat is een heel groot voordeel. Je moet wel je kop durven uit te steken. Maar we voorzien de komende jaren veel groei. Qua team worden we steeds groter, maar ook qua aanbod moeten we groeien. Daar ligt op dit moment de focus. Ons voordeel is dat we aandeelhouders hebben die erin zitten voor de lang termijn. Die zien dat we markt moeten pakken en zullen niet de duimschroeven aandraaien als er geen omzet is. We moeten zorgen dat we meer hotels in ons aanbod gaan opnemen. De meeste zijn bekend met ons systeem en het probleem van de commissies.”

Lees hier het eerdere interview wat TravelNext had met Bidroom.