• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Bijna alle travel bloggers genereren commerciële omzet met hun blog [infographic]

16 mei 2013 door Annelies Hulshof

Met de TBU in Rotterdam in volle gang is het niet onlogisch dat er een mooie infographic de hoek om komt kijken met daarin de cijfers over het huidige travel bloggen. In de infographic van No Pork Pies en BookFHR.com wordt gekeken naar de verchillende aspecten van een travel blog(ger) en hoe zij hun business drijven.

Samenwerken met travelbloggers

Veel bedrijven zijn op zoek naar goede travel blogs om mee samen te werken. De beste onder hen kennen jaarlijks honderdduizenden bezoekers, een schare aan fans op Facebook en een ellenlange lijst met volgers op Twitter, Instagram en Youtube. Zij kunnen hun blogs commercieel inzetten om er (een stukje van) hun brood mee te verdienen.

No Pork Pies heeft een onderzoek gedaan onder de travel bloggers om te bekijken hoe het advertising proces in zijn werk gaat bij hen en wat zij zelf doen om ervoor te zorgen dat ze een kwaliteits blog zijn of worden.

Hoe drijven zij hun eigen marketing?

Zeker voor organisaties die op zoek zijn naar samenwerkingsverbanden is het goed om te weten hoe travel bloggers zelf hun marketing doen. Kijken ze zelf bijvoorbeeld veel naar SEO? Kennen ze hun pagerank? Waar komt hun verkeer vandaan? Wie zijn hun lezers? Naast het feit dat de schrijfstijl en de persoonlijkheid van de blogger bij jouw organisatie moeten passen is het ook handig te weten welke marketingkunsten deze blogger allemaal kent.

Bijna alle travelblogs genereren inkomsten

Opvallend is dat de helft van de deelnemende travel bloggers hun blog nog maar 1 tot 2 jaar heeft. En bijna 60% meer dan één travelblog runt. Maar liefst 75% van de travelbloggers leest zich regelmatig bij over SEO.

Bijna alle travel blogs worden commercieel ingezet om inkomsten mee te genereren, dat duurde bij de meeste gemiddeld 6 tot 12 maanden na oprichting van het blog. En voor 24% van de travelbloggers is het blog hun dagelijkse boterham.

De infographic

Travel-Blogging-2013-Infographic

 

Bron: Business 2 Community

 

Gerelateerde Berichten

  • 9de Online Marketing Blog Kermis

    De Online Marketing Blog Kermis is een online evenement dat bestaat uit leuke, interessanten en…

  • Travel Bloggers Clinic: Travel bloggen is serious business!

    Op 10 april was ik één van de laatste gelukkigen die een kaartje had weten…

  • TBDItaly: tips om te professionaliseren als reisblogger

    Europa heeft er sinds deze maand een nieuw evenement bij dat de toerisme sector in…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding Tags: marketing, statistieken 2013, travel bloggen

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing reizen reviews Google Booking.com KLM TUI Vakantiebeurs Facebook onderzoek travel hotels Airbnb Social Media NHTV instagram TripAdvisor Expedia mobiel technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext