Met de TBU in Rotterdam in volle gang is het niet onlogisch dat er een mooie infographic de hoek om komt kijken met daarin de cijfers over het huidige travel bloggen. In de infographic van No Pork Pies en BookFHR.com wordt gekeken naar de verchillende aspecten van een travel blog(ger) en hoe zij hun business drijven.

Samenwerken met travelbloggers

Veel bedrijven zijn op zoek naar goede travel blogs om mee samen te werken. De beste onder hen kennen jaarlijks honderdduizenden bezoekers, een schare aan fans op Facebook en een ellenlange lijst met volgers op Twitter, Instagram en Youtube. Zij kunnen hun blogs commercieel inzetten om er (een stukje van) hun brood mee te verdienen.

No Pork Pies heeft een onderzoek gedaan onder de travel bloggers om te bekijken hoe het advertising proces in zijn werk gaat bij hen en wat zij zelf doen om ervoor te zorgen dat ze een kwaliteits blog zijn of worden.

Hoe drijven zij hun eigen marketing?

Zeker voor organisaties die op zoek zijn naar samenwerkingsverbanden is het goed om te weten hoe travel bloggers zelf hun marketing doen. Kijken ze zelf bijvoorbeeld veel naar SEO? Kennen ze hun pagerank? Waar komt hun verkeer vandaan? Wie zijn hun lezers? Naast het feit dat de schrijfstijl en de persoonlijkheid van de blogger bij jouw organisatie moeten passen is het ook handig te weten welke marketingkunsten deze blogger allemaal kent.

Bijna alle travelblogs genereren inkomsten

Opvallend is dat de helft van de deelnemende travel bloggers hun blog nog maar 1 tot 2 jaar heeft. En bijna 60% meer dan één travelblog runt. Maar liefst 75% van de travelbloggers leest zich regelmatig bij over SEO.

Bijna alle travel blogs worden commercieel ingezet om inkomsten mee te genereren, dat duurde bij de meeste gemiddeld 6 tot 12 maanden na oprichting van het blog. En voor 24% van de travelbloggers is het blog hun dagelijkse boterham.

De infographic

Travel-Blogging-2013-Infographic

 

Bron: Business 2 Community