• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Boekingen in Vlaanderen stijgen verder (Travel2010.be)

23 november 2010 door Roy Platje

Het eerste Belgische reiscongres voor online marketeers is vanmorgen succesvol van start gegaan. Meer dan 130 vakgenoten verzamelden zich in Brugge. Niet alleen Vlaamse collega’s maar ook vele Nederlanders zijn naar Brugge afgereisd voor dit inspirerende congres. Er was zoveel vraag naar dit congres dat er zelfs een wachtlijst was met tientallen geïnteresseerden. Gezien het interessante programma met 10 sprekers zal het volgend jaar geen enkele moeite zijn om het aantal bezoekers te verdubbelen.

De dag werd geopend door organisator Olivier Dujardin van Travelmedia. Hij gaf aan enorm trots te zijn op de enorme opkomst, en hoopte een terugkerend congres neer te kunnen zetten naar buitenlands voorbeeld.

De crisis voorbij
De Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois vervolgde het programma met allereerst een promotie verhaal over Brugge voor de (vele) Nederlandse collega’s. De impact van de recessie is voor Vlaanderen groter dan de gevolgen van de aanslagen van 11 september. Het aantal overnachtingen in Vlaanderen daalde met 2,6%. Daarentegen gingen meer mensen dan ooit op vakantie gingen, nu gaat 55% van de Vlamingen op vakantie, maar blijven vaak in België.

Het aantal hotels in Vlaanderen is minder dan 5%, maar veel meer hotels en regio’s bieden niet alleen informatie aan maar gaan ook steeds vaker de conversatie en transactie aan met de consumenten. Op dit moment is slechts 75% van de Vlamingen online (88% van de Nederlanders heeft toegang), een groei in België is dus zeker nog mogelijk. Daarbij blijft het aantal aankopen online in België nog achter op andere landen. Men gebruikt het vooral voor de oriëntatie. Na een eerste succesvolle transactie begint het gebruik wel te stijgen. Bourgeois verwacht de komende jaren nog een verdere stijging van het aantal online boekingen.

Vlaanderen gaat de vertegenwoordigende kantoren de komende tijd kritisch onder de loep nemen en evalueren. Het kantoor in Denemarken gaat bijvoorbeeld verdwijnen en wordt vervangen door online campagnes vanuit Brussel. De fysieke aanwezigheid zal dus af gaan nemen.

Gerelateerde Berichten

  • Met vlag en wimpel geslaagd: bloggersproject #fiaf12

    Bijna een jaar geleden schreef ik op TravelNext over het grote bloggersproject van Toerisme Vlaanderen…

  • TravelNext gaat verder als gezamenlijk initiatief van NHTV en Reiswerk

    TravelNext, hét platform voor (digitale) marketing in de reis- en gastvrijheidsindustrie, gaat vanaf 8 oktober…

  • Gogobot breidt mogelijkheid voor zoeken en boeken verder uit

    Sociale inspiratie en planningswebsite Gogobot breidt haar mogelijkheden om te zoeken en te boeken verder…

Categorie: Travel Events Tags: Travel2010.be

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Facebook destinatiemarketing TripAdvisor Airbnb hotels NHTV mobiel Social Media reviews instagram Google Booking.com onderzoek TUI travel Expedia KLM reizen Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext