• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Booking.com does it again met een fantastische halloween campagne

1 november 2013 door Annelies Hulshof

In een eerdere presentatie gaf oprichter Geert Jan Bruinsma aan dat Booking.com enkel dingen doet die zij kunnen meten. Ondanks dat het moeilijk blijft om de impact van een televisiereclame te meten, ging Booking.com toch eerder dit jaar al de uitdaging aan in een geslaagde Amerikaanse campagne ‘Yeah’. En speciaal in het kader van Halloween heeft deze Halloween campagne een spannend vervolg gekregen onder de titel ‘Stay If You Dare’, wederom gemaakt door reclamebureau Wieden+Kennedy in Amsterdam.

Halloween campagne Haunted Hotels – Stay If You Dare

De nieuwe tv-spot is opgenomen in één van de, op Booking.com te boeken, Amerikaanse ‘haunted hotels’. Namelijk in de Queen Anne Hotel in San Fransisco, een oude school waar volgens zeggen nu de directrice, Miss Mary, rondspookt door de gangen. De tv spot is opgezet als een trailer voor een onwijs spannende film:

Voor deze Halloween campagne is Booking een prachtig media-partnership aangegaan met Fandago, een populaire Amerikaanse film en filmticket zoekmachine. In de zoekmachine komt de reclame naar voren wanneer bezoekers op zoek zijn naar een enge film of een ticket boeken voor een thriller.

Crossmedia

De Halloween campagne wordt offline ondersteund door een zestal posters met nog meer haunted hotels in Amerika die te boeken zijn op Booking.com. Deze posters worden in bioscopen geplaatst.

booking.com stay if you dare

Ik vind het persoonlijk wel weer een treffer van Booking en Wieden+Kennedy! Ik ben benieuwd naar jouw mening.

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Holding Booking.com wil hotels helpen in online strategie

    The Priceline Group, het moederbedrijf van Booking.com, heeft Bruteeq gekocht, een digitaal marketingplatform voor hotels.…

  • stripfiguren en de reisindustrie
    Stripfiguren en de reisindustrie

    Stripfiguren lijken een aantrekkelijk medium om reisbestemmingen onder de aandacht te brengen. Al in 2003…

Categorie: Online advertising, Online PR en branding, Social media Tags: Booking.com, halloween

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel destinatiemarketing onderzoek Airbnb hotels TripAdvisor Booking.com KLM technologie TUI Vakantiebeurs instagram Facebook NHTV reviews Social Media travel reizen Expedia Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring