In een eerdere presentatie gaf oprichter Geert Jan Bruinsma aan dat Booking.com enkel dingen doet die zij kunnen meten. Ondanks dat het moeilijk blijft om de impact van een televisiereclame te meten, ging Booking.com toch eerder dit jaar al de uitdaging aan in een geslaagde Amerikaanse campagne ‘Yeah’. En speciaal in het kader van Halloween heeft deze Halloween campagne een spannend vervolg gekregen onder de titel ‘Stay If You Dare’, wederom gemaakt door reclamebureau Wieden+Kennedy in Amsterdam.

Halloween campagne Haunted Hotels – Stay If You Dare

De nieuwe tv-spot is opgenomen in één van de, op Booking.com te boeken, Amerikaanse ‘haunted hotels’. Namelijk in de Queen Anne Hotel in San Fransisco, een oude school waar volgens zeggen nu de directrice, Miss Mary, rondspookt door de gangen. De tv spot is opgezet als een trailer voor een onwijs spannende film:

http://www.youtube.com/watch?v=6lh7D2LMpTQ

Voor deze Halloween campagne is Booking een prachtig media-partnership aangegaan met Fandago, een populaire Amerikaanse film en filmticket zoekmachine. In de zoekmachine komt de reclame naar voren wanneer bezoekers op zoek zijn naar een enge film of een ticket boeken voor een thriller.

Crossmedia

De Halloween campagne wordt offline ondersteund door een zestal posters met nog meer haunted hotels in Amerika die te boeken zijn op Booking.com. Deze posters worden in bioscopen geplaatst.

booking.com stay if you dare

Ik vind het persoonlijk wel weer een treffer van Booking en Wieden+Kennedy! Ik ben benieuwd naar jouw mening.