RED Online Marketing heeft vorige week woensdag een nieuw platform speciaal voor de reis- en recreatiebranche gelanceerd: ComebackMarketing.nl. We spraken met Roy Platje (Eigenaar van RED Online Marketing) over het nieuwe initiatief, maar ook over hoe belangrijk het is om online aanwezig te zijn tijdens deze crisis. Met name de reis- en recreatiebranche worden op…Lees meer
Online advertising
10 digitale marketing voorspellingen voor 2020
Wat zijn de veranderende consumentengedragingen, nieuwe technologieën en trends die de marketing in 2020 zullen verstoren? Google-medewerkers delen hun voorspellingen om aan het begin van dit nieuwe decennium je een concurrentievoordeel te geven op het gebied van marketing. 1. Snackable videocontent De enorme groei van video-sharing apps onthult nieuwe manieren waarop consumenten omgaan met content…Lees meer
‘Nog maar 1 kamer over zoals deze op onze site…’: are you serious?
‘Nog maar 1 kamer over zoals deze op onze site’…. Er is (in het verleden) genoeg discussie (geweest) over de mededeling die menigeen weleens heeft gezien op websites als Booking.com. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat deze terugkomt in de ‘Leidraad Bescherming online consument’ van de ACM. De waakhond laat weten dat ze extra…Lees meer
Adverteren via YouTube: bereik is niet de sleutel, het gaat om de intentie
Voorheen werd video met name gebruikt voor branding en om zoveel mogelijk mensen te bereiken en te inspireren. Tegenwoordig zijn we in staat om video meer in te zetten als een performance-kanaal en dat zal de komende jaren doorgroeien, dat liet Omid Yazdanpanah van Google weten tijdens de Travel & Leisure Summit van RMC en…Lees meer
Op studiereis naar Dublin met RED online marketing en RMC Travel
Op uitnodiging van RED online marketing en RMC Travel mocht Richard Otten namens Glamping.nl mee op studiereis naar Dublin om een bezoek te brengen aan drie grote techneuzen waar we in deze branche zoveel mee te maken hebben: Microsoft, Facebook en Google. We maken een korte balans op van deze studiereis. Roy Platje (eigenaar RED…Lees meer
Glamping.nl: contentmarketing in een nichemarkt
Glamperen in een safaritent in Nederland, overnachten in een Skylodge in Peru of toch naar de sterren kunnen kijken vanuit je airlodge in Toscane? Het is allemaal mogelijk, want Glamping (wat staat voor Glamorous Kamperen) is een trend die in 2017 definitief is doorgebroken. Niet gek dus dat de website Glamping.nl inmiddels meer dan 250…Lees meer
Laurens Taekema (Parkvakanties): gedraag je niet alleen als merk, zorg dat je een merk bent
Online travel publishers die al ruim tien jaar solide draaien zijn schaars. Er is de afgelopen jaren immers nogal wat veranderd in marketingland en er staan nog grote veranderingen op stapel op het gebied van bijvoorbeeld conversie-attributie. Een interview met vrijgevochten online reisondernemer en TravelNext auteur Laurens Taekema over focus, kwaliteit en de noodzaak voor voortdurende innovatie.
Interview: Wat maakt programmatic creative interessant voor de reiswereld?
Programmatic adverteren is de toekomst van marketing; met technologie en data steeds relevanter communiceren met doelgroepen om uiteindelijk conversie te sturen. Programmatic buying is een geautomatiseerd in-en verkoopproces van media op basis van data. Anders dan bij programmatic buying wordt bij programmatic creative ook de boodschap op basis van data op automatische wijze aangepast. Dit…Lees meer
Het Vakantiepark van de Toekomst: Trends, ontwikkelingen én 5 learnings voor travel marketeers
De Vakdag “Het Vakantiepark van de Toekomst” vond 8 juni plaats in De Efteling. Tijdens deze eerste editie van dit evenement kwamen de trends en ontwikkelingen in de vakantieparken en leisure branche uitgebreid voorbij. Het bleek een inspirerende dag vorige week donderdag. In het Efteling Theater lieten bijna 400 ondernemers en marketeers zich bijpraten over…Lees meer
Dragons Den, disruptieve technologie en blockchain tijdens Emerce eTravel 20 juni
Op het jaarcongres eTravel, gehouden op dinsdag 20 juni aanstaande bij Pakhuis de Zwijger, wordt er een Dragons Den gehouden. Wie is de beste startup in de reisbranche? Tijdens eTravel komen drie aanstormende ondernemers pitchen voor een Dragons jury. Als oprichter van Corendon weet Atilay Uslu als geen ander hoe de online wereld van de reisbranche eruit ziet….Lees meer