• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Booking.com onderzoekt reismotivaties per nationaliteit

18 februari 2019 door Dylan Cinjee

Iedereen heeft wel een voorkeur wanneer het om reizen gaat. Sommigen houden van actie en avontuur, terwijl anderen er eerder voor kiezen op een rustige plek te ontspannen. Booking.com dook hier verder in en onthult hoe je nationaliteit van invloed is op je reisstijl.

Voor de meeste nationaliteiten is de belangrijkste reden om te reizen duidelijk: ter ontspanning. Het is daarom geen verrassing dat 82% van de Nederlandse reizigers zegt dat ‘tijd om tot rust te komen’ een belangrijke reden is om er even tussenuit te gaan. Vrijwel alle nationaliteiten zijn het met ons eens en vinden dit de belangrijkste reismotivatie. Alleen de Denen en de Fransen kiezen ‘vrij zijn om te doen waar ik zin in heb’ als hun belangrijkste reden om op reis te gaan.

Maar bij het vergelijken van de belangrijkste reismotivaties tussen de nationaliteiten wordt duidelijk dat reizigers uit verschillende landen ook verschillende voorkeuren hebben. Zo geeft nostalgie voor Argentijnen vaak de doorslag (74% van de Argentijnse reizigers zegt dat ze reizen om ‘goede herinneringen op te halen’), Chinese en Indiase reizigers vinden het belangrijk ‘op zoek te gaan naar een eenvoudigere lifestyle’ (respectievelijk 77% en 79%) en reizigers uit Japan, Duitsland en Hong Kong ‘willen graag de stress van thuis achter zich laten’ (respectievelijk 66%, 72% en 80%). Dat laatste is ook voor de Nederlandse toeristen belangrijk: 61% geeft aan op vakantie te gaan om de stress tijdelijk te ontvluchten.

De meeste verdeeldheid tussen nationaliteiten bestaat op het gebied van avontuurtoerisme. Russische reizigers gaan tijdens hun vakantie graag ‘op zoek naar spanning en sensatie’, terwijl Nederlanders en Duitsers dit juist niet belangrijk vinden en het liever rustig aan doen op vakantie.

Op een schaal van 1 (niet belangrijk, geel) tot 10 (zeer belangrijk, blauw) geeft bovenstaand overzicht het gemiddelde antwoord per land op de vraag: hoe belangrijk is voor jou ‘het op zoek gaan naar spanning en sensatie’ als motivatie om te reizen?

Afgezien van de reden om te reizen, kan de uiteindelijke bestemming ook per nationaliteit verschillen. De meeste wereldreizigers kiezen hun bestemming op basis van categorieën als ‘persoonlijke veiligheid’ en ‘hygiëne’, maar er zijn vele andere nationaliteiten die ‘natuurschoon’ of ‘lekkere lokale gerechten’ belangrijker vinden.

Foto’s: Booking.com 

Gerelateerde Berichten

  • Booking introduceert zakelijke accounts

    Booking.com mikt voortaan specifiek op de zakelijk markt. Booking.com Business biedt ‘de eenvoudigste manier om…

  • Booking komt met app voor Apple watch

    Booking.com heeft een applicatie ontworpen voor de binnenkort verkrijgbare Apple Watch. Reizigers kunnen tijdens hun…

  • Booking.com kondigt eerste Booking Cares Lab in Amsterdam aan

    In samenwerking met de gemeente Amsterdam heeft Booking.com de aftrap gedaan voor het eerste Booking…

Categorie: TravelNieuws, Trends Tags: Booking.com, nationaliteit, onderzoek, Reismotivatie, reizen

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM hotels technologie NHTV Booking.com travel onderzoek mobiel TripAdvisor Social Media TUI Expedia reizen Google destinatiemarketing Vakantiebeurs Facebook Airbnb reviews instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring