• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Booking Experiences en Local Experts: beleving in de vorm van attracties

21 juli 2016 door Tessa Irani - de Rouw

Vele bronnen hebben er al over geschreven: de nieuwe feature van Booking.com: Booking Experiences. De nieuwe technologie om als toerist alles uit de destinatie te halen en om te genieten van een complete beleving van de bestemming. Dit bericht blijkt maar weer hoe belangrijk de attracties en activiteiten op een destinatie zijn. De laatste jaren zien we dat beleving een steeds belangrijker onderdeel is voor reisorganisaties. Ze doen er alles aan om de toerist een echte beleving te bieden, in de oriëntatiefase, in de boekingsfase, en zo verder. De toevoeging van attracties leek lang achterwege, vooral bij OTA’s, maar langzaamaan pakken ze het op. En groots!

Booking Experiences

De naam spreekt al voor zich als je het over beleving hebt: Experiences. Op plaats van bestemming een gepersonaliseerde beleving bieden aan de toerist door slimme technologieën. De gehele technologie is geïntegreerd in de Booking-app. Het geeft niet alleen een overzicht weer van alle attracties of bezienswaardigheden, maar ook de mogelijkheid om direct kaartjes te kopen, middels een QR code. Deze code is gelinkt aan je credit card en daarmee wilt Booking Experiences voorkomen dat toeristen lang in rijen moeten wachten.

Booking Experiences

Toeristen een beleving bieden zit echt in de attracties. De beleving van de bestemming, wat in principe voor OTA’s verder gaat dan alleen het aanbieden van vluchten en hotels. Hoe gaat dat met andere spelers in de travel branche? Want Booking.com is zeker niet de eerste die een stap zet naar attracties en activiteiten op bestemming. Een eerder geschreven blog vertelt al over de overname van TripAdvisor en Viator. TripAdvisor heeft met deze overname ook stappen genomen om verder te integreren in de internationale reiswereld. Ook OTA Expedia, gaat verder dan alleen vluchten en hotels en biedt ook tours en activiteiten aan.

Expedia’s Local Expert

Expedia heeft met haar platform, Local Expert, een stap gemaakt naar het aanbieden van tours en activiteiten op plaats van bestemming. Zowel op de website, als mobiel, als face-to-face en telefonisch kun je je als toerist laten informeren over de activiteiten op een destinatie.

expedia local expert

Even uitproberen natuurlijk. Voor die ene willekeurige dag in Barcelona, verschijnen en er 211 activiteiten om te doen. Een groot aanbod. Opvallend is dat Expedia ook transport door de stad laat zien. Mocht je een kaartje voor een avondshow hebben gekocht, dan krijg je bij de bevestiging zelfs een mail met de vraag of je het vervoer van en naar je accommodatie erbij wilt boeken. Een slimme manier van Expedia om op elk moment van de reis in beeld te komen. Niet alleen het boeken van de gehele reis, maar juist op plaats van bestemming.

expedia local expert2

Het belang van attracties

De beleving op een bestemming hangt nauw samen met de attracties die worden aangeboden. Veel toeristen kennen niet alle attracties, met name toeristen die voor het eerst naar een bestemming gaan. Een veelgebruikte app als TripAdvisor, weten toeristen wel te vinden en met de overname van Viator, is de wereld van tours, activiteiten en attracties veel toegankelijker geworden voor toeristen. Hetzelfde geldt voor de Booking Experiences en de Local Expert. Hoewel Expedia met het platform nog een stapje verder gaat. Niet alleen de app en de mobiele website worden hierbij betrokken, maar zij hebben de service uitgebreid tot een telefonische service. Daarnaast hebben zij in verscheidene hotels balies geplaatst om toeristen te informeren over de activiteiten op de bestemming, en uiteraard ook te boeken.

Credits headerafbeelding: Pixabay (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Booking goes Dutch: samenwerking met succesvolle Nederlandse Baja Bikes

    Twee Nederlandse succesvolle bedrijven koppelen de krachten in de nieuwe Booking Experiences. Klanten van Booking…

  • Redenen om te reizen bezien vanuit diverse doelgroepen en technieken - recap PhocusWrightEurope

    Tijdens de eerste editie van het Phocuswright congres in Nederland, Amsterdam spraken ota's, startups en…

  • Airbnb Experiences reikt verder dan de toeristische hotspots

    Airbnb Experiences is een verfrissende manier om de verborgen schatten van een stad te ontdekken…

Categorie: Marketing

Over Tessa Irani - de Rouw

Tessa Irani - de Rouw heeft haar afstudeeronderzoek gedaan bij TravelNext. Op dit moment is zij community manager en projectleider bij Blogs4Travel. Hier is ze nu volop bezig met de ontwikkeling van deze startup dat zich specialiseert in domeinontwikkeling, community en content management. Samen met het team van Blogs4Travel onderhoudt en beheert Tessa websites waaronder Glamping.nl, Gardameer.nl, Kids-campings.com en Charmequality.nl.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Community discount per mail? Een effectieve manier van conversie verhogen in de reiswereld? | TravelNext schreef:
    2 augustus 2016 om 18:19

    […] reeds begonnen met het aanbieden van het direct kunnen boeken van tours en activiteiten met Booking Experiences. En ook Expedia kwam met eenzelfde soort oplossing zoals ‘Local Expert’. Maar om dit te […]

  2. TravelNieuws: statistieken en inzichten in travel & toerisme 2016 | TravelNext schreef:
    26 oktober 2016 om 12:23

    […] Beleving in de vorm van attracties groeit in marktaandeel. De beleving op een bestemming hangt nauw samen met de attracties die worden aangeboden. Veel toeristen kennen niet alle attracties, met name toeristen die voor het eerst naar een bestemming gaan. Een veelgebruikte app als TripAdvisor, weten toeristen wel te vinden en met de overname van Viator, is de wereld van tours, activiteiten en attracties veel toegankelijker geworden voor toeristen. Hetzelfde geldt voor de Booking Experiences van Booking.com en de Local Expert van Expedia. Ook het uit Nederland afkomstige Tiqets staat in bloei. […]

  3. Booking goes Dutch: samenwerking met succesvolle Nederlandse Baja Bikes | TravelNext schreef:
    30 maart 2017 om 14:30

    […] onderdeel van het nieuwe Booking.com Experiences is een samenwerking gesloten tussen Baja Bikes en Booking.com. Daarmee wordt het voor Booking.com […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media KLM instagram reviews Booking.com onderzoek hotels mobiel Airbnb Google TUI reizen Expedia Vakantiebeurs TripAdvisor Facebook NHTV destinatiemarketing travel technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring