Booking goes Dutch: samenwerking met succesvolle Nederlandse Baja Bikes

978
LG-H811

Twee Nederlandse succesvolle bedrijven koppelen de krachten in de nieuwe Booking Experiences. Klanten van Booking kunnen nu fietsroutes boeken van Baja Bikes.

Fietsen als experience

Als onderdeel van het nieuwe Booking.com Experiences is een samenwerking gesloten tussen Baja Bikes en Booking.com. Daarmee wordt het voor Booking.com klanten mogelijk om een bestemming op de fiets te ontdekken. Met of zonder Nederlandse gids. De fietstours & -huur van Baja Bikes zullen binnen enkele weken boekbaar zijn bij Booking.com.

Booking.com Experiences en de markt

Booking.com betreedt de markt als platform voor excursies en experiences in steeds meer steden. In Barcelona, Rome en Parijs zullen de fietstours in ieder geval te boeken zijn. Het boeken gaat middels een QR code en dat is slim, want vooral op de Aziatische markt worden QR codes binnen toerisme succesvol gebruikt. Dit betekent dat met de grote stroom Chinese millennial toeristen in het achterhoofd, het boeken van fietsen en tours voor een groot publiek zeer toegankelijk (laagdrempelig) wordt gemaakt. Daarnaast draagt een QR code bij aan een papierloze winkel voor iedere reiziger en dat past binnen de trend van vergaande digitalisering en mobilisering in travel en toerisme. De fietstour kan geboekt worden met of zonder gids.

Inspelen op ‘local’ behoefte

De gids, die ook altijd een local is, voegt veel toe aan de experience. Zoals dat nu ook in veel steden al te zien is en waar bijvoorbeeld bestemmingen continu mee bezig zijn, maar ook door onder andere Airbnb is groot gemaakt.

Samen groeien

Voor Baja Bikes is een samenwerking met Booking.com passend binnen de ambitie om wereldwijd, reizigers met zoveel mogelijk fietstours en daarnaast ook in fietsverhuur te kunnen voorzien. Inmiddels groeit het aanbod aan online boekingsplatforms en online aanbieders van uitjes, excursies en local experiences hard. Met een dekking van 70 wereldbestemmingen heeft Booking er een serieuze partner bij gekregen. Fietstours in Beijing, Kaapstad, Rio de Janeiro en San Fransisco (om maar even wat voorbeeld te noemen), staan al een paar jaar op de website van Baja Bikes en hebben het fietstoerisme online laten groeien. Het Nederlandse fietsen vindt zo een slimme doorgang naar een nog grotere internationale markt.

DELEN
Vorig artikelDoelgroep millennials: instagrammability belangrijke factor bij kiezen bestemming
Volgend artikelDe visuele trends van 2017 voor travel
Lobke Elbers is communitymanager bij TravelNext.nl. Daar is zij verantwoordelijk voor alle content die op de blog verschijnt en begeleidt zo'n 50 bloggers in hun schrijfproces. Ze heeft ruim drie jaar ervaring met online communities en platforms. Het is het haar taak om de travel marketeer te inspireren, te verbinden en alle traveltrends in kaart te brengen. Door haar voorliefde voor startups en de centrale rol van TravelNext in de online reiswereld van Nederland, heeft zij kennis van alle relevante trends en ontwikkelingen. Daarnaast is Lobke gastdocent blogging & online marketing aan de NHTV in Breda, voert Lobke projecten in samenwerking met Reiswerk & is zij een van de online experts geweest voor o.a. het traject let’s go digital voor reisadviseurs van Thomas Cook.

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER