• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Booking gebruikt GIFjes in de nieuwste campagne: who won Booking Summer?

24 augustus 2015 door Lobke Elbers

Booking heeft deze zomer een campagne uitgerold die niets te maken heeft met accommodaties, maar puur met vakantiebelevingen van reizigers. De campagne ‘Wing Everything, Except Accommodation‘ was de leidraad van deze sociale interactie. Het is een leuke campagne waarin iedereen de beste zomerpics kon taggen met #wingit. Vanaf vandaag wordt de campagne opgevolgd: Who won Booking Summer en de hashtag #WingitYeah. 

De online search engine gaat op zoek naar de mooiste vakantieshots om vervolgens met behulp van digitale kunstenaars (Cari vander Yacht, Chris Timmons, Justin Gammon en James Kerr), GIFjes te maken die gedeeld worden op de sociale kanalen van Booking. Tot en met 3 september kunnen reizigers hun foto’s insturen en maken zij kans om hun shot terug te zien in een bewegende animatie.

De gein van een GIFje

Tegen AdWeek zegt de Creative Director van het uitvoerende bureau W+K Amsterdam het volgende over de gein van een GIFje:

“People already try to beat each other with their epic summer shots, via social platforms. This idea goes one better, turning people’s ultimate summer shots into digital works of art.”

wingit 1

via GIPHY

wingit2

”Being GIF’d by Booking.com will give people the ultimate bragging rights, and I think we’ll help settle a lot of arguments about who won Booking summer. Aldus W+K Amsterdam’s creative director Genevieve Hoey.”

Booking heeft hiermee ingespeeld op de mogelijkheid om ook via Facebook GIFjes te kunnen delen, dat sinds mei dit jaar kan op het social media platform. Maar ook met Giphy kon je in 4 simpele stappen al GIFjes op de tijdlijn van Facebook plaatsen. Een GIFje is natuurlijk niets anders dan een kort absurd moment in een constante herhaling: GIFvertising.

GIF als alternatief voor video?

Video neemt een vogelvlucht in 2015 in toerisme & reizen en de afgelopen maanden zijn er al heel wat ‘korte film’ campagnes gelanceerd. Een klein overzicht:

  • Video voor DMO’s
  • Snapchat voor Touroperators
  • Snapchat voor destinaties
  • 360 graden video’s voor destinaties

Een GIFje komt qua format eigenlijk overeen met zowel video’s als foto’s. Mocht je dus als reismerk namelijk nog niet klaar zijn voor het toepassen van video, dan kun je misschien beter kiezen voor het alternatief van een GIFje, die je direct op je website kunt uploaden en van daaruit ook op al je social media kanalen kunt delen, net als Booking met deze campagne heeft gedaan.

Tot 3 september worden dagelijks GIF’s gedeeld via social media en op Booking.com’s actiepagina Wing It Hub.

video

Gerelateerde Berichten

  • De nieuwste technologieën inzetten om de guest experience en boekings te verhogen

    Op donderdag 8 maart 2012 heeft Kim van den Wijngaard (Olery) op de ITB Berlijn beschreven…

  • Campagne review: Booking.yeah

    Eergisteren werd een fantastische nieuwe campagne van Booking.com gelanceerd. Het eerste filmpje: Booking.Yeah was al…

  • Booking.com does it again met een fantastische halloween campagne

    In een eerdere presentatie gaf oprichter Geert Jan Bruinsma aan dat Booking.com enkel dingen doet…

Categorie: Snapchat, Social media, Technologie, Video Tags: booking, campagne, GIF's

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Twitter update; welke kansen liggen er nog? | TravelNext schreef:
    8 juni 2016 om 10:38

    […] serieus toeristisch bedrijf al een GIF plaatsen met daarin een klappende blije man? Nee. Zie hier hoe Booking wel succesvol GIFjes heeft ingezet in een van hun zomercampagnes. Natuurlijk kan een GIFje dus van toegevoegde waarde zijn, zolang dit […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia hotels travel Facebook technologie Vakantiebeurs instagram reviews KLM TUI onderzoek destinatiemarketing Airbnb mobiel Google NHTV TripAdvisor reizen Social Media Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring