Booking heeft deze zomer een campagne uitgerold die niets te maken heeft met accommodaties, maar puur met vakantiebelevingen van reizigers. De campagne ‘Wing Everything, Except Accommodation‘ was de leidraad van deze sociale interactie. Het is een leuke campagne waarin iedereen de beste zomerpics kon taggen met #wingit. Vanaf vandaag wordt de campagne opgevolgd: Who won Booking Summer en de hashtag #WingitYeah. 

De online search engine gaat op zoek naar de mooiste vakantieshots om vervolgens met behulp van digitale kunstenaars (Cari vander Yacht, Chris Timmons, Justin Gammon en James Kerr), GIFjes te maken die gedeeld worden op de sociale kanalen van Booking. Tot en met 3 september kunnen reizigers hun foto’s insturen en maken zij kans om hun shot terug te zien in een bewegende animatie.

De gein van een GIFje

Tegen AdWeek zegt de Creative Director van het uitvoerende bureau W+K Amsterdam het volgende over de gein van een GIFje:

“People already try to beat each other with their epic summer shots, via social platforms. This idea goes one better, turning people’s ultimate summer shots into digital works of art.”

wingit 1

via GIPHY

wingit2

”Being GIF’d by Booking.com will give people the ultimate bragging rights, and I think we’ll help settle a lot of arguments about who won Booking summer. Aldus W+K Amsterdam’s creative director Genevieve Hoey.”

Booking heeft hiermee ingespeeld op de mogelijkheid om ook via Facebook GIFjes te kunnen delen, dat sinds mei dit jaar kan op het social media platform. Maar ook met Giphy kon je in 4 simpele stappen al GIFjes op de tijdlijn van Facebook plaatsen. Een GIFje is natuurlijk niets anders dan een kort absurd moment in een constante herhaling: GIFvertising.

GIF als alternatief voor video?

Video neemt een vogelvlucht in 2015 in toerisme & reizen en de afgelopen maanden zijn er al heel wat ‘korte film’ campagnes gelanceerd. Een klein overzicht:

Een GIFje komt qua format eigenlijk overeen met zowel video’s als foto’s. Mocht je dus als reismerk namelijk nog niet klaar zijn voor het toepassen van video, dan kun je misschien beter kiezen voor het alternatief van een GIFje, die je direct op je website kunt uploaden en van daaruit ook op al je social media kanalen kunt delen, net als Booking met deze campagne heeft gedaan.

Tot 3 september worden dagelijks GIF’s gedeeld via social media en op Booking.com’s actiepagina Wing It Hub.

video