Marriott heeft haar contentmarketing strategie een nieuwe impuls gegeven met Snapisodes, een tvserie gegoten in een Snapchat jasje dus. Vier influencers worden door Marriott uitgenodigd voor 1 van hun bestemmingen en gevraagd content te maken via Snapchat. De serie is bedoeld om het loyaltysteem te promoten. Loyaliteit: van community naar social media Het is vrij lastig…Lees meer
Snapchat
Entertainment in 2017; vermaakt worden door reisorganisaties
Ieder bedrijf heeft zijn eigen verantwoordelijkheid binnen de customer journey. Mooi gezegd, maar weten we dan eigenlijk van elkaar wel welke verantwoordelijkheid wij nemen? Onlangs interviewde ik de nieuwe directeur van Transavia, Erik-Jan Gelink die daar zo zijn eigen ideeen over heeft. Maar hoe kan die verantwoordelijkheid genomen worden als we niet eens van elkaar…Lees meer
Interview met GoSpooky: het eerste marketing advies bureau gericht op Snapchat
Voor wie het nog niet wist, snapchat is hét nieuwe social media kanaal waarop je jongeren tussen de 13 en 25 jaar kan benaderen. Zie het als de nieuwe kroeg die is geopend en die erg populair is. Slimme ondernemers Liam (18) en Tim (19) besloten vorig jaar om Gospooky te starten, het eerste marketing advies…Lees meer
Wat zijn de voordelen van de beloofde e- commerce functie op Snapchat?
Snapchat als mogelijk nieuw e- commerce kanaal? De technologie is nog niet zo ver, maar de ideeën zijn aanwezig. Tijdens de conferentie Re/code maakte Joanna Coles, één van de leden van Bestuur van Snapchat bekend dat Snapchat zich in de toekomst meer wil gaan richten op e- commerce en zij hier dus ook druk mee…Lees meer
Een uitdaging: Snapchat in de reisbranche
Snapchat. Dé booming app die zich de afgelopen tijd heeft ontwikkeld tot een van de populairste apps, met name onder de jongere generatie. We kunnen niet meer om Snapchat heen en de app biedt veel meer kansen dan van tevoren gedacht werd. Wie nog steeds denkt dat Snapchat niet ingezet kan worden als marketingkanaal in…Lees meer
Booking gebruikt GIFjes in de nieuwste campagne: who won Booking Summer?
Booking heeft deze zomer een campagne uitgerold die niets te maken heeft met accommodaties, maar puur met vakantiebelevingen van reizigers. De campagne ‘Wing Everything, Except Accommodation‘ was de leidraad van deze sociale interactie. Het is een leuke campagne waarin iedereen de beste zomerpics kon taggen met #wingit. Vanaf vandaag wordt de campagne opgevolgd: Who won…Lees meer
De effectiviteit van Snapchat als marketingkanaal voor jongerenmerk GOGO
Sinds drie maanden is GOGO actief op Snapchat. In dit blog geef ik een inzicht in waarom we met GOGO Snapchat inzetten, hoe we dat doen en wat de resultaten so far zijn.
Hot topics voor de online reiswereld volgens het marketingfacts jaarboek 2015/2016
TravelNext’s ‘grote broer’ heeft opnieuw een handzaam must-have marketing boek uitgebracht: Marketingfacts komt met het Marketingfacts Jaarboek 2015-2016. Een jubileum editie met hot topics voor iedere online marketeer. En uiteraard wilde Danny Oosterveer (binnen de Marketingfacts community verantwoordelijk voor onderzoek, editing, social en het boek), net als vorig jaar, voor TravelNext weer de highlights en niet te missen hot topics op…Lees meer
And so it begins: bestemmingen bereiken millennials op Snapchat
Harde muziek klinkt uit mijn telefoon en het beeld schudt even voordat een meisje met een sterk Spaans accent in beeld komt: ‘Oh my god, we are at Ibiza!’. Wanneer het fragment na zo’n 5 seconden is afgelopen volgen er nog velen. Dit is Snapchat anno 2015 en behalve het grote gros van de millennials,…Lees meer