• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

BookReview: Het beslissende moment

14 januari 2008 door Martin van Kranenburg

Het beslissende moment van Malcolm Gladwell beschrijft aan de hand van veel voorbeelden waarom een boodschap of een product in één keer tot een hype of epidemie kan uitgroeien. Hoe wordt je als beginnend auteur een bestseller? En hoe kan één tevreden klant de lege tafels is een restaurant vullen?

De kracht van de mening van een ander
Mond tot mond reclame is nog steeds de meest belangrijke vorm van menselijke communicatie. Heel wat reclamedeskundigen zijn van mening dat mondelinge overdracht van informatie de enige vorm van communicatie waar mensen nog op reageren, zie ook de opkomst van  reviews en  recommendation marketing op websites. Denk maar eens aan de laatste keer dat je een vakantie hebt geboekt of in een exclusief restaurant hebt gegeten of een film die je voor het laatst gezien. Hoe vaak heb je je bij zo’n beslissing laten beïnvloeden door de aanbeveling (mening) van een vriend of een vriendin?

Wat maakt het verschil?
We wisselen voortdurend informatie met elkaar. Waarom bereiken sommige boodschappen wel een omslagpunt en anderen niet? Het antwoord wat het boek hier op geeft is dat de mate van het succes afhankelijk is van de betrokkenheid van de personen die beschikken over bijzondere, zelden voorkomende sociale talenten. Mensen maken dus het verschil. Mensen met speciale vaardigheden; de verbinders, kenners, verkopers of vertalers. Het is de kunst om in je eigen omgeving de verbinders in kaart te brengen en voor je te winnen. Je hebt verbinders nodig om mensen te bereiken.

Aanzetten tot actie
Maar mensen bereiken is één, moeilijker wordt het om consumenten ook aan te zetten tot actie. Je boodschap of product moet dus een “ beklijvende” factor hebben. De boodschap moet opvallen en intrigeren. Net dat extra’s waardoor ze bij je terug blijven komen. De boodschap moet praktisch en persoonlijk zijn, een plattegrond of een situatieschets maken dat de boodschap beter blijft hangen. Door wat te sleutelen aan de manier waarop informatie wordt gepresenteerd kan je het verschil maken.

Je kunt dus een epidemie op gang brengen door je te concentreren de mensen in je netwerk en die voor je te laten werken. Volgens de “wet van de enkelingen” zijn verbinders, kenners en verkopers verantwoordelijk voor het ontstaan van mondelinge epidemieën.

Gerelateerde Berichten

  • Failliet en social media - de bijzondere aanpak van Spanair

    Wat doe je met je social media bij faillissement? Hopelijk is het iets waar je…

  • De Social Media Summer Checklist

    De ramen in je kantoor staan straks weer wagenwijd open, je agenda is leeg omdat…

  • Attractieparken onder de loep op social media [infographic]

    Tegenwoordig kent Nederland een grote aanwezigheid van attractieparken. Attractieparken hebben over het algemeen weinig last…

Categorie: Reviews, Social media Tags: Het beslissende moment

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM TUI Google Expedia instagram Vakantiebeurs travel Facebook Airbnb reizen NHTV TripAdvisor Social Media reviews destinatiemarketing Booking.com onderzoek technologie mobiel hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring