• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Campagne review: Six Word Story

23 april 2013 door Jaap Hoogesteger

Martin beschreef eerder al hoe je je sociale netwerk kunt overtuigen brand ambassador te worden. Sunweb zet deze overtuiging met alle macht in en laat in hun nieuwste campagne ‘Six Word Story’ het publiek optreden als hun brand ambassador. Dit doen ze door hen een eigen vakantieverhaal te laten schrijven van enkel 6 woorden lang. Ik dook in de vakantie.

Six Word Story

Sunweb heeft vandaag, in samenwerking met Interbest en Nightwriters.nl, een nieuwe campagne gelanceerd: ‘Six Word Story’. In deze campagne vraagt Sunweb “een zo origineel mogelijke vakantieverhaal (korte tekst) in te zenden, bestaande uit exact zes woorden.”

De tien beste Six Word Stories zullen verschijnen op bagagewagentjes op Schiphol. Een vakjury, met daarin onder andere Nightwriters-opperhoofd Kluun en andere schrijvers, kiest daarvan het allerbeste vakantieverhaal. Dit winnende vakantieverhaal komt op een mega billboard langs de snelweg te staan en ontvangt een Sunweb zonvakantie ter waarde van € 2000,-.

Om de campagne te promoten worden Six Word Stories van bekende schrijvers als Peter Buwalda, Ronald Giphart, Olga Kortz en Kluun op de reclamemasten gepubliceerd. Ook wordt de campagne online verspreid op de Facebookpagina van Sunweb, de Facebookpagina van Nightwriters en de website van Sunweb. In een Facebook-app van Nightwriters (ook gelinked via de Facebookpagina van Sunweb) kunnen deelnemers hun vakantieverhaal inzenden.

Een verhaal in 6 woorden

Een vakantieverhaal in 6 woorden, het lijkt bijna onmogelijk. Maar toen ik de voorbeelden en ingezonden verhalen zag bleek dat je heel goed een vakantiegevoel neer kunt zetten in enkel 6 woorden. Toch krijg ik gemengde gevoelens als ik de voorbeelden van de Nightwriters en Interbest bekijk. Chlamydia oplopen of je baas tegen komen op vakantie is nu niet direct hetgeen waar je op zit te wachten op vakantie. Aan de andere kant: dit soort dingen gebeuren óók op vakantie en zorgen er wel voor een leuk en herkenbaar beeld.

blootcamping kluun bloot

Ingezonden vakantieverhalen

Als ik scroll door de ingezonden verhalen lijkt het er op dat de inzenders die herkenbare situaties in de voorbeelden zelf ook ervaren en graag delen. Dit zorgt dan ook voor een hoop leuke en oprechte slogans.

reactie 1 heerlijk hitte scheerlijn

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

In mijn achterhoofd komt de rampzalig verlopen campagne ‘Transavia zoekt slogan’ tevoorschijn. Waar de tien gewonnen slogans niet door het publiek werden gewaardeerd. Waar het publiek creatieve slogans verwachtte terug te zien in de top 10 zagen ze vooral simpele, saaie en kinderachtige keuzes terug, aldus vele verbaasde en boze reacties op de Facebook pagina van de actie. Het is maar goed dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden.

Voor Sunweb is deze campagne een prachtige kans om te laten zien hoe het wel moet, en te kunnen leren van fouten gemaakt door anderen. Door het betrekken van klanten bij de nieuwe reclame campagne (en het merk) laat Sunweb zien hoe je klanten als ‘brand ambassadors’ kan laten optreden om betrokkenheid te creëren. Hierdoor verwacht ik dan ook dat de winnende slogans leuke en herkenbare verhalen vertellen en daardoor op veel sympathie bij een breed publiek kunnen rekenen.

Gerelateerde Berichten

  • Campagne review: Booking.yeah

    Eergisteren werd een fantastische nieuwe campagne van Booking.com gelanceerd. Het eerste filmpje: Booking.Yeah was al…

  • Campagne review: de nieuwe Efteling commercials

    Afgelopen maandag heeft de Efteling drie commercials gelanceerd die te zien zullen zijn op RTL…

  • Campagne review: The Biggest Baddest Bucketlist

    Hoe krijg je de personen in je sociale netwerk zo ver brand ambassadors te worden?…

Categorie: E-commerce Tags: campagne review, six word story, Sunweb

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Catinka zegt

    8 oktober 2015 om 10:21

    Die six word stories zijn afschuwelijk geworden. Wat een cynische wrange bende.
    Een paar die ik heb gezien vandaag op schiphol:
    – Schat, ik bel even mijn vrouw.
    – Mama, heb je Nijntje meegenomen? …
    – De koffer kwam, de koffer wel.
    – Papa, waarom gaat zij ook mee?
    – Naast mama’s baas op de blootcamping.
    De aller ergste:
    – Misschien hoort dat hier gewoon zo.

    Wat marginaal en cynisch en vreugdeloos! Oervervelend soort humor dit.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Expedia Social Media reviews Booking.com travel KLM Vakantiebeurs mobiel Facebook TUI TripAdvisor instagram Airbnb technologie destinatiemarketing NHTV hotels Google reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring