Location Based Marketing nieuw marketing- en voorlichtingsmiddel?
Steeds vaker krijg je korting of gratis koffie als je incheckt op Foursquare of Feestje!. Care Plus zag hierin een mooie kans voor een nieuwe manier van voorlichten aan reizigers, als grootste aanbieder van gezondheidsbeschermende producten voor op reis.

Bewustwording via social media
Al langere tijd is Care Plus actief met acties op Twitter en Facebook. Onder andere met Help Haïti, Stop de Teek en het sturen van 10.000 klamboes naar Pakistan gestuurd met hulp van Bekende Nederlanders. Care Plus, volgens eigenaar Arnoud Aalbersberg de grootste gezondheidsreisspecialist van Nederland, wil reizigers in binnen- en buitenland stimuleren voorbereid en beschermd op reis te gaan. Door Foursquare in te zetten, willen zij klanten bereiken, na het boeken van de reis, om goed voorbereid op reis te gaan.

Start Foursquare Care Plus Actie
De actie gaat van start met 11 deelnemende Care Plus verkooppunten in o.a. Amsterdam, Utrecht, Leiden, Barendrecht, Groningen, Zwolle, Eindhoven en Woerden. Directeur Arnoud Aalbersberg: “Het huidige aantal deelnemende winkels en verkooppunten zal snel verder groeien”, zo verwacht hij. “Ik zie social media en Foursquare als nieuwe marketinginstrumenten waardoor we mensen heel bewust kunnen voorlichten. Deze zomer waren we ook weer sponsor van het Bostheater in Amsterdam. Als je daar incheckt krijg je als tip dat Care Plus gratis Deet beschikbaar stelt zodat je tijdens de voorstelling niet wordt geprikt door muggen. Ook het inspelen op actuele Twitter berichten werkt goed. Tijdens de warme dagen kregen we bijvoorbeeld veel vragen over hoe je kinderen kunt beschermen tegen uitdroging. Het webcare team beantwoorde deze vragen adequaat.”

Inchecken en zorgeloos genieten van je reis
Door in te checken op Foursquare bij een van de deelnemende winkels (te herkennen aan de Special in Foursquare, terug te vinden op de website en de raamsticker in de winkel), ontvangt de klant gratis een paar Bugsox thuis. Bugsox zijn geïmpregneerde sokken die beschermen tegen teken- en insectenbeten. hiermee maakt Care Plus de reizigers bewust van de ziekte van Lyme.
Lees alles over de actie op de speciale Care Plus Foursquare pagina!

Deelnemende winkels
De actie is gestart met onderstaande outdoor winkels:

Amsterdam:

  • Carl Denig
  • Demmenie Sport
  • Joho Company

Utrecht:

  • Joho Company
  • Slee buitensport

winkels in andere steden:

  • Joho Company (Den Haag)
  • Joho Company (Leiden)
  • Joho Company (Groningen)
  • Leerentveld Vrije Tijd (Zwolle)
  • Outdoor XL (Barendrecht)
  • Zwerkei (Woerden)

Als geïnteresseerde winkels zich willen aanmelden kunnen ze een e-mail sturen naar careplus@adfiliate.nl