• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

ChaletsPlus plust 100% in Duitsland

23 juli 2012 door Alexander Lamprecht

Pim Jan is eigenaar van ChaletsPlus, dé chaletspecialist voor Oostenrijk. ChaletsPlus is gespecialiseerd in het aanbieden van exclusieve chalets in Oostenrijk voor Hochkrimml, Saalbach en vele andere bestemmingen. Het bedrijf is actief in Nederland, België, Engeland en Duitsland. Duitsland levert hierbij een belangrijk deel van de online omzet.

Online oriënteren

Het internet speelt een belangrijkere rol omtrent het oriëntatieproces van de Duitse reiziger. Voornamelijk de leeftijdsgroepen ’14 t/m 29′ en ’30 t/m 49′ zijn online actief. De consument zoekt vooral naar informatie over de bestemming en verblijfsaccommodatie (Verband Internet Reisevertrieb, 2012). ChaletsPlus speelt hierop succesvol in.

Groei voornamelijk in Duitsland

In de afgelopen anderhalf jaar valt voornamelijk de online groei in Duitsland op. “In deze periode is de omzet met 100% gegroeid in Duitsland,” zegt Pim Jansen, eigenaar van ChaletsPlus. “De eerste signalen van de groei kregen we van onze klantenservice medewerkers te horen, die met veel meer Duitse telefoontjes geconfronteerd werden.” Dit is mede veroorzaakt door extra marketing inspanningen. Inmiddels levert Duitsland een belangrijk deel van de omzet ten opzichte van de andere landen.

In februari 2011 heeft ChaletsPlus ervoor gekozen om een externe partij in te schakelen om extra groei op de Duitse markt te realiseren. “Vanuit Nederland werkten we al met Duitse affiliates en hadden we enkele Adwords campagnes draaien”, zegt Pim. “De Duitse markt is in potentie erg groot en daarom wilden we graag met een specialist voor deze markt samenwerken. We hebben voor Dexport gekozen.”

“De groei is met name gerealiseerd door een goede verdeling van het budget tussen affiliaties en Adwords”, aldus Anna Appenheimer online marketer bij Dexport. “We hebben ook veel aandacht besteed aan de Duitse website optimalisatie, natuurlijke vindbaarheid en promotieacties. Je moet bij een aantal key affiliates goed kijken welke acties wel en niet converteren. Opmerkelijk is dat de site van ChaletsPlus nog niet aan alle Duitse basisvoorwaarden voldoet zoals een Duits keurmerk en een Duitse telefoonnummer. Dit bevestigt weer eens dat de focus niet alleen moet liggen op het verduitsen van je website, maar dat voornamelijk de toegevoegde waarde en het vermarkten ervan doorslaggevende factoren zijn. ChaletPlus levert gewoon een erg goede service”, aldus Anna.

Groei in alle landen

Ondanks de crisis en competitieve reisbranche blijft ChaletsPlus in alle landen groeien. Voor de komende periode wil het bedrijf de Duitse klantenservice verbeteren en in alle fasen van het aankoopproces de klant ondersteunen om een goede keuze te maken. Social media zal hierbij een steeds belangrijkere rol gaan spelen.

Bron: Duitsemarkt.nl.

Gerelateerde Berichten

  • Duitse eTravel markt trends

    Tot de vijf grootste touroperators in Duitsland behoren TUI Duitsland, Touristik der Rewe-Group, Thomas Cook,…

  • Nederlandse boekingssites duurder dan in België en Duitsland

    Het boeken van een reis kan een Nederlandse consument beter op een Duitse of Belgische…

  • De inkomende Duitse reiziger onder de loep

    Recent heeft het Nederlands bureau voor toerisme en congressen (NBTC) een onderzoek gepubliceerd waarin men…

Categorie: E-commerce Tags: adwords, chaletsplus, duitse online markt, reisaffiliates

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Joost zegt

    23 juli 2012 om 14:18

    Mooi verhaal. Echter, percentages zegt niets.

    Als je 100% plust, dan kan je ook 2 ipv 1 chalet verhuurd hebben t.o.v. vorig jaar natuurlijk.

    Absolute cijfers zou een completer beeld hebben gegeven.

  2. Alexander Lamprecht zegt

    27 juli 2012 om 11:26

    Beste Joost,
    Bedankt voor je reactie. Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Het ging ons voornamelijk daarom een trend weer te geven.
    Over cijfers gesproken: De omzet was in 2011 circa 700.000 EUR en in 2012 circa 1.400.000 EUR. Bedankt in ieder geval voor je alertheid.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram NHTV technologie Booking.com TripAdvisor reviews Airbnb Facebook mobiel destinatiemarketing reizen TUI travel Expedia Social Media hotels Vakantiebeurs onderzoek Google KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring