• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Comscore: bijna helft smartphone gebruikers bezoekt travelgerelateerde content in juli

31 augustus 2012 door Annelies Hulshof

Vandaag verscheen een onderzoek van Comscore naar het gedrag van smartphone gebruikers in Amerika in relatie tot reizen. Uit het onderzoek bleek dat bijna 40 miljoen consumenten in juli 2012 op een travel gerelateerde website of app zijn geweest. Dat is ongeveer 37% van het totaal aantal smartphone gebruikers in Amerika.

2 op de 5 smartphone gebruikers

40 miljoen gebruikers boven de 18 jaar die een reisbestemming via hun mobiele browser of een app hebben bezocht, staan voor 2 van de 5 smartphone gebruikers die een smartphone hebben die op iOs, Android of RIM operating systems (Blackberry) draait.

Top 3 bezochte websites

Het grootste aantal bezoekers werd welkom geheten door TripAdvisor. Maar liefst 6.7 miljoen gebruikers vonden hun weg naar de reviewsite. Op de voet gevolgd door Expedia met 6 miljoen bezoekers en op #3 staat Southwest Airlines met 4.1 miljoen bezoeken.

Gespendeerde tijd op app of browsers

53% van de totaal gespendeerde minuten op travel gerelateerde content ging uit naar apps, waardoor browsers 47% van de tijd werden gebruikt.

Terwijl deze vergelijking erg anders is als we kijken naar het totale smartphone gebruik (dus niet alleen travel gerelateerde content, maar alle content). Dan gaat namelijk 83% van de online gespendeerde tijd naar apps en enkel 17% gaat naar content via mobiele browsers.

Zoals in onderstaand figuur te zien is worden sommige travel gerelateerde websites enkel of merendeels via browsers (Priceline.com, InterContinental Hotel Groups, Dinsey Parks, Hilton Hotels en Wyndham Worldwide) benaderd en anderen enkel via apps (Kayak.com, Delta Airlines en Hipmunk).

 Verdeling naar geslacht

De overall travel gerelateerde content wordt ongeveer evenveel bezocht door mannen als door vrouwen.

Echter de uitschieters voor de bezoeken van de vrouwen lijken de online reisagenten te zijn. Met name Expedia, Kayak, Orbitz worldwide, Travelocity trokken veel meer vrouwelijke bezoekers dan mannelijke.

Onderstaande tabel laat daarnaast zien welke merken er meer engagemend hebben met het vrouwelijke dan wel het mannelijke geslacht.

Over het onderzoek

De gegevens voor het onderzoek zijn uit de Mobile Metrix 2.0 van Comscore gehaald.

Gerelateerde Berichten

  • Helft van de reisplannen begint met mobiel

    Eerder schreef ik al over allerlei startups die ik tegenkwam op het PhocusWright congres in Miami,…

  • Wat willen smartphone gebruikers van mobiele travelwebsites?

    Google heeft onderzoek gedaan naar de wensen en behoeften in mobiele sites van smartphone gebruikers.…

  • Travel en fashion leidend in m-commerce, maar wat converteert?

    Criteo’s laatste Travel Flash Report laat zien dat een derde van de bestellingen wereldwijd via een…

Categorie: Mobiel, Technologie Tags: comscore, onderzoek, smartphone

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel NHTV Google reviews technologie TripAdvisor hotels onderzoek Social Media TUI destinatiemarketing Facebook Vakantiebeurs mobiel instagram Booking.com Airbnb Expedia KLM reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring