• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

‘Consument moet hotel in Google gaan boeken’

10 april 2014 door Redactie Twinkle

Google maakt een verdere stap in de hotelwereld door zijn zoekmachine uit te breiden met extra informatie over afzonderlijke hotels. Consumenten dienen in de toekomst direct in Google hun hotels te boeken, is het idee van de zoekgigant.

Voor zijn grotere rol in de hotelwereld heeft Google in zijn zoekresultaten extra informatie opgenomen over, nu alleen nog, bekende hotels wereldwijd, meldt The Wall Street Journal. Rechts naast de zoekresultaten bevindt zich een overzicht van alle informatie over het betreffende hotel. Het overzicht van het AmsterdamseHotel de l’Europe bevat bijvoorbeeld klantrecensies -verzameld door Google-, recente berichten over het hotel op Google+, een routebeschrijving, een kaart van Google Maps en een mogelijkheid om als consument de verblijfsdata in te vullen en aanbieders als Booking.com en Hotels.nl te vergelijken op prijs.

Zoekteam
Uiteindelijk is het de bedoeling dat hotelaanbieders hogere advertentiekosten gaan betalen voor elke click die wordt gemaakt uit de genoemde prijsvergelijker. Om consumenten voornamelijk op Google te laten boeken heeft de zoekgigant een hotel search team aangenomen. Ook sloot het een deal met het softwarebedrijf voor hotelboekingen Room 77 om van zijn technologieën gebruik te maken.

Virtual tour
In de Verenigde Staten heeft Google de banden verder aangetrokken met een aantal grote hotelketens. Zo hebben 78 Hilton Worldwide Holding-hotels een virtual tour in hun overzicht staan op Google. Consumenten zien zo hoe het hotel er van binnenuit uitziet, wat voor meer boekingen moet zorgen.

Flight Search
Het is niet de eerste keer dat Google zich nadrukkelijker bemoeit met de online reiswereld. Eerder lanceerde het bedrijf Flight Search, een specialistische vergelijkingssite voor vliegtickets. Gebruikers worden vanuit de vluchtzoekmachine naar luchtvaartmaatschappijen en online travel agents (OTA’s) gestuurd, waar ze tickets kunnen boeken.

 Dit artikel stond eerder op Twinklemagazine.nl.

Gerelateerde Berichten

  • Google Travel dendert voort in 2013

    Jeremy Wertheimer, Vice President van Google Travel heeft gisteren een blog gepost met daarin een overzicht…

  • Google flight search vliegt internationaal

    Sinds september vorig jaar kunnen Amerikanen met Google Flight Search zoeken naar binnenlandse vluchten. Sinds gister…

  • Google Hotel Finder: 3 belangrijke ranking factoren

    Google Hotel Finder heeft de weg naar Nederland gevonden en is inmiddels volledig operationeel. Wat…

Categorie: Affiliate marketing, Marketing

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media mobiel Expedia reviews NHTV Vakantiebeurs Google Facebook hotels Airbnb technologie onderzoek destinatiemarketing Booking.com TripAdvisor instagram travel TUI KLM reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring