Op 10 september in de Landgoederij in Bunnik vindt global minded event cross border e-commerce plaats. Een event waarbij expansie naar het buitenland met diensten en services centraal staat en zeker ook interessant is voor (startups in) de travelindustrie. Want, waar begin je als je plannen hebt om overseas te gaan? Hoe ga je opkomende markten binnenvallen?

Allereerst is de insteek van de mobiele markt erg interessant. Een voorbeeldcase van Takeaway (een groot online en met name mobiel succes) is inspirerend en uitdagend tegelijk. Hoe heeft mobiel alles veranderd, van e-commerce naar m-commerce? Het is de basis van waaruit we kijken naar het crossing borders, het vereenvoudigt het overgaan van grenzen die er nu al niet of nauwelijks meer zijn. En juist daar liggen de kansen. Jitse Groen is directeur van Takeaway en deze visie belooft een mooie schets van wat de status quo is, of juist niet.

Om vervolgens te kunnen leren van een best practice is nog interessanter. Wouter de Vries (Yoursurprise.com) is zo’n voorbeeld van een entrepeneurial in crossing borders wat betreft e-commerce. Zijn doel: een prominente gepersonaliseerde speler op de internationale markt zijn.

Ook Dexport zal spreken op cross border e-commerce. Dit bedrijf is de e-marketingspecialist wanneer het om de Duitse markt gaat en helpt diverse bedrijven en merken, ook in toerisme, bij het veroveren van de online markt van onze buren. Dexport is tevens organisator.

Thematafels voor kansen per markt

Naast deze diverse keynotes zijn er nog meer sprekers hier te bekijken. Ook zullen er thematafels plaatsvinden voor bijvoorbeeld de Spaanse en Franse markt, Zwitserland maar ook Duitsland.

Ben jij een Nederlandse Startup en wil jij wat online travelmarketing betreft ook actief worden in Duitsland, dan is een bezoek aan de e-commerce thematafel van TravelNext auteur Alexander Lamprecht onmisbaar.

De Chinese opkomende markt

De Chinese markt is ook voor de reisindustrie steeds relevanter en interessanter maar ook complex. Het Chinese toerisme is al jaren een van de belangrijkste inkomstenbronnen voor ons land, maar het bereiken van de Chinese toerist vergt veel kennis en toepassing binnen vooral de Chinese sociale media netwerken en online marketing platforms. De zogenaamde ‘Chinese firewall’ doorbreken is een van de acties die voor destinatie Nederland meer en meer belangrijker wordt, aangezien Nederland enkel gepromoot wordt op social media site Sina Weibo, terwijl er veel meer mogelijkheden zijn. Er zijn steeds meer Nederlandse bedrijven die investeren in de Chinese markt, zoals recentelijk het Nederlandse Booking.com deed. Dat maakt de focus op de Chinese markt met expert Fabian Nijlant (Playhead) extra relevant voor destinatiemarketeers.

Aanmelden

Het event is speciaal voor retailers, e-tailers en e-commercebedrijven die aan willen haken bij deze ontwikkelingen en internationaal willen uitbreiden. Je kunt je hier aanmelden en direct na je online aanmelding ontvang je de bevestiging per e-mail. Daarnaast ontvang je een week voor het event een informatiemail en de toegangsbadge ligt op 10 september voor je klaar bij de inschrijfbalie

De terugblik van cross border e-commerce 2013