• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

D-reizen ziet toekomst in abonnementen

7 december 2011 door Redactie Twinkle

D-reizen begint vandaag met de promotie van zijn Flexpakket, dat gister bij de pers werd geïntroduceerd. ‘Je kunt het ook abonnementen noemen, of de eerste stap in het optuigen daarvan’, zegt algemeen directeur Steven van Nieuwenhuijzen tegen Twinkle.

Vanaf vandaag kunnen klanten van D-reizen voor 25 euro een Flexpakket afsluiten. Dat ontslaat hen van de verplichting om een reis aan te betalen. Uiterlijk zes weken voor vertrek moet de klant het hele bedrag hebben voldaan. ‘In de meeste gevallen is het vakantiegeld dan al binnen’, aldus Van Nieuwenhuijzen.

Bosbranden en krabbenkwalen
Een ander voordeel van het pakket is dat klanten een boekingen kunnen annuleren als geen sprake is van overlijden of ernstige ziekte en geen aanspraak kan worden gedaan op het Calamiteitenfonds. Daar moet dan wel een objectiveerbare reden voor zijn, aldus Van Nieuwenhuijzen: ‘Denk aan manifestaties of aan bosbranden of krabbenkwalen, ook al is dat op 100 kilometer van de bestemming. Een krantenknipsel is bij wijze van spreken genoeg om dat aan te tonen.’

Hele jaar geen boekingskosten
De genoemde voordelen gelden voor een heel jaar en klanten met een Flexpakket hoeven verder geen boekingskosten te betalen. ‘Zo hopen we klanten vaker voor een boeking bij ons te interesseren’, aldus Van Nieuwenhuijzen. Tegen een meerprijs kunnen klanten van D-reizen bij het Flexpakket overigens valet parking bij Schiphol afkopen voor een jaar.

Actie en loyaliteit
Van Nieuwenhuijzen ziet overeenkomsten met initiatieven van Amazon en Hema, die met Prime en de Lekker weg club abonnementen inzetten om klantloyaliteit te kweken: ‘Daar schuurt het zeker tegenaan. De lancering van het Flexpakket heeft een nogal actiematig karakter, maar het is ook te zien als eerste stap in het optuigen van verschillende abonnementen, een loyaliteitsmotief dus. We bekijken nadrukkelijk opties om op basis van opgedane ervaringen services toe te voegen, denk bijvoorbeeld aan toegang tot een lounge op Schiphol of aan kortingen op hotelkamers.’

Gerelateerde Berichten

  • D-reizen verlaagt koopdrempel met Flexpakket

    D-reizen heeft vanochtend een Flexpakket geïntroduceerd. Voor 25 euro per reisgezelschap kunnen klanten een vakantie…

  • De nieuwe reisretail: een offline en online strategie bij D-reizen #etravel14

    De stenen winkel blijft. Misschien anders en kleiner, maar Robbert Jan gelooft in de kracht…

  • D-reizen toont en test nieuwe site

    D-reizen geeft op een subdomein een voorproefje van zijn langverwachte nieuwe site. E-commerce Manager Frans…

Categorie: Customer service, E-commerce Tags: abonnementen, Amazon Prime, annuleringskoten, boekingskosten, Calamiteitenfonds, D-reizen, Flexpakket, Hema, lekker weg club, Schiphol, Steven van Nieuwenhuijzen

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Google Booking.com instagram reviews hotels NHTV Social Media technologie destinatiemarketing travel reizen KLM TripAdvisor onderzoek Expedia mobiel Facebook TUI Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring