• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De data journey als video in de contentmarketing strategie? Srprs.me doet t gewoon

20 juni 2016 door Lobke Elbers

Een kijkje achter de schermen, wat gebeurt er eigenlijk als je een boeking hebt gemaakt. Srprs.me lanceerde gisteren een ‘kijkje achter de schermen’ video van een boeking. Met nu al ruim 2K likes en bijna 60 shares.

Het ‘disruptieve’ reisbureau uit Amsterdam is al een tijdje bezig op YouTube. Er staan op hun kanaal allerlei video’s in diverse categorieën. Srprs.me staat bekend om het feit dat je bestemming tot op het vliegveld onbekend blijft. Je boekt dus een ‘surprise’ trip, naar destination unknown. Een geheime plek. Een verrassing. Voor de consument althans. Achter de schermen gebeurt er van alles. Gisteren besloot Srprs.me op zondag een video uit te geven over hoe het er achter de schermen aan toe gaat wanneer iemand een reis boekt.

Anti-vakantiestress video’s

Wat veel klanten zich afvragen bij dergelijke verrassingsconcepten, is ‘hoe manage ik mijn stress’. Reizen is voor de jonge doelgroep weliswaar niet zo stressvol, dus het verrassingselement kunnen die millennials er prima bij hebben. Maar onnodige vakantiestress zorgt echter voor een negatieve reiservaring. Om dat goed af te kaarten is ervoor gekozen om het concept waar toch een beetje durf voor nodig is, middels ludieke (user generated) video’s kracht bij te zetten. Ze houden het luchtig!

SRPRS.ME weergaven

Uit bovenstaand overzicht is te zien dat deze strategie van video’s vooral aanslaat op Facebook. Inmiddels staat de teller van het totaal aantal Facebook likes op 100.000, best goed voor een startup die deze zomer slechts 2 jaar bezig is. De video’s zijn een onderdeel van de content die op Facebook wordt gedeeld.

YouTube channel als contentbank

Wie een kijkje neemt op het YouTube kanaal, kan uit allerlei video rubrieken kiezen die aansluiten bij dat concept en bij de doelgroep. Zo is er een aparte categorie ‘bekende vloggers op srprs.me’ (peers/influencermarketing), ‘questions and answers'(webcare/klantenservice) en een flink aantal review video’s in de rubriek ‘reizigers over srprs.me’. Dat duidt op een uitgebreide contentbank met doordachte strategie qua format, waar middels andere social media kanalen vaak naar verwezen kan worden om het concept uit te leggen/ vragen op te lossen. Webcare wordt in dit geval eigenlijk geen webcare meer, behalve wanneer er ‘on the spot’ vragen zijn.

Waar we eerder een soortgelijke strategie hebben gezien, maar in veel mindere uitvoering, is bij #happytohelp van KLM. Dit was echter een campagne gericht op reizigers in het algemeen, maar eigenlijk niet erg gericht op het product.

Nieuwe afzetmarkt? Lokale consumenten!

Ook de Belgische markt is interessant voor de startup om naar uit te breiden. En wie kunnen dat beter verkondigen dan Vlaams sprekende Belgen? Een week geleden uploadde Srprs.me de video vol met ervaringen van een stel enthousiaste Belgische travelers.

Learnings

Voor veel reisorganisaties zijn er bepaalde producten die nu eenmaal meer reacties en vragen oproepen. Bij srprs.me is hun core-business zo’n product. Een juiste social media monitoring moet voldoende input bieden om juiste hoeveelheid vragen en sentiment te kunnen duiden rondom de product categorieën. Dit betekent dat niet alleen veelgestelde vragen, maar ook negatieve ervaringen bij uitstek geschikt zijn om content te creëren.

Op een luchtige manier kan er uiting gegeven worden aan problematiek die geassocieerd wordt met het merk of het product. Over het algemeen geldt dan dus, don’t tell them, show them. En fish where the fish are: op kanalen zoals YouTube en Instagram.

Andere kanalen zoals Facebook en Twitter kun je hier mee aanvullend voeden, als cross-promotie. Het doel hiervan is vooral awareness en wat YouTube betreft natuurlijk het doel om daar het merk te gaan volgen. Srprs.me is in ieder geval startup om ook qua contentmarketing in de gaten te houden.

Gerelateerde Berichten

  • Online video en de reisbranche, match made in heaven?

    Innovators, adopters, early majority, late majority, laggards. Het is een bekend rijtje en wordt in…

  • Een kijkje bij The Dutch YouTube Gathering

    Tijdens mijn masteropleiding Master of Media Innovation zat er een man bij mij in de…

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

Categorie: Online PR en branding, Social media, YouTube Tags: contentmarketing, Srprs.me

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. The rise (or fall?) van last-minute bookings | TravelNext schreef:
    28 september 2016 om 12:01

    […] de Nederlandse markt vind ik SRPRS.me een goed voorbeeld. Zij maken reeds goede content over blind breaks en enthousiasmeren mensen om de reis tot het laatste moment een verrassing te zijn. Daar hebben zij […]

  2. Smartphone ritmes en routines in het persoonlijk leven van millennials | TravelNext schreef:
    24 oktober 2016 om 14:29

    […] om een betere contentstrategie op te zetten voor millennials en hun smartphone gebruik: 1. Blog: De data journey als (mobiele) contentstrategie; door millennials wordt het belangrijk gevonden dat ze het idee hebben dat ze ‘slimmer zijn […]

  3. Contentmarketing in travel: case #Inside GetYourGuide met 7 tips! | TravelNext schreef:
    12 juni 2017 om 11:17

    […] Srprs.me en de datajourney […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Social Media Airbnb technologie reizen TUI NHTV Expedia Booking.com KLM TripAdvisor travel Vakantiebeurs Google reviews instagram hotels mobiel destinatiemarketing Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext