• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De Donald Duck en destinatiemarketing

7 september 2012 door Annelies Hulshof

Een combi die je niet zo snel zou bedenken. Maar dit jaar bestaat het meest gelezen, en voor velen nostalgische jeugdblad zestig (!!) jaar. En om dat te vieren gaat ’s werelds meest bekende eend op reis door eigen land. En doet elke maand een nieuwe provincie aan, ook een soort van destinatiemarketing?

Aandacht voor de provincies

Gedurende een heel jaar gaat Donald Duck vanuit Duckstad op bezoek bij een andere provincie. Het vrolijke weekblad staat helemaal in het teken van de betreffende provincie. Deze maand is Utrecht aan de beurt.

Het vrolijke weekblad ligt bij alle kleine en grote lezers in de bus en heeft een bereik van 1.769.000. En die lezer(tje)s bevinden zich natuurlijk over het hele land. De schoonheid van de stad of grote evenementen staan centraal in het weekblad, waardoor een destinatie best in de spotlight komt te staan bij heel veel mensen. Zeker deze edities worden veelvuldig gelezen en krijgen ook op het internet veel aandacht.

Adverteerders

Ook adverteerders lijken op de Donald Duck in te springen. Adverteerders voor specifieke uitjes kunnen via het blad bijvoorbeeld kortingen voor uitjes in de provincie aan te bieden. Op deze manier bereiken ze in ieder geval op geografische factoren hun doelgroep. De advertenties krijgen extra kracht mee door de Donald Duck zelf, omdat het blad de lezer al enigszins naar de provincie trekt.

De hele wereld gezien, nu de Nederlandse provincies

Het idee van de provincie-edities van Donald Duck komt van Thom Roep, hoofdredacteur van het weekblad. “We ontdekten vijf jaar geleden dat Donald Duck over de hele wereld avonturen had beleefd, van Parijs tot het Amazonegebied. Maar hij was nog nooit in Nederland geweest. We hebben toen in 2007 een special gemaakt over Donald Duck in Amsterdam. Dat sloeg in als een bom. Daarom komen we nu bij het zestigjarig bestaan van het blad elke maand met een uitgave die zich afspeelt in een van de provincies.”

Ik vind de insteek van de Donald Duck echt leuk. Ik heb lang geen Donald Duck meer gelezen, maar lees met plezier de Gelderlandse editie over de vierdaagse en probeer ik mijn hands on the Utrechtse editie te krijgen.

Gerelateerde Berichten

  • Griekenland bezienswaardigheden online
    Griekse musea virtueel online en met WiFi

    Griekenland is druk bezig om online, met name, de culturele bezienswaardigheden van het land beter…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Online Hospitality! Online marketing event voor gastvrijheidssector #OM033

    Op woensdagavond 23 april verschijnen o.a. TravelNext blogger Isabel Mosk (Think! Social Media) en Kim…

Categorie: Destinatiemarketing, Online PR en branding Tags: destinatie, destinatiemarketing, Donald duck, reizen

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor Google instagram travel technologie reizen NHTV TUI Facebook Expedia destinatiemarketing onderzoek reviews Airbnb Booking.com KLM Social Media Vakantiebeurs mobiel hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext