• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De impact van de Chinese reizigers op de hotellerie, en hoe jij hier geld mee kunt verdienen.

13 augustus 2012 door Lars Sang Mo Boom

We weten het allang, de Chinese reizigers vormen voor Nederland de belangrijkste doelgroep voor het komende decennium. Het land wordt steeds toegankelijker voor buitenstaanders, maar ook de eigen bevolking is steeds meer in staat om de wereld te ontdekken. Voor ons in Nederland is dat bijna niet voor te stellen, maar de economische groei en de steeds verder open gaande grenzen zorgen voor een massale stroom aan Chinese toeristen. Chinezen zijn de nieuwe Japanners.

Hotels.com heeft de CITM (China International Travel Monitor) opgesteld welke inzicht geeft over de impact van de Chinese reizigers op de hotelbranche. Wat opvalt is dat deze reizigers graag luxe merken kopen. Ze verblijven ook graag in de duurdere categorie hotels. En hun Engels is helemaal niet zo slechts als wij denken. Daarnaast zijn ze geinteresseerd in de lokale cultuur en zijn ze groot-gebruikers van internet tijdens hun vakantie.

Chinese reizigers zijn kansen voor jouw hotel

Als ondernemer wil je deze reizigers wel.  Maar wat moet je ze bieden zodat ze in jouw hotel komen overnachten en jouw diensten nuttigen?

Alles in het Chinees

Tuurlijk, je kan waarschijnlijk niet alles in het Chinees vertalen, maar zorg in elk geval voor een paar Chinese TV zenders en Chinese kranten. Maar het allerbelangrijkste is dat je jouw website in het Chinees moet hebben. Als ze jouw site gevonden hebben moet die wel leesbaar zijn voor hun. Vermeld hierop ook duidelijk welke services je speciaal voor hun te bieden hebt.

Leer Mandarijns spreken

Als je personeel in dienst hebt dat Mandarijn kan spreken heb je een streepje voor. Dat moet met de huidige culturele mix in Nederland toch niet heel moeilijk zijn. Het loont zelfs om hier speciaal personeel op te werven. Het werkt het beste als je mannelijk Chinees personeel hebt dat leiding geeft en vrouwelijk personeel dat service biedt.

Sambal bij?

Chinezen vinden het fijn om in het hotel te eten waar ze verblijven. Na een drukke dag keren ze graag terug in de vertrouwde omgeving van jouw hotel, mits je Chinese maaltijden serveert. En dan geen babi pangang en tjap tjoi aub! Heb je geen Masterschef in dienst dan kan je ook voor groepen een aparte catering regelen. Of maak je de recepten eigen, volg een workshop zodat je keuken crew de authentieke gerechten zelf kan bereiden. Hiermee steel je de harten van je gasten. En laat apart betalen voor het bier, dat zal rijkelijk stromen :-).

En links ziet u

Als u al het bovenstaande kunt bieden zijn extra diensten en services makkelijk aan ze te slijten. Ze boeken alle tourtjes bij jou en betalen graag bij voor goed advies en kortingcoupons.

Be a gentleman

Iets dat je niet moet vergeten is dat er in China nog altijd een bepaalde hiërarchie is, en dan met name die tussen vrouwen en mannen. Let hierop. Het werkt het beste als je mannelijk Chinees personeel hebt dat leiding geeft en vrouwelijk personeel dat service biedt. Dit geldt overigens niet alleen voor Chinezen, maar ook bij reizigers uit bijvoorbeeld Korea, Maleisië, Hong Kong en Japan.

Het volledige rapport vindt je hier.

Afbeelding: bigbirdz

Gerelateerde Berichten

  • De impact van social media in travel en hospitality

    Dat de hele wereld in de greep is van social media weten wij als online…

  • Kans voor destinatiemarketeers: doorbreek de Chinese firewall en zet Nederland op de kaart

    In China gebruikt men geen Facebook, Twitter of Linkedin. Sterker nog, wie in China naar…

  • Reizigers en hun stressfactoren, wat te doen als reisorganisatie?

    Stressen, stressen. Op vakantie gaan, het is voor sommige mensen nogal wat. Het stressen begint…

Categorie: E-commerce Tags: china, hospitality, Hotels.com, inkomend toerisme, Toerisme uit China, travel

Over Lars Sang Mo Boom

Lars Sang Mo Boom helpt graag mensen tijdens hun reis van digital immigrant naar digital native. Hij haalt waarde uit het leven door te werken met studenten, jongeren en marketeers met als grootste uitdaging om gedragsveranderingen te realiseren. Een echt travel-dier dat inmiddels zijn plek in de Digital wereld heeft gevonden. Niet als eindbestemming, maar als onderdeel van de Permanent Beta filosofie. Zijn bedrijf Boombuzztic en stichting Digital Future Foundation zijn manieren om zijn passie met de wereld te delen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Ilya zegt

    13 augustus 2012 om 08:56

    Leuk artikel. Dank!

    Ik heb al een tijd nagedacht hoe je nu zonder eigen kennis van de Chinese taal toch een betrouwbaar persoon/bedrijf kunt vinden die kan helpen bij het vertalen van een Nederlandse website naar de Chinese taal/tekst. Ik loop altijd spaak op een stukje vertrouwen, want zonder eigen kennis moet je er aan het einde van de rit maar op vertrouwen dat de content klopt. Heb je misschien tips?

    • Lars Sang Mo Boom zegt

      14 augustus 2012 om 10:43

      Hi Ilya, met de website in het Chinees alleen ben je er nog niet. Dus zorg voor een medewerker die de taal beheerst, die en de vertaling kan doen voor je communicatie en die als gastheer kan werken. Een check laten doen op de communicatie kan natuurlijk altijd.

  2. M.Kok zegt

    9 december 2014 om 12:38

    Beste Lars,
    Dank voor je artikel. Als de website in het Chinees is vertaald en de website eindigt op cn wordt deze dan wel gevonden in de Chinese zoekmachines? Er is immers geen google…

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews hotels Social Media mobiel reizen onderzoek instagram Booking.com Expedia travel technologie Airbnb NHTV Facebook destinatiemarketing KLM TUI Vakantiebeurs TripAdvisor Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext