• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

De impact van Social media op (het boeken van) je vakantie.

10 augustus 2012 door Martin van Kranenburg

In een tijd waarin het delen van ervaringen met vrienden en bekenden centraal staat, is de impact hiervan ook terug te zien op gebied van het zoeken en boeken van vakanties. Vrienden posten op Facebook waar ze naar toe gaan, en laten de mooiste foto’s zien. Om jaloers van te worden, maar je wordt er ook wel door geïnspireerd voor het plannen van je volgende reis.

Via updates op Twitter, Facebook laten ze weten dat ze op een haar na het vliegtuig hebben gehaald en na een paar uur zie je ze heerlijk genieten met een gekoeld drankje aan het zwembad. Ervaringen (meestal alleen de leuke) worden direct gedeeld met vrienden en bekenden.

Always connected en sharing

De iPhone en de iPad zijn tijdens de vakantie een eerste levensbehoefte, en gaan gewoon mee op vakantie. Via de iPhone worden tientallen foto’s gemaakt en doorgezet naar een van je sociale netwerken. Hier heb je geen camera meer voor nodig. Ouderwets een krantje kopen tijdens de vakantie is er ook niet meer bij. Waarom een krantje kopen als je elke dag aan het zwembad op je iPad via nu.nl het laatste nieuws kan volgen. Tijdens onze laatste vakantie in Toscane kon je ook zien dat de iPad een gewild object was bij het zwembad. Voor de een om het laatste nieuws te lezen, voor een ander om het record van Angry Birds te verbeteren. Grappig detail. In het dorpje waar we op vakantie waren in Toscane stond een telefooncel op het dorpsplein. Dat moest ik toch wel even uitleggen aan Isa (6) en Luc (4) waar dat ding nu voor bedoeld was.

Infographic Vacationing the Social Media Way

Volgens de infographic die is gemaakt door MDG advertising gebruikt 52% van de Amerikaanse reizigers social media om inspiratie op te doen voor hun volgende vakantie, waarbij Facebook een prominente rol speelt. Ook de mobiele toepassingen nemen meer en meer hun plek in het vergelijken van vliegtarieven en hotelprijzen.

Tijdens de vakantie wordt social media en mobiel door meer dan 70% actief gebruikt. Voor het delen van ervaringen maar voor het snel opzoeken van informatie. Logisch want de iPhone is je mini-computer (handtop) geworden. Volgens de infographic laat 46% van de reizigers een review achter op een hotelwebsite. Dat lijkt me nogal van de hoge kant maar goed. Meer dan 75% post na zijn vakantie de leukste foto’s in een map op Facebook om de leukste vakantiemomenten te delen met hun vrienden.

impact social media

Het gaat razendsnel. Social media en mobile. Twee onderwerpen die voor iedere reisorganisatie hoog op de agenda moeten staan.

Afbeelding: Håkan Dahlström

Gerelateerde Berichten

  • De impact van social media in travel en hospitality

    Dat de hele wereld in de greep is van social media weten wij als online…

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

Categorie: Reviews, Social media Tags: Facebook travel, Social mediea en travel, social traveling

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Hoog in Google zegt

    16 augustus 2012 om 22:08

    Vooral het gebruik van Social Media tijdens de vakantie is heel sterk aanwezig!

Trackbacks

  1. Vakantie Social Media « ILSE VAN DORST schreef:
    23 augustus 2012 om 11:29

    […] Bron: https://www.travelnext.nl Vind ik leuk:LikeBe the first to like this. Dit artikel was geplaatst op dinsdag, augustus 21st, 2012 om 08:37 en getagd met Facebook, Hyves, Linkedin, Social Media, strand, Twitter, Vakantie, zee, zon en geplaatst in brits onderzoem, Communicatie onderzoek, Opleiding Communicatie, Privé, Recensie, Social Media, Stage, Vrije tijd, Youtube. Je kunt reacties op dit artikel volgen met de RSS 2.0 feed. « Gouden medaille voor synchroon Tweeten USA Sociale media evolutie OS Londen 2012 » […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia KLM TripAdvisor Social Media hotels NHTV travel instagram onderzoek reviews Facebook Vakantiebeurs destinatiemarketing TUI reizen mobiel technologie Google Booking.com Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring